Strona 1 z 1

Zepsuty wskaźnik paliwa

: wt lip 08, 2008 18:54
autor: gaceqq
Witam

Od jakiegoś czasu mam zepsuty wskaźnik paliwa. Czasami jednakjak coś mu odbije to pokaże na chwile stan i wskazówka opadnie ale dzieje się tak w zimie :) Jak jest gorąco tzn. np w lecie to nigdy nie zauważyłem żeby pokazał stan przynajmniej na chwile. Pływak ze zbiornika wyciągałem i wydaje się że jest wszystko ok. Czy ktoś miał może podobny problem ? Bardzo mi to nie przeszkadza bo tankuje do pełna i 900 km i tankuję ale gdyby mu się zachciało więcej spalić to mi może braknąć paliwa :(

: wt lip 08, 2008 22:00
autor: lukasfenix
Kolego, objawy wskazują na zimne luty w liczniku. Blokują one przepływ prądu i stąd brak wskazań- w tym wypadku poziomu paliwa. To że czasem się pokazuje, świadczy o niskiej przewodności. Sposób rozwiązanie tego problemu jest następujący: Wyciągasz licznik i wszystkie luty poprawiasz lutownicą. Problem powinien zniknąć. :bajer:

: śr lip 09, 2008 06:56
autor: finek
Jeżeli to niepomoże. To musisz wyjąć pmpke paliwa i tam jest taki zwój drucika czasem bendzie łączyć a czasem nie. Idlatego tak pokazuje

: śr lip 09, 2008 07:28
autor: gaceqq
finek pisze:Jeżeli to niepomoże. To musisz wyjąć pmpke paliwa i tam jest taki zwój drucika czasem bendzie łączyć a czasem nie. Idlatego tak pokazuje
W zbiorniku ? Tam już wszystko niby sprawdziłem. Licznika jeszcze nigdy nie rozbierałem :(

: śr lip 09, 2008 17:15
autor: lukasfenix
Jak pozbędziesz się tego plastiku, ukaże Ci się płytka z punktami lutowniczymi. Odnajdujesz luty od wskaźnika paliwa i zabierasz sie do rozgrzewania. :bajer: Dla pewności możesz poprawić wszystkie luty.
Obrazek

: wt mar 03, 2009 14:56
autor: gaceqq
Witam

Obejrzał mi ten licznik jeden gostek od elektroniki samochodowej. Zimnych lutów podobno nie ma tzn. coś tam było ale przelutował ale nic to nie pomogło. Stwierdził, że jest walnięty regulator napięcia - taka kostka w liczniku. Co o tym myślicie. Zastanawiam się czy nie kupić jakiegoś używanego licznika. Większość na allegro od anglików. Czy to ma jakieś znaczenie ? Co myślicie wogóle o tym regulatorze napięcia w liczniku ?

Pozdrawiam

: wt mar 03, 2009 20:14
autor: limal
Nie wiem jaki jest w TDI czujnik poz.paliwa w zbiorniku , ale u mnie w 1.9d był podobny problem. Wakaźnik nie poakzywał więcej niż 1/2 stanu. Wymieniłem czujnik i jest ok. Jest możliwość sprawdzenia co szwankuje, wskaźnik czy czujnik. Czujnik w zbiorniku w zależności od ilości paliwa powinien wskazywać określoną wartość mierzoną w ohmach. Poszukaj w necie , może gdzieś znajdziesz te wartości , i przykładając określony opór do kostki przy baku będziesz wiedział czy wskaźnik w zegarach pokazuje prawidłowo.
Pozdrawiam !

: wt mar 03, 2009 22:36
autor: gaceqq
U mnie pokazuje tylko w zimie tzn. jak jest zimno i dziwnie się buja w dół i w górę albo leży :( W baku sprawdzałem i niby wszystko ok. Już sam niewiem co robić.

[ Dodano: 04 Mar 2009 10:26 ]
limal pisze:Nie wiem jaki jest w TDI czujnik poz.paliwa w zbiorniku , ale u mnie w 1.9d był podobny problem. Wakaźnik nie poakzywał więcej niż 1/2 stanu. Wymieniłem czujnik i jest ok. Jest możliwość sprawdzenia co szwankuje, wskaźnik czy czujnik. Czujnik w zbiorniku w zależności od ilości paliwa powinien wskazywać określoną wartość mierzoną w ohmach. Poszukaj w necie , może gdzieś znajdziesz te wartości , i przykładając określony opór do kostki przy baku będziesz wiedział czy wskaźnik w zegarach pokazuje prawidłowo.
Pozdrawiam !
Może ktoś się orientuje jakim oporem potraktować wskaźnik paliwa żeby sprawdzić gdzie jest usterka tzn. we wskaźniku na desce czy w zbiorniku czujnik.

: czw mar 05, 2009 17:43
autor: limal
Witam !
O ile dobrze pamiętam to przy 70 ohmach wskaźnik powinien wskazywać rezerwę.
Wypnij kostkę z zbiornika i zewrzyj te dwa przewody drutem. Powinno pokazywać full.