Strona 1 z 1

stukanie zaworow

: sob cze 28, 2008 18:45
autor: kropek1980
witam.
Mam pytanie dotyczące zaworów Golf 3 1.4 1995r.
Ostatnio zauważyłem że stuka mi prawdopodobnie jeden zawór. Wymieniłem szklanki na nowe i nadal jest to samo. Dodam że olej ma przejechane jakieś 4000 km jest to mineralny 15w40. Mineralny bo poprzedni właściciel taki lał. Powiem szczerze że jestem w kropce bo nie wiem co może być przyczyna. No i jaki czeka mnie koszt naprawy. Bedę wdzięczny za pomoc ;) ps. samochód od pół roku jest na gazie.

[ Dodano: 29 Cze 2008 21:20 ]
hmm widze duzo odwiedzin a porady co dalej zrobic rzadnej :(

Re: stukanie zaworow

: śr lip 02, 2008 12:59
autor: rtk
Kiedy wystepuje to stukanie ?? Na wolnych tylko czy w calym zakresie obrotow ??? Moze kanal olejowy sie przytkal (niedobrze). Sprobuj zalac Hydraulic Valve Lifter z firmy Wynns. A moze to nie wina szklanek tylko przestawiony zaplon ??

: śr lip 02, 2008 13:18
autor: kropek1980
witam. stukanie slychac na calym zakresie obrotow. co do zaplonu to sam nie wiem. przy okazji wymiany szklanek wymienilem tez pasek rozrzadu tyle ze okazalo sie ze nie ma dolnego znaku. Takze zaplon zostal ustawiony tak samo jak wczesniej. Chociaz raczej to nie zaplon bo z tego co pamietam zaraz po kupnie nie bylo slychac stukania. No i nie zauwazylem jakis problemow z odpalaniem itd. A jak zaleje silnik Hydraulic Valve Lifter to po jakim czasie powinno byc slychac jakas zmiane? Bo jeden znajomy mowil mi zebym poczekal bo szklanki musza sie napelnic twierdzil ze nawet z miesiac moze to trwac.

[ Dodano: 02 Lip 2008 13:19 ]
ps. jest jakas mozliwosc spr zaplonu czy jest dobrze ustawiony jesli nie ma dolnego znaku??

: śr lip 02, 2008 13:38
autor: rtk
kropek1980 pisze:stukanie slychac na calym zakresie obrotow. co do zaplonu to sam nie wiem. przy okazji wymiany szklanek wymienilem tez pasek rozrzadu tyle ze okazalo sie ze nie ma dolnego znaku. Takze zaplon zostal ustawiony tak samo jak wczesniej. Chociaz raczej to nie zaplon bo z tego co pamietam zaraz po kupnie nie bylo slychac stukania. No i nie zauwazylem jakis problemow z odpalaniem itd. A jak zaleje silnik Hydraulic Valve Lifter to po jakim czasie powinno byc slychac jakas zmiane? Bo jeden znajomy mowil mi zebym poczekal bo szklanki musza sie napelnic twierdzil ze nawet z miesiac moze to trwac.
Z tym napelnianiem przez miesiac to ladnie ktos sobie wymyslil :grin: Przez ten czas to krzywki na walku przeszlyby juz pewnie do historii. Wymienialem 16szt hydropopychaczy w moim poprzednim aucie. Kazda sztuka przed montazem zostala przez mechanika "rozruszana" w imadle, po wymianie wszystkich silnik zostal obrocony recznie (bez pomocy rozrusznika) i dopiero wtedy uruchomiony. Napelnienie szklanki olejem to kwestia kilku sekund po uruchomieniu silnika.
Sprawdz u siebie jeszcze cisnienie jakie wytwarza pompa oleju

: śr lip 02, 2008 14:17
autor: bugalon
Bo nie tylko poopychacze powodują klekotanie silnika. W silnikach 16V na przykład przy duzych przebiegach wycierają się ....... stopki mocujące wałki. Krzywki są dobre, popychacze też ale podpory wałka już nie. Zostają z czasem "wybrane" i zamiast okrągłego otworu (jaki mamy okazje ujrzeć po założeniu stopki na podporę) robi się "jajko". Da się to naprawić, ale bez zdejmowania głowicy i wizyty w zakładzie szlifierskim sie nie obejdzie ....

: śr lip 02, 2008 22:15
autor: kropek1980
to widze ze czeka mnie wieksza naprawa.a ile takie szlifowanie kosztuje?

: śr lip 02, 2008 22:50
autor: krzysiek82
Wymień olej na półsyntetyk to bezpieczna operacja i możesz tak zrobić.