Strona 1 z 2
Wymiana uszczelki pod deklem
: pt lip 04, 2008 13:53
autor: 18damian18
Witam cieknie mi z uszczelki z pod deklem. Kupiłem uszczelke i jeszcze sprzedawca dodał 3 takie gumki na śrube. Za wymiane chcą 30zł. I mam pytanie, wydaje mi się że łatwo jest ją zmienić chyba że się mylę. Wystarczy odkrecić trzy śruby imbusowe i jedną taką zwykłą (bo takie mam na deklu), ściągnąć dekiel i wymienić uszczelke? Trzeba na coś uważać, dekiel łatwo ściągnąć? Jest to silnik 1.4 60 konny.
: pt lip 04, 2008 14:56
autor: wielblad2
prosta sprawa jak drut tylko musisz uważnie patrzeć jak jest założona stara i tak założyć nową .wszystko dobrze wytrzyj do sucha i daj lekko silikonu dla pewności zwłaszcza na zakolu wałka umnie trzyma jak cholera ani kropelki .powo
: pt lip 04, 2008 15:59
autor: 18damian18
ta uszczelka jest gumowa to chyba silikonu nie trzeba
: pt lip 04, 2008 19:52
autor: feniks
Jak gumowa to bez silikonu, tylko sprawdz czy czasem nie masz korkowej zalozonej? Ja mialem korkowa a chcieli w sklepie gumową mi wcisnac-bo drozsza
: pt lip 04, 2008 20:03
autor: 18damian18
feniks79 A to jak korkowa tam by była to trzeba korkową założyć czy może też gumową?
: pt lip 04, 2008 20:18
autor: feniks
ja bym korkową wtedy zakładał, raz się podkusiłem na gumową pomimo ze korkowa miałem i olejem rzygał az miło
: pt lip 04, 2008 20:18
autor: drill
mozna dac gumowa... wytrzyma dluzej niz korek...
: pt lip 04, 2008 20:21
autor: feniks
u mnie tak nie było tylko 100KM i olejem rzygało
: pt lip 04, 2008 20:34
autor: drill
co do zasady jest tak jak napisalem... w Twoim przypadku na odleglosc obstawiam przypadkowa jakosc uszczelki... jej ulozenie... moze samo dokrecenie....
zwyczajnie buble sie trafiaja w koncu....
: pt lip 04, 2008 21:53
autor: kograman
feniks79 pisze:ja bym korkową wtedy zakładał
Nigdy korkowej.
Miałem ten sam problem, (tyle że mi upiepszyli gwint przy tej śrubie pierwszej od rozrządu, ciekawostką jest to, że nową śrubę mechanik załatwił mi od głównego dystrybutora oryginalnych części do VW w Polsce) i nie wydaje mi się żeby u Ciebie była korkowa uszczelka. Zakładaj gumową, ja zmieniłem i niema śladu a już ponad 800km zrobiłem lekko.
: pt lip 04, 2008 22:36
autor: MarcinWLKP
Witam, też muszę wymienić tą uszczelkę w swoim aucie. Jak mocno dokręcić owe śruby pokrywy? Musi być z konkretną siłą, czy "na wyczucie" będzie ok?
: pt lip 04, 2008 22:39
autor: kograman
MarcinWLKP pisze:Witam, też muszę wymienić tą uszczelkę w swoim aucie. Jak mocno dokręcić owe śruby pokrywy? Musi być z konkretną siłą, czy "na wyczucie" będzie ok?
No fajer na maksa to nieeee bo ukręcisz gwint tak jak to w moim przypadku było.
Z wyczuciem musi być.
: pt lip 04, 2008 22:50
autor: 18damian18
A jakby się ukrecił gwint to można tam jakoś coś wymienić czy jak?
: pt lip 04, 2008 22:51
autor: MarcinWLKP
kograman pisze:No fajer na maksa to nieeee bo ukręcisz gwint tak jak to w moim przypadku było.
heh no na maksa to wiadomo, że nie
myślałem, ze przytoczy ktoś konkretną wartość siły co bym mógł kluczem dynamometrycznym dokręcić
[ Dodano: Pią 04 Lip, 2008 ]
18damian18 pisze:A jakby się ukrecił gwint to można tam jakoś coś wymienić czy jak?
Trzeba nagwintować i większą śrubę dać