Rozpiska ECU potrzebna. Jak sprawdzic sonde?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rafał1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
Lokalizacja: okolice Włocławka
Kontakt:

Rozpiska ECU potrzebna. Jak sprawdzic sonde?

Post autor: rafał1988 » ndz cze 29, 2008 18:40

Ma ktoś może rozpiske pinów ECU
jeśli nie to może ktoś wie pin 42 to masa od sondy a 43 gdzie powinien być podłączny idzie on do bezpieczników?

jak sprawdzić czy sonda działa, bo na rozgrzanym silniku szarpie na wolnych obrotach i po dłuższym czsie gaśnie jak sie doda gazu i gwałtownie puści pedał to skoczy do 500 obr i powróci na 900 obr zaraz po odpaleniu trzyma 1tys obr ale tylko przez 5 sekund
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 01:28 przez rafał1988, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » ndz cze 29, 2008 18:57

rafał1988 pisze:powróci na 9tys obr zaraz po odpaleniu trzyma 10tys obr
stary, ci ty masz za motor?suzuki gsrx? :grin: żartuję! generalnie podpinam sie pod pytania, bo im więcej info na temat tego silnika, tym lepiej!
pzdr



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 29, 2008 19:57

rafał1988, napisz ilu przewodową masz sondę- 1 czy 4?



rafał1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
Lokalizacja: okolice Włocławka
Kontakt:

Post autor: rafał1988 » ndz cze 29, 2008 20:10

sonda 4 przewodowa



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 29, 2008 20:29

Z Sundą 4 przewodową jest sporo roboty. Opisałem dokładnie co zrobić by zmierzyć odpowiednią wartość:
Napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V
Opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów
Kabel sygnału: czarny
Przewody elementu grzewczego: biały
Sprawdź złącze, w razie potrzeby oczyść je aby zapewnić dobre podłączenie.
Co do elementu grzewczego:
Sprawdzenie oporu:
Wyłącz zapłon.
Zmierz opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównaj z podanym oporem.
Sprawdzanie napięcia zasilania:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z elementu grzewczego(sondy). Uruchom silnik. Zmierz napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzanie uziemienia(masy):
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z sondy. Sprawdź na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdź drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę. Jedna z tych dwóch wartości powinna być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Czujnik tlenu:
Sprawdź podłączenie do ECU:
Wyłącz zapłon. Wyjmij złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdź okablowanie.
Sprawdź sygnał czujnika tlenu:
Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe.

Pamiętaj by mierzyć oscyloskopem, miernikiem analogowym-jedynie wtedy otrzymasz poprawny wynik. Cyfrowe mierniki są za wolne. :bajer:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 29, 2008 21:03

rafał1988 pisze:43
złącze diagnostyczne

[ Dodano: Nie Cze 29, 2008 9:14 pm ]
Obrazek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » ndz cze 29, 2008 22:02

Dzięki za punkcik :grin:
PozdraVWiam!



rafał1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
Lokalizacja: okolice Włocławka
Kontakt:

Post autor: rafał1988 » pn cze 30, 2008 12:12

carrion pisze:stary, ci ty masz za motor?suzuki gsrx? żartuję! generalnie podpinam sie pod pytania, bo im więcej info na temat tego silnika, tym lepiej!
nie inny



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 401 gości