Strona 1 z 1

Kontrolka ciśnienia oleju

: śr cze 25, 2008 08:12
autor: rkawaler
Witam
Od kilku dni podczas jazdy, po nagrzaniu silnika, czyli szczególnie po jeździe przez miasto, włącza się kontrolka oleju i piszczy bzyczek. Zgodnie z radami z innych postów przyczyn może być kilka. Wykluczam awarie czujników oleju bo oba wymieniłem na nowe firmowe. Po zmierzeniu ciśnienia oleju na gorącym silniku wynik był następujący: przy 900 obr ciśnienie około 1 bara, przy 2000obr ciśnienie 2,2bara. Ciśnienie było mierzone od stanu zimnego silnika - wówczas ciśnienie na niskich obrotach wystartowało z 3,5bara po czym stopniowo spadało. Być może w korkach po mieście ciśnienie spada poniżej granicznego dla czujnika i stąd piszczenie. Po włączeniu bzyczka i mocnym przegazowaniu problem na chwile mija.
Mechanik radzi: wymienić olej z półsyntetyka Lotosa na mineralny czyli na gęstszy; wymienić panewki korbowodowe i główne. Przy okazji sprawdzi czy nie podszedł syf na pompie oleju.
Autko ma przebieg ponad 200tys. Nie wiem dokładnie ile bo znając życie auto może mieć licznik cofnięty. Oficjalnie jest 202, ja zrobiłem 40tys. rocznik 1995r. poj. 1.6, kod silnika AEA, 75KM.
Mechanik twierdzi że to już niestety objawy zużycia silnika.
Czy coś mogę jeszcze zrobić w tym temacie, oprócz generalnego remontu lub wymiany silnika?
Pozdrawiam

: śr cze 25, 2008 12:30
autor: dychsm
mozesz na poczatek wymienic olej na mineralny ale jakis markowy

zobacz tez czy sitko przy pompie oleju nie jest zapchane

ale najprawdopodobniej panewki by juz chcialy sie wymienic na nowe

: śr cze 25, 2008 15:00
autor: rkawaler
Pytanie czy moge wymienić olej na markowy kiedy miałem poprzednio Lotosa? Podobno nie można wymieniać oleju gorszego na lepszy. Jeśli markowy to konkretnie jaki?

[ Dodano: 26 Cze 2008 11:16 ]
Czy ktoś się orientuje jak wyłączyć sygnał kontrolki oleju? Sygnał w czasie jazdy jest dość stresujący a migająca kontrolka mi wystarczy.

: śr paź 21, 2009 16:36
autor: BORAMAN 115
Witam!! Od jakiegos roku jezdze bora 1,9 tdi 115 km, ostatnie pol roku to prawdziwa burza mozgow wszystkich angielskich mechanikow-co jest nie tak z moim autem??? Otoz kiedy silnik jest rozgrzany, przy predkosci obrotowej ok 1,5 tys/min zaczyna zapalac sie lampka cisnienia oleju,migajacy napis stop,po chwili gdy zwieksze obroty do jakichs 2,0tys/min lampka gasnie,olej wymienialem juz 3 razy razem z filtrami,po wymianie oleju auto chodzi sprawnie przez jakies dwa tyg(ok.600km),potem zaczyna sie dziac dokladnie to samo jak przedtem?? :-k Podobna sytuacja powtarza sie jezeli chodzi o prace silnika-po wymianie oleju auto chodzi plynnie i dynamicznie ,nie klekocze tak bardzo,po 2tyg (ok.600km)jezdzenia auto zaczyna byc ospale i glosne. poziom oleju w normie. olej wlasciwy,staram sie nie katowac auta,a jednak problem pozostaje.Za tydz. zostawiam auto u mechanika na kilka dni,wiec kto wie jak rozwiazac ten problem prosze o pomoc za nim rozloza mi pol auta a i tak pewnie nic nie zrobia...POMOCY!!!!Z gory dziekuje!!

[ Dodano: 21 Paź 2009 23:12 ]
olej wlasciwy-comma diesel pd 5w40 pelny syntetyk