Strona 1 z 1

Auto po dzwonie, co wymieniac, naprawiac?

: czw cze 26, 2008 21:50
autor: Viteq
miałem stłuczkę wczoraj, niestety "z mojej winy" czyli trochę przodu rozwalonego i mam kilka pytań odnośnie rzeczy które muszę wymienić. Przepraszam że nie przewertowałem wcześniej forum do czego się przyznaję bo czas mnie trochę nagli bo nie mam czym jeździć.

z maski zrobił się daszek, stwierdziłem że łatwiej, i może nawet taniej niż odginać, klepać szpachlować i lakierować, będzie kupić używaną w tym samym kolorze. Nie wiem tylko jak określić dokładnie kolor. Auto kupiłem w kolorze "śliwkowym" tak przynajmniej było napisane na kartkach w szybach. Jak szukać czy maska ma ten sam kolor dokładnie? Bo nie chciałbym np. na allegro kupić maski w kolorze "śliwkowym" która by się okazała w innym widocznie odcieniu niż reszta samochodu.

drugie pytanie to jak powinien wyglądać plastik, obudowa (nie znam dokładnej nazwy) do której mocuje się chłodnicę. Dokładnie chodzi mi o to że ja miałem taki z jednym wiatrakiem, a wszystkie do tdi jakie spotykam, mają dwa wiatraki. Czy to możliwe że ja w TDI miałem ten swój fabrycznie, czy był po prostu wymieniony przez kogoś i powinienem teraz kupując kupić taki z dwoma?

na tym plastiku o którym mowa wyżej i na którym trzymają się też lampy jest nad prawą lampą jakaś tabliczka metalowa przynitowana w którą się nie wczytywałem... czy to coś ważnego i w razie wymiany powinienem przenitować ją do nowo zakładanego plastiku?

no i ostatnie jak na razie pytanie jak się nazywa metalowa belka poprzeczna na samym przodzie przed chłodnicą do której mocowany jest zderzak? Bo jak na razie nie moge jej nigdzie znaleźć, myślę że znajomość jej nazwy by mi pomogła.

: czw cze 26, 2008 21:58
autor: Lukassso
Viteq
Co do maski to najlepiej się upewnić od sprzedającego (jeśli rozbiera całe auto) jaki kod lakieru posiada owa maska. Sprawdzasz swój kod i porównujesz z tym który otrzymasz. Innej metody praktycznie nie ma - chyba że na "oko"

Ten plastyk/obudowa to się nazywa wzmocnienie przednie/czołowe. Rożnica w ilości wiatraków polega na tym, że wersja bez klimatyzacji miała jeden duży, a z klimatyzacją dwa mniejsze.

Ta belka może mieć różne nazwy, wg mnie to belka zderzaka, tudzież pas przedni

: czw cze 26, 2008 22:06
autor: Viteq
dzięki... a czym się różni sama chłodnica w wersjach z klimatyzacja i bez?... bo widzę że takie rozróżnienie też jest

: czw cze 26, 2008 22:19
autor: Lukassso
Nie wiem jednoznacznie w czym różnica polega ale powiem tyle:
Jeśli nie miałeś klimy to kup chłodnice do wersji bez klimatyzacji :)

: czw cze 26, 2008 22:27
autor: jaszczur
Viteq, najlepiej zmierz rozmiar radiatora,ja tez stłuczkę miałem robiłem sobie sam cały przód i z chłodnicami są szopki zmierz jej długość szerokość i wysokość(sam radiator)

: czw cze 26, 2008 22:29
autor: jaszczur
dzięki... a czym się różni sama chłodnica w wersjach z klimatyzacja i bez?... bo widzę że takie rozróżnienie też jest
wielkością i tez od wielkości chłodnicy zależy wzmocnienie przednie

: czw cze 26, 2008 22:32
autor: jaszczur
taki rozmiar chłodnicy dla auta bez klimy
Długość [mm]: 628
Szerokość [mm]: 322
Głębokość [mm]: 34
z klimą
Długość [mm]: 630
Szerokość [mm]: 377
Głębokość [mm]: 34

: czw cze 26, 2008 22:39
autor: Viteq
no różnica spora, tym bardziej jeśli ma to pasować w te wszystkie plastiki

: czw cze 26, 2008 22:47
autor: Lukassso
Viteq Teraz doczytałem o jeszcze jednej sprawie (edytowałeś posta niedawno):
Viteq pisze:tabliczka metalowa przynitowana w którą się nie wczytywałem... czy to coś ważnego i w razie wymiany powinienem przenitować ją do nowo zakładanego plastiku?
Spełnia dość ważną rolę (jest nam VIN, marka, model, oznaczenie silnika, kraj w którym było rejestrowane po raz pierwszy i chyba coś jeszcze). Warto przenitować a nawet trzeba