Jaka skrzynia biegów do PF
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaka skrzynia biegów do PF
Cześć,
Jakbym napisał coś nie tak, proszę o uwagi, w teorii nie jestem zbyt mocny.
Potrzebuję pomocy w wyborze skrzyni do PFa (mk2 1.8 GTI).
Przede wszystkim potrzebuję informacji, czy mogę do niego przyczepić skrzynię 4T? Jak wynika z tabelek, w 4T sprzęgło ma 200mm, w oryginalnej ACD - 210mm. Czy dam radę zmieścić oryginalne koło zamachowe/sprzęgło w 4T? Jeśli tak - czy to czymś grozi?
Nie pytałbym o 4T gdyby nie fakt, że taką akurat skrzynię mam.
Jeśli 4T odpada - jakie opcje? Mam raczej lekką stopę. Nie zależy mi na 5s do setki Coś z długimi przełożeniami, w miarę oszczędnego.
Z góry dzięki za pomoc
Jakbym napisał coś nie tak, proszę o uwagi, w teorii nie jestem zbyt mocny.
Potrzebuję pomocy w wyborze skrzyni do PFa (mk2 1.8 GTI).
Przede wszystkim potrzebuję informacji, czy mogę do niego przyczepić skrzynię 4T? Jak wynika z tabelek, w 4T sprzęgło ma 200mm, w oryginalnej ACD - 210mm. Czy dam radę zmieścić oryginalne koło zamachowe/sprzęgło w 4T? Jeśli tak - czy to czymś grozi?
Nie pytałbym o 4T gdyby nie fakt, że taką akurat skrzynię mam.
Jeśli 4T odpada - jakie opcje? Mam raczej lekką stopę. Nie zależy mi na 5s do setki Coś z długimi przełożeniami, w miarę oszczędnego.
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 22:37 przez smirk, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]
tak o tym walku myslalem, kurcze teraz juz nie wiem, ale jak zmienialem skrzynie w ktorej siedzialo duze sprzegło na 4t to wlasnie trza było dac mniejsze sprzeglo mimo tego ze na oko to wieksze tez by pasowałosmirk pisze:karbowany wałek, który wystaje ze skrzyni. Mam nadzieję, że mówimy o tym samym wałku
http://www.audi80.pl/coupe-moja-niunia-z-mini-pakietem-z-s-ki-vt32366.htm#343165
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ehhh ludzie, po co sie wypowiadacie jak sie nie znacie. Mieszacie czlowiekowi tylko w głowie.
Do PFa podejdzie każda skrzynia na wąski wałek, czyli każda montowana w silnikach 1,6 i 1,8 ( z dieslami włącznie). Nie musisz dotykać swojego sprzęgła w ogóle. Każda z nich będzie dobrze współpracować z tym sprzęgłem które masz bez zadnych przeróbek.
Przy zakupie skrzyni musisz jednak zwrócić uwagę na średnicę flanszy. Część tych skrzyń ma flanszę 90 a część 100. PF ma przeguby wewnętrzne 100 i musisz szukać skrzyń z flanszami 100 takich jak AUG/ATH/ACL czy nawet 9A z mk1 (możesz wziąć też skrzynię 90 i wymienic flansze w niej na takie 100 - będą pasować).
Z tego co mi wiadomo to skrzynia 4T ma właśnie flansze 90 mm (chociaż nie daje gwarancji bo moje źródła podają różne dane dla tej skrzyni akurat) Trzeba będzie prawdopodobnie przekładać flansze.
Na gruby wałek były tylko skrzynie montowane z silnikami 16V (mowa o mk2 bo w mk3 troche sie pozmienialo) Taka skrzynia też podejdzie do Twojego silnika, trzeba tylko zmienić tarczę sprzęgłową (na tą z szerokim wieloklinem)
No i papaj, czy jak Ci tam, napisałeś tyle bzdur w tym poscie, ze głowa boli. Odpuść nastepnym razem jak czegoś nie wiesz, bo tylko problemów możesz ludziom narobić.
Do PFa podejdzie każda skrzynia na wąski wałek, czyli każda montowana w silnikach 1,6 i 1,8 ( z dieslami włącznie). Nie musisz dotykać swojego sprzęgła w ogóle. Każda z nich będzie dobrze współpracować z tym sprzęgłem które masz bez zadnych przeróbek.
Przy zakupie skrzyni musisz jednak zwrócić uwagę na średnicę flanszy. Część tych skrzyń ma flanszę 90 a część 100. PF ma przeguby wewnętrzne 100 i musisz szukać skrzyń z flanszami 100 takich jak AUG/ATH/ACL czy nawet 9A z mk1 (możesz wziąć też skrzynię 90 i wymienic flansze w niej na takie 100 - będą pasować).
Z tego co mi wiadomo to skrzynia 4T ma właśnie flansze 90 mm (chociaż nie daje gwarancji bo moje źródła podają różne dane dla tej skrzyni akurat) Trzeba będzie prawdopodobnie przekładać flansze.
Na gruby wałek były tylko skrzynie montowane z silnikami 16V (mowa o mk2 bo w mk3 troche sie pozmienialo) Taka skrzynia też podejdzie do Twojego silnika, trzeba tylko zmienić tarczę sprzęgłową (na tą z szerokim wieloklinem)
No i papaj, czy jak Ci tam, napisałeś tyle bzdur w tym poscie, ze głowa boli. Odpuść nastepnym razem jak czegoś nie wiesz, bo tylko problemów możesz ludziom narobić.
Ostatnio zmieniony pn cze 30, 2008 09:30 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bardzo dziękuję. Szukałem na forum jakiegoś przybliżonego wyjaśnienia jak sprawdzić i ewentualnie wymienić tą flanszę, ale żadnych konkretów nie znalazłem, same wzmianki.
Czy możecie podać jakiś link z wyjaśnieniem albo opisać procedurę wymiany flanszy?
Dzięki
EDYCJA: Znalazłem informację o flanszy pomiędzy półosią i skrzynią. O tą flanszę chodziło? Półosie kupiłem razem ze skrzynią. Może zapytam tak. Dlaczego wymiana flanszy jest konieczna, jeśli mam skrzynię 4T, pasujące do niej półosie, a na drugim końcu silnik PF.
Czy możecie podać jakiś link z wyjaśnieniem albo opisać procedurę wymiany flanszy?
Dzięki
EDYCJA: Znalazłem informację o flanszy pomiędzy półosią i skrzynią. O tą flanszę chodziło? Półosie kupiłem razem ze skrzynią. Może zapytam tak. Dlaczego wymiana flanszy jest konieczna, jeśli mam skrzynię 4T, pasujące do niej półosie, a na drugim końcu silnik PF.
Ostatnio zmieniony ndz lip 20, 2008 11:13 przez smirk, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228669.html][img]http://images.spritmonitor.de/228669_3.png[/img][/url]
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
chodzi o to ze jesli kupujesz skrzynie bez polosi to flansze w skrzyni nie pasuja do flanszy na polosiach
jesli masz skrzynie z polosiami to nie ma potrzeby wymiany flansz (nie wiem czy srednica polosi jest taka sama przy piastach)
a flansze sciaga sie za pomoca sciagacza
jesli masz skrzynie z polosiami to nie ma potrzeby wymiany flansz (nie wiem czy srednica polosi jest taka sama przy piastach)
a flansze sciaga sie za pomoca sciagacza
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
- kiciak1488
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: śr wrz 26, 2007 19:44
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Mój PF okazał się padnięty, niestety kolega zaprzal z forum taki mi właśnie sprzedał i nie raczył poinformować. Gofer jeździł, ale tylko do rozgrzania, potem coś mu się rozszczelniało i kaplica, wycie czujników ciśnienia oleju, mierzone ciśnienie pokazywało okolice zera.
4T zachowywała się ładnie, chociaż czy tego właśnie potrzebujesz - nie wiem, za krótko z nią mogłem pojeździć. Fakt - dłuższe przełożenia, jak nie zależy Ci na wyciskaniu kolejnych rekordów przyspieszenia, śmiało moim zdaniem możesz montować, pewnie parę złotych zaoszczędzisz.
pozdrawiam
4T zachowywała się ładnie, chociaż czy tego właśnie potrzebujesz - nie wiem, za krótko z nią mogłem pojeździć. Fakt - dłuższe przełożenia, jak nie zależy Ci na wyciskaniu kolejnych rekordów przyspieszenia, śmiało moim zdaniem możesz montować, pewnie parę złotych zaoszczędzisz.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 319 gości