Strona 1 z 1

Rozpiska ECU potrzebna. Jak sprawdzic sonde?

: ndz cze 29, 2008 18:40
autor: rafał1988
Ma ktoś może rozpiske pinów ECU
jeśli nie to może ktoś wie pin 42 to masa od sondy a 43 gdzie powinien być podłączny idzie on do bezpieczników?

jak sprawdzić czy sonda działa, bo na rozgrzanym silniku szarpie na wolnych obrotach i po dłuższym czsie gaśnie jak sie doda gazu i gwałtownie puści pedał to skoczy do 500 obr i powróci na 900 obr zaraz po odpaleniu trzyma 1tys obr ale tylko przez 5 sekund

: ndz cze 29, 2008 18:57
autor: carrion
rafał1988 pisze:powróci na 9tys obr zaraz po odpaleniu trzyma 10tys obr
stary, ci ty masz za motor?suzuki gsrx? :grin: żartuję! generalnie podpinam sie pod pytania, bo im więcej info na temat tego silnika, tym lepiej!
pzdr

: ndz cze 29, 2008 19:57
autor: lukasfenix
rafał1988, napisz ilu przewodową masz sondę- 1 czy 4?

: ndz cze 29, 2008 20:10
autor: rafał1988
sonda 4 przewodowa

: ndz cze 29, 2008 20:29
autor: lukasfenix
Z Sundą 4 przewodową jest sporo roboty. Opisałem dokładnie co zrobić by zmierzyć odpowiednią wartość:
Napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V
Opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów
Kabel sygnału: czarny
Przewody elementu grzewczego: biały
Sprawdź złącze, w razie potrzeby oczyść je aby zapewnić dobre podłączenie.
Co do elementu grzewczego:
Sprawdzenie oporu:
Wyłącz zapłon.
Zmierz opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównaj z podanym oporem.
Sprawdzanie napięcia zasilania:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z elementu grzewczego(sondy). Uruchom silnik. Zmierz napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzanie uziemienia(masy):
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z sondy. Sprawdź na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Czujnik tlenu:
Sprawdź podłączenie do ECU:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie.
Sprawdź sygnał czujnika tlenu:
Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe.

Pamiętaj by mierzyć oscyloskopem, miernikiem analogowym-jedynie wtedy otrzymasz poprawny wynik. Cyfrowe mierniki są za wolne. :bajer:

: ndz cze 29, 2008 21:03
autor: Paweł Marek
rafał1988 pisze:43
złącze diagnostyczne

[ Dodano: Nie Cze 29, 2008 9:14 pm ]
Obrazek

: ndz cze 29, 2008 22:02
autor: lukasfenix
Dzięki za punkcik :grin:
PozdraVWiam!

: pn cze 30, 2008 12:12
autor: rafał1988
carrion pisze:stary, ci ty masz za motor?suzuki gsrx? żartuję! generalnie podpinam sie pod pytania, bo im więcej info na temat tego silnika, tym lepiej!
nie inny