Strona 1 z 1

1.9TDI AJM - pierwsze trzy biegi wchodzą ze zgrzytem i haczą

: wt cze 24, 2008 12:13
autor: SpeedMan
Jestem posiadaczem VW Bory 1.9TDI z silnikiem AJM.
Mój problem to skrzynia biegów. Głównie chodzi o to, że skrzynia biegów przy zmianie przełożeń bardzo głośno pracuje, szczególnie pierwsze trzy biegi. Przy redukcji np. z 4 na 3 zdarza sie też, że 3 haczy i wchodzi z małym zgrzytnięciem.
Ogólnie skrzynia działa i wszystkie biegi wchodzą, ale pracuje głośno i czasami zgrzytnie lub zahaczy...
Co może być przyczyna??

: wt cze 24, 2008 12:24
autor: pszczyna
Możliwe że docisk sprzęgła się kończy i źle wyspżęgla

: wt cze 24, 2008 12:39
autor: Forest89
U mnie jest tak samo, też mam silnik AJM tyle, że w Golfie. Generalnie nauczyłem się już tak wrzucać biegi, że nie chrubocze ale problem jest nadal, dlatego dołączam się do pytania autora. Co jest nie tak?

: wt cze 24, 2008 23:14
autor: esenpe
Przyczyn moze byc kilka:

1) łozysko z wysprzeglikiem
2) niski poziom plynu hamulcowego
3) sprzeglo
4) tloczek sprzegla przy pedale
5) samochod mogl miec wyjeta skrzynie i po wlozeniu zle byly ustawione ciegna
6) archiwum x :P

pozdr.

: śr cze 25, 2008 21:33
autor: SpeedMan
Dziś zauważyłem jeszcze jedną przypadłość która być może też jest związana ze skrzyniąbiegów. Mianowicie np. na 5 biegu jadąc 100km/h puszczam noge z gazu, a za chwile energicznie dodaję gazu i w tym momenci słychać stuknięcie, tak jak by coś było poluzowane...
Czy to może mieć związek ze skrzynia, a jeśli tak to co to może być??

: śr cze 25, 2008 23:39
autor: Maćko1979
A ile ta fura ma przelatane. Jakieś historie z przeszłości. Twój ostatni post wskazywał by na mechanizm różnicowy ???? co prawdopodobnie zakończy się wymianą skrzyni ... miałem tak u siebie dlatego taki wniosek...

: czw cze 26, 2008 08:40
autor: SpeedMan
oryginalny przebieg to 179 tys. km

: czw cze 26, 2008 09:40
autor: PAKoRKS
Dziś z tej samej przyczyny dałem do mechanika swojego MK4. 1 bieg wskakuje z wielkim trudem . 5 bieg wskoczy i zaraz wyskakuje albo wogole nie załapuje( tzn. jak by jechał na luzie , bo ja mu w gaz a on wyje przeraźliwie ). Wstępna diagnoza to nawet wymiana skrzyni biegów :/ co mi się nie widzi .

: czw cze 26, 2008 11:11
autor: Maćko1979
SpeedMan pisze:oryginalny przebieg to 179 tys. km
Jeśli ten przebieg jest oryginalny a ktoś troche poszalał to może to być mechanizm róznicowy. To niestety bolączka większości skrzyń biegów ... słabe mechanizmy różnicowe i obudowy skrzyń biegów. Niestety jak wyciągniesz skrzynie żeby w niej podłubać (a radził bym to zrobić zanim się całkiem rozsypie bo może da się coś uratować) to bedziesz musiał wymienić od razu sprzęgło żeby nie płacić dwa razy za tą samą robotę. U mnie skrzynia padła przy 130 tysiącach zakładając że ksiązka serwisowa i licznik mówią prawdę... PZDR MM

: czw cze 26, 2008 11:43
autor: PAKoRKS
No i sie sprawdzilo. Skrzynia biegów do wymiany :( *#cenzura#* stwory pospawały 5 bieg i pusciły w sprzedaż :/ Czeka mnie bezsensowny i niepotrzebny wydatek ok. 1000 zl :/

: czw cze 26, 2008 12:16
autor: Forest89
Mam nadzieje, że moja skrzynia jeszcze zrobi parę kilometrów... Troszkę chrubocze ale myslę, że coś tam trzeba wyregulować albo coś, ogólnie skrzynia ładnie chodzi, dobrze wchodzą biegu, bez problemu.

: czw cze 26, 2008 22:29
autor: esenpe
SpeedMan pisze:Dziś zauważyłem jeszcze jedną przypadłość która być może też jest związana ze skrzyniąbiegów. Mianowicie np. na 5 biegu jadąc 100km/h puszczam noge z gazu, a za chwile energicznie dodaję gazu i w tym momenci słychać stuknięcie, tak jak by coś było poluzowane...
Czy to może mieć związek ze skrzynia, a jeśli tak to co to może być??
Na moj gust to mocowanie silnika do karoserii sie wyrobilo na sruach, przerabialem to..