[ mk 3 ] sonda lambda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[ mk 3 ] sonda lambda
Wczoraj zrobiłem pomiary sondy lambda i okazało się, że napięcie z sondy wynosi 0,5 V z bardzo małymi wahnięciami. Czy to jest prawidłowa praca tego urządzenia na biegu jałowym ?
inny sposob to podlaczenie oscyloskopu do przewodow sygnalowych, nie wiem jak u Ciebie, u mnie sa 4 przewody - 2 przewody do podgrzewania (sonda dziala od 300 stopni) i 2 sygnalowe - na ktorych wlasnie powinno byc wahajace sie napiecie...mozna jeszcze sprobowac z miernikiem wychylkowym bo cyfrowy podejrzewam za wolno reaguje...sygnalowe mozna poznac po pozlacanych stykach na wtyczce...
Witam
Najprosciej to podłączyć woltomierz do przewodu "sygnałowego" z sondy. Jego kolor to fiolet w cienkiej wiazce od ECU do sondy, lub prościej także fiolet przy sterowniku LPG Bingo.
Woltomierz jeśli cyfrowy to w miarę szybki a analogowy to chyba każdy pokaże zmiany. Zakres napicia na sondzie to 0 - 1 V, a na mierniku lepiej ciut wiecej np 0 - 1.5 V lub 0 - 2 V i wszystko widać.
Na elektroda.pl można znaleźć schemat testera do sondy na linijce z LEDów. Proste acz pomocne urządzonko.
Pozdrawiam, Pitt
Najprosciej to podłączyć woltomierz do przewodu "sygnałowego" z sondy. Jego kolor to fiolet w cienkiej wiazce od ECU do sondy, lub prościej także fiolet przy sterowniku LPG Bingo.
Woltomierz jeśli cyfrowy to w miarę szybki a analogowy to chyba każdy pokaże zmiany. Zakres napicia na sondzie to 0 - 1 V, a na mierniku lepiej ciut wiecej np 0 - 1.5 V lub 0 - 2 V i wszystko widać.
Na elektroda.pl można znaleźć schemat testera do sondy na linijce z LEDów. Proste acz pomocne urządzonko.
Pozdrawiam, Pitt
Dobre auto to doinwestowane auto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 305 gości