Strona 1 z 1

Nie pali na czwarty cylinder ABU

: pn cze 23, 2008 11:03
autor: LordOmen
Witam. Pare dni temu auto zrobilo sie mulowate i na biegu jalowym zaczal pracowac nierowno. Wczoraj sciagalem na odpalonym silniku kable WN po kolei z kazdego garnka i okazalo sie ze po zdjeciu z czwartego cylindra silnik pracuje bez roznicy. Zamienilem swiece miedzy 3 a 4 cylindrem i to samo.Pozniej zamienilem przewody WN i dalej to samo. Kolejna rzecz jaka mi przychodzi do glowy to kopulka i palec rozdzielacza. Nie wiem tylko jak poznac ze sa do wymiany tzn. sa jeszcze oryginalne, przeczyscilem pol roku temu styki i zauwazylem ze sa (schodkowe tzn. jakby wytarte). Czy to jest oznaka zuzycia kopulki? Nie jest peknieta, silnik pracuje nierowno bez wzgledu na pogode, swiece NGK wymienione miesiac temu, przewody WN NGK wymienione 4 miesiace temu. Zaplon ustawiony, nie ciagnie lewego powietrza, nie lyka oleju ani plynu, cewka sprawna. Pozdrawiam serdecznie

: pn cze 23, 2008 11:44
autor: artbi
proponuje odłączyć serwo.
Znajomy miał to samo i membrana serwa była uszkodzona, 4 gar zamiast zasysać mieszanke paliwowo-powietrzną łapał lewe powietrze z serwa. Co dziwne hamulce prawie sie nie zmieniły i nie było podejrzeń na początku w strone serwa

pozdr artbi

: pn cze 23, 2008 11:54
autor: wielblad2
obstawiałbym jednak kopułkę i paluszek nie zawadzi wymienić skoro już ją nadgryzł ząb czasu. :hmm: :hmm:

: pn cze 23, 2008 12:31
autor: T.O.B.I.
nic nie stuka pod klawiatura, jaka jest swieca po wykreceniu, mokra - sucha - okopcona?
zaczyna pracowac na wszystkie gazy po rozgrzaniu czy wogule nie pracuje na tym garze?
jezeli zamiana swiec i przewodow nie pomaga (dalej na tym samym nie pali) to moze pomoc kopolka i palec, dla pewnosci sprawdz opornosc przewodow WN omomierzem, czy maja przejscie

: pn cze 23, 2008 12:43
autor: LordOmen
T.O.B.I. pisze:nic nie stuka pod klawiatura, jaka jest swieca po wykreceniu, mokra - sucha - okopcona?
zaczyna pracowac na wszystkie gazy po rozgrzaniu czy wogule nie pracuje na tym garze?
jezeli zamiana swiec i przewodow nie pomaga (dalej na tym samym nie pali) to moze pomoc kopolka i palec, dla pewnosci sprawdz opornosc przewodow WN omomierzem, czy maja przejscie
Popychacze wymienione niedawno (ori INA) rewelacji nie ma stuki sa dalej ale po rozgrzaniu cisza a wczesniej cykaly caly czas. Swiece nie sa mokre, wszystkie wygladaja podobnie maja lekki czarny nalot. Po odpaleniu ma wyzsze obroty wiec zdaje sie pracowac troche lepiej, po rozgrzaniu kaplica. Jak sprawdzic miernikiem te przewody? Ma ktos z Was zdjecie kopulki nowej w srodku bo chce zobaczyc jak powinno to wygladac?

: pn cze 23, 2008 13:13
autor: T.O.B.I.
co do przewodow to sprawdzic jaki maja opor normalnie omomierzem plus do jednej koncowki minus do drugiej (po zdemontowaniu przewodow oczywiscie)
kopolki nie ma co ogladac tylko trzeba wymienic na nowa, pamietajac o tym ze w nowej kopolce palec nie styka sie i nie trze o styki w niej, tam jest mala przerwa i miedzy nimi skacze iskra
czy przypadkiem ta usterka nie pojawila sie po wymanie popychaczy? bo nie chce krakac ale jezeli to nie przewody i kopolka (bo piszesz ze swieca ma prawidlowy kolor) to obstawial bym zawory moze nie ma cisnienia na tym cylindrze, przydalo by sie zmiezyc cisnienie na cylindrach

: pn cze 23, 2008 13:29
autor: LordOmen
T.O.B.I. pisze:co do przewodow to sprawdzic jaki maja opor normalnie omomierzem plus do jednej koncowki minus do drugiej (po zdemontowaniu przewodow oczywiscie)
kopolki nie ma co ogladac tylko trzeba wymienic na nowa, pamietajac o tym ze w nowej kopolce palec nie styka sie i nie trze o styki w niej, tam jest mala przerwa i miedzy nimi skacze iskra
czy przypadkiem ta usterka nie pojawila sie po wymanie popychaczy? bo nie chce krakac ale jezeli to nie przewody i kopolka (bo piszesz ze swieca ma prawidlowy kolor) to obstawial bym zawory moze nie ma cisnienia na tym cylindrze, przydalo by sie zmiezyc cisnienie na cylindrach
Przed wymiana popychaczy silnik pracowal dobrze do rozgrzania pozniej lekko czuc bylo drgania. Po wymianie popychaczy silnik pracowal lipnie do pierwszego rozgrzania pozniej bylo ok. Od jakiegos miesiaca silnik zaczal pracowac coraz gorzej a od kilku dni naprawde zle. Jezeli podmienie z innego ABU kopulke i palec i nadal bedzie to samo to wtedy zmierze cisnienie na cylindrach. Jezeli bedzie zle to co wtedy? Trzeba sciagac glowice i robic zawory i gniazda tak? Jakie sa koszta?

P.S. Czasem jest tak ze silnik prawie podskakuje a czasem idzie nierowno ale wyraznie lepiej. Pomiar kompresji dokladnie rok temu (wtedy przeszczepialem silnik z cordoby) wykazal rowno po 13 czy 13,5 juz nie pamietam ale mam gdzies wydruk to sprawdze. Mysle ze dodatkowa wskazowka bedzie to ze od poczatku mial na analizatorze zbyt bogata mieszanke nieznacznie ale zawsze. Sonda sprawna bo w miedzy czasie bylem na 2 regulacjach LPG i dzialala nawet ostatnio ja sprawdzalem miernikiem. Silnik dziala kulawo zarowno na benie jak i LPG.

: pn cze 23, 2008 15:54
autor: przemooo8905
wymien kopulke i palec i nawet sie nie ogladaj, to jest podstawa. jak nic sie nie zmieni dopiero mozesz dumac nad czyms innym. to masz na jednopunkcie czy na pelnym?? jak na pelnym to sprawdz czy przychodzi sterowanie do 4 wtrysku, jesli tak to podstaw wtrysk. jak masz na jednopunkcie i wymiana kopulki nie pomorze to tak jak kolega pisal wyzej mogl sie rozleciec popychacz, bys wtedy musial czapke podniesc i zciagac walek.

: pn cze 23, 2008 19:13
autor: stary
ja ostanio mialem cos takiego co prawda bylo to we fiacie ale objawy takie same, bawilem sie tak samo ze zamiana kabli itp , okazało sie ze zawór wydechowy byl pękniety i nie bylo kompresji, wiec jesli podmiana kabli i kopułki nie pomoże to obstawiam zawór.

: pn cze 23, 2008 22:09
autor: T.O.B.I.
zacznij tak jak radzimy od dobrej kopolki i palca czyli bosh lub beru, potem obowiazkowo sprawdz rozrzad czy sie znaki zgadzaja na kolach i ustaw na lampie zaplon, jesli to nie pomoze to dalej pomiar cisnienia i bedziemy sie zastanawiac

: pt lip 04, 2008 07:42
autor: krzysiek82
U mnie pomiar ciśnienia wyszedł tak 3, 2, 5, 4 jakoś tak okazało się, że wszystkie zawory poszły się walić i trzeba robić głowicę, ale zrezygnowałem z tego i wstawiam kompletny silnik.

: pt lip 04, 2008 14:43
autor: wielblad2
no to trochę kasy pójdzie ale myśle że będzie warto życzę powodzonka w pracach i daj znać co i jak wyszło. :hmm:

: wt lip 08, 2008 07:29
autor: LordOmen
T.O.B.I. pisze:zacznij tak jak radzimy od dobrej kopolki i palca czyli bosh lub beru, potem obowiazkowo sprawdz rozrzad czy sie znaki zgadzaja na kolach i ustaw na lampie zaplon, jesli to nie pomoze to dalej pomiar cisnienia i bedziemy sie zastanawiac
Witam ponownie.Kopolka wymieniona na Bosh a palec Beru.Zaplon ustawiony. Pali na wszystkie garnki. Teraz mam kolejny dylemat bo okazuje sie ze silnik ladnie pracuje ale do ok.70 stopni pozniej zaczyna nim trzasc pomimo tego ze pali na wszystkie cylindry. Co moze byc tego objawem? Od mechanika uslyszalem dwie rzeczy: "Sprawdz czy nie lapie lewego powietrza spod kolektora dolotowego i zrob pomiar kompresji". Dodam ze rzeczywiscie jedynym miejscem nie sprawdzonym jest wlasnie kolektor. Mial ktos tak kiedys? Druga sprawa to kompresja- zmierze ja wtedy bedzie wszystko wiadomo. Ale czy jesli by to wlasnie bylo to, to silnik raczej mial by problemy w calym zakresie temperatur prawda? Pozdrawiam

Witam ponownie. Wymienilem podstawe wtrysku (na Hans pries cena 84zl-intercars) przy okazji wyczyscilem cala przepustnice i wtryskiwacz -ogolnie wszystko co jest dostepne az do kolektora ssacego. Poprawa jest bardzo duza zarowno w kulturze pracy silnika jak i w dynamice wiec wniosek jest- lapal "lewe" powietrze. Delikatne wibracje silnika wydaja sie byc spowodowane tylna poduszka,ktora zapewne sie konczy i wymienie ja niebawem.

: wt lip 15, 2008 00:07
autor: krzysiek82
Wymieniłem silnik teraz wszystko jest ok, a stary sprzedam na części.