Strona 1 z 1

Czujnik oleju - czy tylko oleju?

: wt lip 01, 2008 11:24
autor: rkawaler
Witam
Jak pisałem we wcześniejszym poście mam problem z kontrolką i bzyczkiem oleju. Kiedy silnik mocno się nagrzeje np. w korkach po mieście, włącza się kontrolka oleju i piszczy bzyczek. Dzieje się tak kiedy przekrocze 2200 obr. Jak przygazuje to się wyłącza. Na wolnych obrotach wszystko jest ok. Kiedy na trasie silnik się oziębi gdzieś do 80 stopni po przekroczeniu magicznych 2200 obr. nic się nie dzieje. Mierzyłem ciśnienie na gorącym silniku. Przy 2000obr mam 2,2 atmosfery, na wolnych obrotach 0,9do 0,95 atm. Wymienione czujniki oleju.
Pytanie: co może być przyczyną włączania kontrolki po porządnym dogrzaniu silnika?
Czy ta kotrolka nie odpowiada za inne parametry, np. temperaturę płynu w chłodnicy? Czy jest możliwe że przy wysokich obrotach następują chwile spadki ciśnienia i stąd włącza się bzyczek?
Pozdrawiam

: wt lip 01, 2008 11:34
autor: zodiak
Ta kontrolka jest tylko od oleju. Może masz już kiepski olej.

: wt lip 01, 2008 11:34
autor: pszczyna
Ciśniemnie masz w normie czyli pompa wykluczona

: wt lip 01, 2008 11:49
autor: dychsm
jesli to 1,8 to standardzik i nic z tym nie zrobisz
wymien olej i filtr na jakis lepszy

: wt lip 01, 2008 12:10
autor: wielblad2
tylko broń BOżE nie ładuj filtra filtrona to jest total syf miałem przez gnoja niezłe jaja po wstawieniu boscha jak ręką odjoł.

: wt lip 01, 2008 12:22
autor: wiciu_gwx
mam taki sam problem i też niewiem co z tym zrobić... Wymiana czujnika nic nie da? Z chęcią się dowiem jak rozwikłać ten "pipczący" problem!!

: wt lip 01, 2008 13:10
autor: krisch
polecam ten wątek ==> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171143

Swoją drogą też obstawiam filtr oleju, natomiast wykluczam kiepski olej jako przyczynę problemu

: wt lip 01, 2008 22:14
autor: rkawaler
krisch pisze:polecam ten wątek ==> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171143

Swoją drogą też obstawiam filtr oleju, natomiast wykluczam kiepski olej jako przyczynę problemu
Założyłem mu filt knechta. Może warto spróbować z Boschem. Olej zmieniłem na mineralny (15W40) więc toretycznie gęstszy od półsyntetyka. Zastanawiam się czy wymieniać panewki na wale? Może warto chociażby po to by przy okazji wyczyścić sitko na pompie.
Który czujnik należy wykręcić aby wkręcić manometr do mierzenia ciśnienia?
Coś można jeszcze z tym zrobić? Szykuje mi się jazda (200km) więc wole dmuchac na zimne.

: śr lip 02, 2008 09:36
autor: macbu
miałem to samo ... poprostu zmecznei materialu tzn u mnie był walniety czujnik cisnienia oleju biały mam 1,8 abs wymienilem na zamiennnik i pojezdzilem na nim 2 dni pozniej wzialem oryginal i jezdze juz przwei rok i nic si enei dzieje... mozliwe jest jeszcze ze filtr oleju zapchany ale maloprawdopodobne...

: śr lip 02, 2008 10:59
autor: krisch
rkawaler, wyżej pisałeś że już mierzyłeś ciśnienie więc po co chcesz mierzyć znowu ?
macbu, teoretycznie należy zacząć od czujnika, ale w moim przypadku wymieniałęm już czujnik chyba ze 3-4 razy i nic nie dało, a filtr oleju wcale nie musi być zapchany, żeby czujnik piszczał.

[ Dodano: 15 Lip 2008 12:25 ]
rkawaler, i co jakieś postępy ?