Strona 1 z 2

Co to za rurka (wężyk)?

: sob lip 05, 2008 21:49
autor: kamilkce83
Witam. W moim golfie jest odłączona zielona rurka widoczna na zdjęciu. Od czego ona jest i gdzie powinna być umiejscowiona? Obrazek

: sob lip 05, 2008 21:51
autor: lukasfenix
Kolego, brak foto...

: sob lip 05, 2008 21:52
autor: Sztomel
kamilkce83 jakbyś jeszcze dołączył to zdjęcie to już całkiem byłoby fajnie :bajer:

: sob lip 05, 2008 21:56
autor: kamilkce83
Sztomel pisze:kamilkce83 jakbyś jeszcze dołączył to zdjęcie to już całkiem byłoby fajnie :bajer:
No właśnie mam z tym problem mały. Nie wiem czemu. Rurka jest cienka plastikowa i znajduje się w okolicach podszybia koło węża od podciśnienia.

: sob lip 05, 2008 22:01
autor: kamilkce83
Juz dodałem foto. Miałem je w złym formacie (bmp).

: sob lip 05, 2008 22:04
autor: dziejo
jest ona lużna nie podłączona ??

: sob lip 05, 2008 22:04
autor: kamilkce83
dziejo pisze:jest ona lużna nie podłączona ??
Tak. Dodam ze wąż od podciśnienia koło niej mam przezarty i w jednej z końcówek jest wkecona śruba, aby zaslepic.

: sob lip 05, 2008 22:15
autor: dziejo
z pewnoscia idzie ten węzyk od kolektora ssącego
a czy zauwazyłes jakies objawy typu spadek obrotów ?? mocy?? falowanie obrotów biegu jałowego ??

: sob lip 05, 2008 22:18
autor: kamilkce83
dziejo pisze:z pewnoscia idzie ten węzyk od kolektora ssącego
a czy zauwazyłes jakies objawy typu spadek obrotów ?? mocy?? falowanie obrotów biegu jałowego ??
Nie. Silnik dobrze pracuje równo, nie szrapie nim. W ogóle jak zakupiłem samochód to już tak było, ale ostatnio jak wymieniał mi mechanik wąż od układu chłodzenia (kuna mi go przezarła) to zwrócił mi na to uwagę. chciałbym się dowiedzieć gdzie go umieścić, zeby czasem ów mechanik mi nie nawymyslał i obciążył potem nie wiadomo jakimi kosztami. Węzyk wygląda tak jakby wypadł z jakiegoś otowru, gdyż na końcu posiada taki jakby pierścień uniemożliwiający zbyt głębokie go umieszczenie.

: sob lip 05, 2008 22:23
autor: dziejo
wypadł on z dołu czy z góry ??

: sob lip 05, 2008 22:26
autor: kamilkce83
dziejo pisze:wypadł on z dołu czy z góry ??
Z dołu. Tzn powiem tak jak to widać na foto. Odłączona jest ta część niżej, ta od strony podszybia (tam gdzieś wąz wchodzi) jest zamocowana. Ta co jest na foto bliżej silnika jest odłączona.

: sob lip 05, 2008 23:01
autor: Sztomel
kamilkce83 sprawdź czy działa Ci zamykanie i otwieranie wewnętrznego obiegu powietrza.

: sob lip 05, 2008 23:02
autor: kamilkce83
Na tym zdjęciu widać, że gdzieś ta rurka wchodzi ale dokładnie nie wiadomo gdzie. Jeżeli ktoś ma golfa 1.8 i mógłby sprawdzić, gzie ten wężyk wchodzi byłbym bardzo wdzięczny. Obrazek

[ Dodano: 05 Lip 2008 23:05 ]
Sztomel pisze:kamilkce83 sprawdź czy działa Ci zamykanie i otwieranie wewnętrznego obiegu powietrza.
Sprawdze. A dokładniej jak to sprawdzić tzn jaki jest tego efekt. Przycisk na konsoli od tego jest, jak go wcisnę to lapmka się zapala. Aha i nie wiem czy to też będzi edobrze działalo bo filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) nie wiem kiedy był wymieniany. W ogóle to po allegro patrzałem teraz na zdjęcia komór silnika golfów 3 1.8 i wydaje mi się, ze nie kązdy ma wspomniany zielony wężyk.

: sob lip 05, 2008 23:15
autor: Sztomel
kamilkce83 pisze:A dokładniej jak to sprawdzić tzn jaki jest tego efekt
przy właczeniu obiegu wewnętrznego siłownik pneuamtycznie sterowany zamyka klapkę w dolocie swieżego powietrza i do kabiny nie dostaje się powietrze z zewnątrz,
jesli masz zawalony filtr przeciwpyłkowy kabiny to przy zmianie biegów dmuchawy nawiewu powietrza dmuchawa chodzi wolniej a gdy się wciśnie obieg zamknięty wtedy odczuć to od razu bo na każdym biegu dwuchawa chodzi szybciej.