Strona 1 z 4

Programowanie wycieraczek

: pt lis 05, 2004 20:38
autor: betap
dzisiaj zauwazylem, ze w moim golfie mozna regulowac czasy pracy wyczieraczek - jak to dokladie wyglada - jak to sie fachowo robi?

mam tez podgrzewane koncowki spryskiwaczy - a kiedy one grzeja - podczas spryskiwania czy pod podczas ogrzewania szyb ?


pozdr,

: pt lis 05, 2004 21:27
autor: ygd
manetka w dół - (ustawiasz tryb przerywany) - manetka w górę - (wyłączsz....)...po 3 sekundach znowu w dół, włączasz tryb czasowy...od tego momentu wycieraczki się załączają co 3 sekundy...
itp...

spryskiwacze działają razem z ogrzewaniem tylnej szyby.

: pt lis 05, 2004 21:31
autor: betap
ok tak jak myslalem - a znasz moze max czas przerwy ?


co do podgrzewania spryskow to jak to sie ma w praktyce, dziala cos czy raczej zbedny bajer ?

Re: Programowanie wycieraczek

: pt lis 05, 2004 21:33
autor: gipson
betap pisze: mam tez podgrzewane koncowki spryskiwaczy - a kiedy one grzeja - podczas spryskiwania czy pod podczas ogrzewania szyb ?

pozdr,
Po czym to poznac? Bo ja mam taki cholernie gruby przewod miedziany ktory laczy maske silnika z nadwoziem i tak mysle sobie ze pewnie przewodzi on mase.. ale innych przewodow idacych do spryskiwaczy nie widzialem..

: pt lis 05, 2004 21:37
autor: betap
mi do samych koncowek dochadza po 2 kabeli,

ten miedziany to pewnie nie do tego

: pt lis 05, 2004 23:56
autor: ygd
betap pisze:ok tak jak myslalem - a znasz moze max czas przerwy ?


co do podgrzewania spryskow to jak to sie ma w praktyce, dziala cos czy raczej zbedny bajer ?
min około 1 sekundy, max chyba 15 albo 30, nie pamiętam w sumie :goof:

podgrzewane spryskiwacze u nas są raczej zbędne

: sob lis 06, 2004 00:35
autor: Corvax
15 w MK3

Re: Programowanie wycieraczek

: sob lis 06, 2004 22:15
autor: arek
gipson pisze:
betap pisze: mam tez podgrzewane koncowki spryskiwaczy - a kiedy one grzeja - podczas spryskiwania czy pod podczas ogrzewania szyb ?

pozdr,
Po czym to poznac? Bo ja mam taki cholernie gruby przewod miedziany ktory laczy maske silnika z nadwoziem i tak mysle sobie ze pewnie przewodzi on mase.. ale innych przewodow idacych do spryskiwaczy nie widzialem..
ten przewód miedziany jest po to żeby przytrzymać maske żeby na dach nie spadła w razie czego :grin:
A czy masz podgrzewane spryskiwacze to poznasz po przewodach , które idą do spryskiwaczy szyby, podnieś maskę do góry, i od spodu zobaczysz , jak idzie sam wężyk to nie masz podgrzewania , jak są podłaczone przewody z wężykiem to masz, a włącza się to przez włącznik ogrzewania tylnej szyby...

: ndz lis 14, 2004 22:56
autor: wladek
Ale to programowanie wycieraczek to w MK II?? Bo wiem, że w III jest. A jesli tak to jak to poznać czy jest??

: ndz lis 14, 2004 23:00
autor: ygd
w MK2 dopiero po zmiane przekaźnika

: ndz lis 14, 2004 23:15
autor: wladek
hmmm.... A może coś szerzej o tej zmianie?? Jestem zainteresowany :)

: pn lis 15, 2004 18:49
autor: guli
Wystarczy bez przeróbek zamienić przekaźnik na 19 na przekaźnik nr 99, taki sam jak w mk3, starszych T4 i pewnie Audi.

: wt lis 16, 2004 00:48
autor: Zilly
a ja mam problem z tylnią wycieraczką jak ją włącze wyciera szybę kilka razy ale nie wraca do pozycji początkowej tylko zatrzymuje się raz na środku szyby raz na końcu jednym słowem byle gdzie o co chodzi??

: czw lis 18, 2004 14:55
autor: jwk
... a jesli chodzi o pprzerywany tryb przednich wycieraczek. nie dzialaja mi :-( Pozostale "biegi " sa ok. Jeszcze nie szukalem co moglo sie zepsuc/odlaczyc/przepalic ale moze ktos juz sie z tym spotkal.

Ostatnio jakos czesto kapie z nieba a wlaczanie i wylaczanie szybko sie nudzi - cza bedzie to wreszcie naprawic :-)