problem z hamulcami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

problem z hamulcami

Post autor: majekMK2 » śr lip 02, 2008 13:38

Witam mam golfa II RP
dzis zauwarzylem ze jak jestem na postoju i wcisne mocno pedal hamulca to obroty delikatnie podnosza sie a nie jak przedtem opadaly i powinny chyba opadac prosze o pomoc co to moglo padnac??
na poczatku od dawna musze pierwsze mocno ze dwa razy wcisnac pedal hamulca zeby mial bardzo mocne hamulce bo za pierwszym razem jak wcisne do oporu to ledwie hamuje auto bez piskow.
Prosze o pomoc bo wyjezdzam w sobote i chce bezpiecznie dojechac do celu
Pozdro


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lip 02, 2008 15:29

1sza sprawa to odpowietrzenie hamulców -od najdalszego koła do najblizszego pompie.
2sprawa to sprawdz przewod podcisnienie do serva czy nie jest popekany
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 15:29 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr lip 02, 2008 15:43

Wygląda na zapowietrzony układ hamulcowy. Ale co jest jego przyczyną? Trudno powiedzieć, ponieważ bez dokładnych ogledzin ciężko cokolwiek stwierdzić. Podjedź do zaufanego warsztatu sprawdzą cały układ.

P.S hamulec = życie.


Dziki

Borert
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt cze 12, 2007 13:12
Lokalizacja: lubin

Post autor: Borert » śr lip 02, 2008 15:47

Dołączam sie do reszty tez powiedziałbym ze zapowietrzony:) ja właśnie swoje jutro bede odpowietrzał tez:)



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » śr lip 02, 2008 20:11

powiem wam tak ze ostatnio wymienialem rurke podcisnieniowa ta krutka co idzie od pokrywy metalowej gornej.hamulce mialem odpowietrzane kolo pol roku temu jak mechanik wymienial mi pompe hamulcowa.
i tak tylne hamulce mam juz na wykonczeniu bebny i szczeki do wymiany napewno
a przednie tarcze nowe a klocki juz zaniedlugo do wymiany

aha i mam pytanie czy wtedy mugl sie uklad zapowietrzyc jak mialem odpalone auto to jak dotknalem ta wlasnie rurke co wyzej napisalem to sie urwala ale spowrotem wlorzylem i podjechalem delikatnie do garazu i wtedy ja wymienilem a bylo to miesiac temu i czy wtedy mugl sie uklad zapowietrzyc jak urwala sie cala ta rurka i dostala sie powietrze??


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr lip 02, 2008 20:34

majekMK2 pisze:aha i mam pytanie czy wtedy mugl sie uklad zapowietrzyc jak mialem odpalone auto to jak dotknalem ta wlasnie rurke co wyzej napisalem to sie urwala ale spowrotem wlorzylem i podjechalem delikatnie do garazu i wtedy ja wymienilem a bylo to miesiac temu i czy wtedy mugl sie uklad zapowietrzyc jak urwala sie cala ta rurka i dostala sie powietrze??
nie mogl sie zapowietrzyc w etn sposob :)

nie ingerowales w uklad hamulcowy wiec nic sie nie moglo stac :)
ja terz tak mam, jak odpowietrze hamulce to mam zyletki przez 3-4 dni, a pozniej miekki, no ale u mnie hamuje ok, zauwazylem ze im szybciej jade tym wyzej lapie hamulec i jest twardszy , a jak wolno jade to juz tak kolorowo nie jest , podejrzewalem servo , ale dziala poprawnie według tego co tu pisza na forum jak go sprawdzic, nieszczelnosci tez nigdzie nie mam,
aaa tak dla potomnosci to odpowietrzamy na wylaczonym silniku :) od kola najdalej oddalonego od pompy ,czyli np prawy tył , lewy przód, lewy tył , prawy przód :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » śr lip 02, 2008 20:46

kurde to sam juz niiewiem dzis zobacze czy tez tak mam guti jak u ciebie ze jak szybciej jade i wolniej musze to jutro sprawdzic bo hamulce musze miec dobre bo tak autem nigdzie wtedy nie jezdrze


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr lip 02, 2008 20:55

sam sobie odpowiedziałes na zadane pytanie zmien tarcze i klocki doprowadz całą hamownie do porzadku pedal sie podniesie bedzie twardy a hamulce ostre jak brzytwa
Miałem taki objaw w SIENIE jak wymieniłem tarcze i klocki z przodu to czubkiem buta trzeba było hamować taka hamownia była jak nówka
Ostatnio zmieniony czw lip 03, 2008 15:24 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » śr lip 02, 2008 21:15

aha to dobra sprawdze jeszcze raz rurki podcisnieniowe wymienie klocki bo tarcze sa nowki i nie trzeba kupie nowe bebny i szczeki i odpowietrze i zobacze co wtedy bedzie dzieki wielkie punkciki wysylam :pub:
Pozdro


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 03, 2008 19:24

najgorsze jest to ze ja mam nowki tarcze ( wentyle ), nowki klocki no ale tylko bebny nie sa nowe i po odpowietrzaniu jest przez kilka dni tak ze plomby wyrywa z zebów podczas hamowania , no a pozniej ciepłe kluchy , jeszcze mnie wkurzaja te blaszki na klockach , kuzwa niedawno wymienialem je i znowy dzwonia! i jeszcze mi cos piszczy jak jade po nierownosciach , a taka irytacja i jazda w miescie ciemnym autem to bomba z opoznionym zapłonem :D
ja podejrzewam u siebie pompe , albo gdzies koło korektora moze łapie powietrze .albo pompa przepuszcza na sekcjach


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » czw lip 03, 2008 20:24

guti, w twoim przypadku zostaje tylko droga eliminacji słabych ogniw- pompa do wymiany, przewody ,oblukanie całego układu
Kiedys miałem taki przypadek ze przewod hamulcowy został zagnieciony podłozonym lewarkiem i tam mikro pekniecie nastapiło -sączyło sie deczko tak jak by łepek od szpilki.Było to w nissanie sunny.Odpowietrzanie starczało na tydzien podem hamulce słabły i tak w kółko.Nie wiem jak ci pomoc :crazy:


majekMK2, ty tu punktów nie rozdawaj :grin: tylko do dzieła hamulce to bezpieczeństwo :chytry:
Ostatnio zmieniony czw lip 03, 2008 20:26 przez Fahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » czw lip 03, 2008 23:28

a wiesz punkciki musza byc bo pomogliscie mi :grin:
powiem tak sprawdzalem wszystko i jest ok hamulce sa igla obroty normalnie spadaja jak powinny a nie podnosza sie jak naciskam hamulec wiec tak jak to przepatrzylem to serwo chyba pada powoli jeszcze jutro przepatrze dokladnie jedna rurke podcisnieniowa


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 03, 2008 23:32

u mnie byc moze tez serwo, bo cylinderki nowe, okladziny nowe, klocki tarcze tez i teraz sobie przypomnialem ze wymienialem kiedys pompe, na inna , wprawdzie uzywana , ale objawy były takie same , a chyba ciezko trafic na dwie takie same pompy nie ? a serwa jeszcze nie ruszalem, moze to bedzie to :) , jak nacisne przy odlapaniu na hamulec to pedał wpada, czyli niby dziala , ale te auta to sa zagadki jezdzace wiec wcale bym sie nie dziwił jakby ono niedomagało


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lip 04, 2008 12:25

Witam
podepne się pod temat, wymianiłem klocki płyn odpowietrzyłem i pedał hamulca wchodzi w podloge powoli, a w pompie słychać strzelanie przy nacisnieciu hamulca przy wylaczonym silniku, Czy to bedzie pompa??
aha jak wymienialem plyn to stary calkowicie sppuscilem tak ze sie uklad zapowietrzyl
Prosze o pomoc


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 481 gości