Strona 1 z 1

Brak ciśnienia oleju - dziwna sprawa

: sob cze 28, 2008 18:18
autor: omlet161
A wiec sprawa wygląda tak jakiś czas temu znikło mi ciśnienia oleju na górnym czujniku tym przy głowicy. Na zimnym silniku jeszcze jakies sie utrzymywało jadnek na ciepłym manometr leżał na zerze. Ciśnienia na pompie jest ok. Wymieniłem jadnek pompe olejową panewki korbowodowe popychacze zaworowe jednak problem nie ustąpił juz sam nie wiem co mam robić moze umieci mi podpowiedzieć co jeszcze moze byc powodem takiej awarii. a kanały olejowe też są drożne. Auto teraz swoją pracą przypomina prace diesla, jakby popychacze wogle sie nie napełniały.

: sob cze 28, 2008 18:54
autor: rkawaler
Podłączam się do tematu, gdyż mam podobny problem.
Kiedy silnik mi się dobrze zagrzeje, podczas jazdy gdy obroty są powyżej 2000 włancza się kontrolka oleju i piszczy brzęczyk. Poziom oleju ok. Wymieniłem czujniki oleju na nowe. Sprawdziłem ciśnienie na gorącym silniku: na wolnych obrotach przy 900obr jest niemal 1bar, przy obrotach 2000 jest 2,2 bara. Parametry wydają się ok. Gdzie może być przyczyna?
Podczas poszukiwań przyczyny takiego stanu, natknąłem się na dosyć dziwne rozwiązanie. Otóż jeden z użytkowników napisał że przyczyną takiego stanu był termostat wody. Nie wykazywał błędów ale otwierał się na 1/3. Czy coś takiego może być przyczyną?

: sob cze 28, 2008 23:23
autor: promo211
Witam
dla silnika 2,0 V8
stopień sprężania 10,4+-0,5
Ciśnienie Sprężania (MPa)
-nominalne 1,0 do 1,3
-minimalne 0,75
Wysokość minimalna głowicy 132,6mm
Maksymalna dopuszczalna odchyłka płaskości;0,1mm
Ciśnienie oleju (o temper 80'C)
-na biegu jałowym;0,16 do 0,20 MPa
-przy 2500obr/min 0,50 do 0,60 MPa
W pokrywie pompy oleju umieszczony jest zawór przelewowy
-Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego;0,57 do 0,67 MPa :hmm: :hmm:
Pozdrawiam Przemek

: ndz cze 29, 2008 11:05
autor: omlet161
Kompresje na cylindrach tez sprawdzalem jest ok. Na popie ciśnienie oleju jest troche zawysokie bo 0,30 MPa a na drugim czujniku wogle go nie mam. Może cos mi sie przydkało?? Już nie mam pojęcie gdzie szukać przyczyny autko stoi juz trzeci tydzień niejezdzone i chyba bede musiał oddać mego golfa w ręce jakiegoś silnikowca bo już nie mam nawet pomysły co jest nie tak.

: ndz cze 29, 2008 11:21
autor: dziabi3
0,2 MPa = 2 bar

0,6 MPa = 6 bar


i tu masz odpowiedz

jak piszesz ze jest 1 bar to nawet mniemasz połowy tego co powinno na wolnych

: ndz cze 29, 2008 16:51
autor: rkawaler
A skąd wziąłeś te dane?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... enie+oleju

[ Dodano: 29 Cze 2008 17:52 ]
Omlet161 a może to to:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=37069
Ja póki co wymieniłem olej na mineralny. Dziś zrobiłem 30km na razie cisza. We wtorek jade do Krakowa. Zobacze jak będzie w korkach. Mechanik po wymianie z półsyntetyka powiedział że olej choć prawie nówka był jak woda.

: ndz cze 29, 2008 18:57
autor: wielblad2
przeważnie po wymianie z 10/40 na 15/40 powstają takie jaja mineral tak działa ja przez to zajechałem silnik mk3 1,6 ABU trzeba było zostać przy półsyntetyku.