Strona 1 z 1

Silnik gaśnie, odcina zapłon

: pn cze 30, 2008 10:22
autor: gnat
Witam wszystkich forumowiczów i prosze o porade fachowców.Posiadam Golfa 3 2.0 gti i od poczatku zakupu istnieje taka usterka-autko potrafi zgasnac gdzie chce-na skrzyzowaniu w najwiekszym ruchu,albo w czasie skrecania,co jest wkurzajace i niebezpieczne.Najczesciej dzieje sie tak latem ,kiedy jest cieplej-zima rzadziej.Nieraz mozna jechac np:300km i nie zgasnie,a nieraz na odcinku 10km potrafi zgasnac kilka razy.wyglada to tak jakby ginal prad-(pala sie tylko kontrolki) i po wylaczeniu kluczykiem-po kilkunastu sekundach autko odpala jakby nigdy nic i tak do nastepnego razu.Nadmieniam,ze obroty i wszystko jest w jak najlepszym porzadku,odpala bez problemu-to dzieje sie tylko podczas jazdy.Sprawdzalem cewke i Halla wszystkimi sposobami podanymi na forum i wykazuje,ze jest Ok--przelutowalem tez i przemylem wazne przekazniki--sprawdzalem tez w nocy i nie wskazuje na jakiekolwiek przebicia i iskrzenie-nie wykazuje tez zadnych bledow na VAG'u-Halla wogule nie wykazuje,ani na wlaczonym,ani na wylaczonym silniku.Jaka moze byc przyczyna takiego zachowania?
z gory wielkie dzieki za pomoc

: pn cze 30, 2008 11:25
autor: topsped
Sprawdź stacyjkę i połączenia przy niej. Były przypadki że tam coś nie łączyło. Odłącz kostkę i odpal na krótko. Mało prawdopodobne ale prawdziwe.

: pn cze 30, 2008 11:32
autor: gnat
co mi to da?skoro on odpala bezproblemowo?

: pn cze 30, 2008 16:01
autor: piotrkrk25
Miałem podobne objawy jak ty i u mnie odpowiedzialny za to był alarm fabryczny, wystarczyło poprawić zimne luty i po kłopocie. Poszukaj bo widziałem gdzieś nawet temat w którym było dokładnie napisane jak to zrobić razem ze zdjęciami.

: pn cze 30, 2008 20:40
autor: Paweł Marek
takie awarie sa fatalne w diagnozie. Trzeba wozić ze sobą miernik, patrzeć czy jest iskra i sprawdzać halla w tym momencie kiedy nie chce zapalić. Zarówno uszkodzone hall jak i cewka mogą dawać takie objawy tylko chwilowo, więc jak akurat pali to nic nie stwierdzisz.

: pn cze 30, 2008 21:16
autor: vwarek
Paweł Marek pisze:takie awarie sa fatalne w diagnozie.
Fuckt. Ja tylko mogę powiedzieć co zrobiłem bo sytuacja u mnie ta sama.
Wymienione: kable WN, kopułka, świece, pompa paliwa, przekaźnik pompy paliwa, kostka stacyjki.
Podmienione dla testów, 100% sprawne: cewka, aparat zapłonowy..
Gaśnie dalej kiedy chce, tak jak u Ciebie, jadę do pracy ok. 10 kilometrów i zgaśnie dwa razy, w innym przypadku byłem nim w Austrii i nie zgasł ani razu. Dawałem do sprawdzenia ten moduł fabrycznego alarmu i nic nie znaleziono. Na VAG-u zero błędów.. Nie podmieniałem jedynie ECU.

Jest jedno, co go trzyma przy zyciu, jak mu zewrę czymś styki na przekaźniku paliwa (tak jakby zewrę go "ręcznie") nie zgaśnie nigdy.. :bajer:

: wt lip 01, 2008 01:14
autor: CSR_GTI
Wierny ludu :helm: jest takie jedno małe słowo: "MASA"

Patrzeć wszystko gdzie jest masa!! Może nie łączyć przy klemie np jakiś mały kabelek, albo na silniku masa.... albo masa przy zapłonie.

Brak masy = brak iskry

Raz miałęm taką sytuacje ze sie poluzowała masa i zgasł... raz odpalił i gasł, odplaił i gasł i tak w kóko albo wogole nieodpalał... kilka minut stresu i szukania i wyszło szydło z worka - jedna masa na klemie poluzowana.

: wt lip 01, 2008 11:31
autor: pszczyna
A ja bym szukał czy IMOBILAIZER bobrze działa

: wt lip 01, 2008 16:19
autor: krzaś
gnat, zobacz u ciebie czy w skrzynce bezpieczników jest cos takiego jak przekaznik nr.30 jesli posiadasz cos takiego to wymień go. koszt ok.25 zl. Jest to przekaznik od głównego napiecia. Prawdopodobnie przegrzewa sie i rozłancza prad. Wielokrotnie było o tym na forum.
Pozdro Krzaś