Strona 1 z 1

10 lat garażowany i...

: pt cze 27, 2008 19:31
autor: Sedziabezdredow
...no i właśnie mam mały problem jak to ugryźć.

Chodzi o to, że dostałem Golfa II 1.6GTD, który 10 lat stał w garażu. I mam pytanko na co zwrócić uwagę przy przywracaniu go do stanu używalności. I co wstępnie bezwzględnie musi być wymienione.

Silnik tyle dobrego, że był zalany na full olejem, bo poza tym nie był palony. I całe szczęście, że stał w suchutkim garażu.

Jedyne z czym nie miał bym problemu to elektryka (tym mogę zająć się w większości osobiście bo jeszcze jakieś pojęcie o tym mam) ale reszta niestety już do warsztatu leci...

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam.

PS. niestety nie znalazłem nic co mogło by mi pomóc a jeszcze kolejne, że jeszcze nie bardzo orientuje sie w budowie tego forum więc jeśli już takie pytanko kiedyś padło to z góry przepraszam za zaśmiecanie i mam nadzieję, że modzi sie ulitują :wink:

: pt cze 27, 2008 19:51
autor: Paweł Marek
Pamiętam przynajmniej jeden taki temat, spróbuj użyć wyszukiwarki u dołu strony. I napsisz jeszcze czy auto w tej chwili jeździ czy jeszcze nie zostało uruchomione w ogóle. Ja myślę że po pierwsze nowy akumulator, po drugie wymiana oleju w silniku, płynu chłodniczego, wszystkich filtrów i jeździć, reszta wyjdzie w praniu. O oponach trzeba będzie też pomyśleć.

: pt cze 27, 2008 19:53
autor: sfiq
koniecznie paski bo po takim czasie kruszeja w rekach

: pt cze 27, 2008 19:58
autor: zodiak
Zmiana płynu hamulcowego i ogólnie przegląd/remont hamulców.

Nie wiem jak z ON , czy nie spuścić z baku i zalać świeży (jakby to była benzyna to obowiązkowo bo by zwietrzała ale jak jest z ON to nie wiem).

: pt cze 27, 2008 20:02
autor: KLASSIK
hamulce,wszystkie plyny(chlodniczy,hamlucowy oraz wspomagania jesli jest) plus oleje(silnikowy,skrzyni biegow),paski(rozrzad,klinowy),swiece,filtr powietrza,paliwa,oleju,swiece,zawieszenie itp itd

ogolnie musisz sprawdzic wszystko :)

: pt cze 27, 2008 21:19
autor: Mis
zanim odpalisz, zrób kilka wolnych obrotów wałem korbowym, aby tłoki sie poruszyły. Chodzi o to, że po 10 latach mogły pierścienie lekko przywrzeć do cylindra i mocne machniecia rozrusznikiem mogło by je uszkodzić.

: pt cze 27, 2008 21:22
autor: greg
1. wymienić pasek rozrządu
2. wymienić filtr paliwa+ nowy zalać paliwem - sprawdzić co zostało w baku - najlepiej odessać
3. założyć nowy aku
4. jeśli do cylindrów zalano olej - to trzeba go usunąć - co to znaczy na full?
5. płyn hamulcowy wymienić - łożyska tylne z bębnów przesmarować albo wymienić
6. sprawdzić wszystkie przewody hamulcowe oraz gumowe z układu chłodzenia - sprawdzić czy działa kontrolka braku płynu chłodniczego (podczas wymiany płynu)

: pt cze 27, 2008 21:32
autor: wasiak
to ja jszcze dodam
oponki hamulce no i elektryka
i sprawdz ukklad kierowniczy
wiekszosc stykow mozsz miec zasniedzialych
co przy spotrej dawce niefarta moze dac ladny pozar po tylu latach jak iskry poprzeskakuja

do tego juz kosmetycznie

wszelkie plastiki i dumy do przejzenia ewentualnej wymiany lub przerobki

: sob cze 28, 2008 09:22
autor: Maćkooo
Heh ciekaw jestem stanu tego Golfa. 10 lat takie złoto miec w garażu :axe: . Jesli możesz to zapodaj fotki kierownicy , przednich foteli. Ocenimy jego przebieg orientacyjnie.
Ale napewno roboty to jest aż szkoda gadać. Płyny, paski, połączenia, gumy, przewody, hamulce. Wszystko trzeba sprawdzić.

: pt lip 11, 2008 20:57
autor: adams111
I jak się odbywa obecna jego eksploatacja? Skorzystałeś z rad ? Co w końcu wymieniłeś ?
pewnie jest w ładnym stanie !!

: pt lip 11, 2008 23:06
autor: gailbraith
adams111 pisze:I jak się odbywa obecna jego eksploatacja? Skorzystałeś z rad ? Co w końcu wymieniłeś ?
pewnie jest w ładnym stanie !!
Myślę, że koledze się wszystko z Golfikiem udało bo pewnie gdyby było inaczej to mielibyśmy tutaj dalsze pytania ;)