Strona 1 z 6

Swap silnika na 1.8 Turbo 20v oznaczenie AGU

: pn cze 30, 2008 09:16
autor: gibon.vw
zanoszę się z planem swapa, mam golfa 1.8 na punktowym wtrysku o oznaczeniu RP.... zbieram kasę i chciałem upchnąc do niego 1.8 Turbo 20v od mk4. teraz moje pytania. elektrykę wiem że muszę przełożyc całą... a jak z mocowaniami silnika i skrzyni, czy bardzo dużo roboty? no i dalsze pytania czy paisty,chamulce,przeguby,półosie da się przełożyc czy coś trzeba kąbinowac.... narazie tylko tyle mi przychodzi do głowy... będę dopisywał

: pn cze 30, 2008 12:35
autor: Borys
gibon.vw pisze: elektrykę wiem że muszę przełożyc całą... a jak z mocowaniami silnika i skrzyni,
wiązke silnika musisz zmienic na ta z 1.8T

mocownia pasują przekładasz tylko łapy, przydalo by sie zmienic skrzynie i sprzegło na mocniejsze hamulce na wieksze itd

: ndz cze 14, 2009 12:16
autor: gibon.vw
tak silnik już mam razem ze skrzynią, wiązką, pedałami... itd.
opisze tu co trzeba zrobić przy takim swapie i będę miał tez pytania bo niestety nie wiem wszystkiego...
- co do łap to tył pasuje bez przeróbek, przednia wymaga rozwiercenia otworów na większe i dania dłuższych śrub mocujących
- co do skrzyni to ja chcę włożyć tą cą kupiłem razem z silnikiem, co wymaga niestety zmiany pedału sprzęgła bo jest hydrauliczne, nowy pedał pobiera sobie płyn hamulcowy więc trzeba zmienić albo pompę hamulcową na taką ze zbiorniczkiem z wyjściem na przewód który podłączymy do pedału sprzęgła, lub zrobić tak jaki ja zrobiłem wymieniłem sam zbiorniczek... nowa skrzynia wymaga też zmianę drążka zmiany biegów ponieważ jest na linkach... no i łapę która trzyma skrzynie trzeba zmienić bo ta moja ni jak nie pasuje... planuje dać łapę od vr6 powinna pasować ale o tym przekonam się po weekendzie..
- następny problem to przeguby i pół osie... i tu za bardzo nie wiem jak sobie z tym poradzić, jakieś propozycje??? dodam że chciałbym zostać przy rozstawie 4x100

: ndz cze 14, 2009 13:27
autor: Xabingo
gibon.vw, to widzę, że poważnie myślisz o tym swapie nie to co inni, masz tu troszeczkę info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=242424&start=0

: pn cze 15, 2009 09:32
autor: gibon.vw
pewnie że poważnie na początku tylko pytałem, ale teraz mam już silnik i zamierzam go zamontować w swoim mk2

[ Dodano: 15 Cze 2009 09:54 ]
a co do tego linku co mi podałeś to nie znalazłem nic więcej niż to co wiem, ale wielkie dzięki

: pn cze 15, 2009 17:30
autor: Xabingo
gibon.vw, nikt Ci tu nie pomoże przy tym swapie, bo na tym forum jest tylko jedno MKII 1.8T z MKIV. Ale zachęcam do swapu.

: pn cze 15, 2009 18:01
autor: C4NC3R

: pn cze 15, 2009 20:34
autor: gibon.vw
dzięki C4_KAWON za linka na pewno skorzystam bo jeszcze długa droga zanim odpalę to 1.8T w swoim mk2... ale będę pisał co robię, czego nie wiem i co trzeba zrobić żeby ktoś później skorzystał...
.. dzisiaj wymontowałem zwrotnice przeguby pół osie i przy okazji wymieniłem końcówki drążków kierowniczych a i zdemontowałem układ wydechowy bo po pierwsze jest inne podejście pod kolektor w mk2 a w mk4 a po drugie mocowo należy dobrać tłumiki, albo robić przelotowe jak kto woli...
.. jutro czeka mnie zmiana drążka zmiany biegów i montaż pedała sprzęgła

: pn cze 15, 2009 20:55
autor: C4NC3R
gibon.vw, dobrać i przerobić wydech:) tez bd kiedyś swapował jeszcze nie wiem co ale marzy się r32 pod maską :food: ale najpierw to hajs trzeba zebrać
może załóż temat ze swoim golfem i umieści go w dziale projekty :bigok:

[ Dodano: 15 Cze 2009 21:00 ]
a nie sory jest temacik o gofliku

: pn cze 15, 2009 21:06
autor: gibon.vw
jak skończę to dokładnie opisze co i jak trzeba zrobić i jak żeby było gites :D

: wt cze 16, 2009 17:30
autor: Xabingo
gibon.vw pisze:jak skończę to dokładnie opisze co i jak trzeba zrobić i jak żeby było gites :D
Bardzo fajnie, bo w przyszłości u mnie zawita 1.8T lub PB GTI + soft turbo.
Każdy namawia na 1.8T...

: wt cze 16, 2009 20:00
autor: gibon.vw
1.8T 20v to na prawdę jeden z lepszych jednostek napędowych koncernu vw i do tego zapewnia miłe wrażenia z jazdy :grin:

: wt cze 16, 2009 20:21
autor: Xabingo
Jeździłem TT 1.8T i muszę powiedzieć, że na prawdę
gibon.vw pisze:zapewnia miłe wrażenia z jazdy
, a w MK2 to będzie masakrator!!!!!!!

: wt cze 16, 2009 20:38
autor: gibon.vw
mam taką nadzieje... a jak już ogarnę go całego to go zchipuje na 180 kM i to dopiero będzie masakrator.... a dzisiaj założyłem pedał sprzęgła, nie obyło się bez problemów, musiałem przerobić troszkę mocowanie skrzynki z bezpiecznikami znaczy się przesunąć ją w lewo o jakieś 1,5 cm ale dało rade teraz tylko muszę wyciąć otwory którymi doprowadzę i wyprowadzę płyn do hydrauliki pedału... i muszę wykombinować jak połączyć stare pedały z nowym żeby był stabilniejszy ale mam już pewien patent ale to dopiero jak zrobię to się pochwal