Czujnik oleju - czy tylko oleju?
: wt lip 01, 2008 11:24
Witam
Jak pisałem we wcześniejszym poście mam problem z kontrolką i bzyczkiem oleju. Kiedy silnik mocno się nagrzeje np. w korkach po mieście, włącza się kontrolka oleju i piszczy bzyczek. Dzieje się tak kiedy przekrocze 2200 obr. Jak przygazuje to się wyłącza. Na wolnych obrotach wszystko jest ok. Kiedy na trasie silnik się oziębi gdzieś do 80 stopni po przekroczeniu magicznych 2200 obr. nic się nie dzieje. Mierzyłem ciśnienie na gorącym silniku. Przy 2000obr mam 2,2 atmosfery, na wolnych obrotach 0,9do 0,95 atm. Wymienione czujniki oleju.
Pytanie: co może być przyczyną włączania kontrolki po porządnym dogrzaniu silnika?
Czy ta kotrolka nie odpowiada za inne parametry, np. temperaturę płynu w chłodnicy? Czy jest możliwe że przy wysokich obrotach następują chwile spadki ciśnienia i stąd włącza się bzyczek?
Pozdrawiam
Jak pisałem we wcześniejszym poście mam problem z kontrolką i bzyczkiem oleju. Kiedy silnik mocno się nagrzeje np. w korkach po mieście, włącza się kontrolka oleju i piszczy bzyczek. Dzieje się tak kiedy przekrocze 2200 obr. Jak przygazuje to się wyłącza. Na wolnych obrotach wszystko jest ok. Kiedy na trasie silnik się oziębi gdzieś do 80 stopni po przekroczeniu magicznych 2200 obr. nic się nie dzieje. Mierzyłem ciśnienie na gorącym silniku. Przy 2000obr mam 2,2 atmosfery, na wolnych obrotach 0,9do 0,95 atm. Wymienione czujniki oleju.
Pytanie: co może być przyczyną włączania kontrolki po porządnym dogrzaniu silnika?
Czy ta kotrolka nie odpowiada za inne parametry, np. temperaturę płynu w chłodnicy? Czy jest możliwe że przy wysokich obrotach następują chwile spadki ciśnienia i stąd włącza się bzyczek?
Pozdrawiam