Strona 1 z 1
Alternator
: pn cze 30, 2008 20:45
autor: Sieergiej
Mam taki problem ze musze te diody wymienic. W moim alternatorze (bosch 55Ah) sa diody 1N5402 200V 3A. W domu mam 1N5408 1000V 3A. Jaka jest roznica pomiedzy nimi i czy moge je zamontowac w miejsce starych diod? Co sie moze stac jezeli je zamontuje?
silnik 1,6 PN
: pn cze 30, 2008 21:26
autor: Fahoo
jesli maja taki sam kształt i puszczaja w tę samą strone prad co stare to zakładaj smiało stare masz 200v a nowe 1000vmax ale i tak max natęzenie 3A
: pn cze 30, 2008 21:28
autor: Andrzej1
Witam
Nic się nie stanie.Dioda sama nie wytwarza żadnego prądu.Diody które posiadasz
mogą pracować pod większym napięciem.
Pozdrawiam.Andrzej.
: pn cze 30, 2008 21:29
autor: Lipek81
Chodzi tutaj o maksymalne napięcie, jakie te diody sa w stanie przepuścić. Te oryginalne mogą przepuścić 200V, te twoje 1000V - a napiecie w instalacji jest ok. 14V - więc po prostu będziesz miał trochę za duże diody, ale niczym to nie skutkuje - nie ma żadnych działań ubocznych.
: wt lip 01, 2008 11:55
autor: Sieergiej
Zalozylem te diody i nic, nawet kontrolka od akumlatora sie nie swieci normalnie tak jak byly stare zalozone. Rozlutowalem je ponownie i wychodzi na to ze sa dobre(wszystkie 9), polaryzacji tez nie pomylilem wiec moze jednak musze kupic te oryginalne co mialem?
: wt lip 01, 2008 14:59
autor: zjawa
a sprawdziłeś samoregulator może on jest padnięty ??
: wt lip 01, 2008 15:05
autor: abpel
Sieergiej pisze:sa diody 1N5402 200V 3A.
W domu mam 1N5408 1000V 3A
1N5408 smialo zakladaj te maja wiekszy prad przewodzenia i wyzsze napiecie w stanie zaporowym..jezeli sa ok sprawdzone i je zalozyles i nie pomyliles polaryzacji to problem tkwi gdzies indziej..szczotki komutator kable itp
: wt lip 01, 2008 15:29
autor: Sieergiej
zjawasg pisze:a sprawdziłeś samoregulator może on jest padnięty ??
O co dokladniej chodzi z tym samoregulatorem?
[ Dodano: 04 Lip 2008 19:24 ]
Wiec posprawdzalem to i wlutowalem. Ladowanie mam obecnie 13,8 bez obciazenia i 13.0 z obciazeniem. Rosnie do 14.1 na wyzszych obrotach.
Regulator nowy, diody sprawne wirnik tez, styki przeczyszczone. Macie jakies inne pomysly?
Co to moze byc? Uzwojenie?.