O dziękuje kolego suselu7 za uznanie...bardzo mi miło
Jeśli w innym warsztacie połączyli się pod ECU to masz jak na dłoni, że w poprzednim warsztacie nawet tego nie potrafią albo nie mają odpowiedniego oprogramowania.
Błędy czujnika temperatury nie zawsze wychodzą na kompie. Jesli przyznajesz się do tego, że nie wyznajesz się w tej kwestii a chcesz sam rozwiązac problem wówczas najlepiej kupic zamiennik za 20 zł (w większości są dobre) i wymienic.
Co do wskazań czujnika na desce to tak ma byc, ale mimo iż czujnik od wskaźników jest ten sam co do ECU, to mają różne opory pracy i działają poniekąd niezależnie. Sprawa więc wygląda w ten sposób, że wskazania na desce nie pokrywają sie z tym co odczytuje ECU. Po odpaleniu zimnego auta powienes miec obroty około 1000 i sukcesywnie z procesem nagrzewania winny spadac do 650-750. Kiedy temperatura osiągnie 90 stopni wówczas niewielka chwila postoju w obecnych letnich warunkach może spowodowac włączenie wentylatora - to naturalne. Gdyby silnik był zimny a wentylator chodził to można miec obawy.
Szarpanie... tu dobry mechanik może sie popisac i zacząc od układu zapłonowego w tym sprawdzenie luzów na apracie,kabli itd..., układ zasilania i pomiar ciśnienia paliwa, profilaktyczna wymiana filtra...a ponad wszystko czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
Teraz co to jest ta adaptacji i gdzie ją zrobic. Teoretycznie każdy elektromechanik winien wiedziec jak sie to robi bo to podstawy, niestety realia są inne. Wyczyszczenie komina przepustnicy to żadna filozofia, usunięcie danych to na chłopski rozum pozbawienie komputera nauczonych nawyków
a wprowadzenie nastaw to nauczenie go nowych poprawnych reakcji
Często jeśli zakład jest profesjonalny czyni się tzw przegrywanie softa lub nowych danych albo programu - różnie to zwą. To zapewnia już praktycznie całkowite zarzegnanie problemów z powracającymi wahaniemi itp.
Temat jest bardzo szeroki tylko jest problem w tym, że raczej sam nie zrobisz "czynności elektromechaniczych" wiec pozostaje Ci odwiedzic dobry zakład gdzie takie usługi sie wykonuje. Mam taką propozycje : jak pojedziesz do zakładu i poprosisz o czyszczenie przepustnicy, przegranie programu i wprowadzenie nastaw podstawowych (niektórzy zwą to kalibracją) a oni nie będą wiedzieli o co chodzi to zabieraj auto i jedź do drugiego.
Przepraszam za nieskładną treśc ale zmęczenie po pracy i późna pora pozbawiają mnie odpowiedniej percepcji.