Czujnik polozenia przepustnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Czujnik polozenia przepustnicy

Post autor: Grzebaluch » sob cze 28, 2008 01:52

Witam. Wczoraj z ciekawosci wykrecilem czujnik od polozenia przepustnicy. I problem w tym ze naciskalem go a silnik nie reagowal na zadne moje nacisniecie czy to jest oznaka padniecia czujnika??? I czy moge go zakrecac obojetnie bo wyczytalem ze go sie jakos ustawia a ja go przykrecilem nie zwracajac na to uwagi. A za co ten czujnik ogolnie mowiac jest odpowiedzialny???


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » sob cze 28, 2008 06:59

Pewnie chodzi czujnik położenia spoczynkowego przepustnicy (taki "klikający").
Odpowiedzialny jest za wolne obroty, to znaczy powinien być załączony tylko wtedy gdy nie jest naciskany pedał gazu (przepustnica w położeniu spoczynku). Po lekkim naciśnięciu pedału gazu powinien "kliknąć" i przerwać obwód. Ten czujnik załącza obwód biegu jałowego silnika. To tak obrazowo i w wielkim skrócie.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Grzebaluch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: wt sty 08, 2008 15:56
Lokalizacja: Dudidze Kolonia
Kontakt:

Post autor: Grzebaluch » sob cze 28, 2008 13:28

Czyli jak go nacisne na biegu jalowym to co sie powinno stac??? Powinny mu nspasc obroty??? I jak sprawdzic czy jest z nim wszysdko ok??


Autka to skarbonki ale jakie piekne jak ja je kocham!!!!

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn cze 30, 2008 17:10

Mierzysz go miernikiem (omomierzem) czy zwiera styki.
Czujnik informuje sterownik silnika, że silnik jest na biegu jałowym a ten np. ząłacza obwód stabilizacji biegu jałowego.

Przy uszkodzonym mogą np. "pływać obroty".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 377 gości