Grzeje się lewe przednie koło, drży kierownica
: ndz cze 22, 2008 22:27
Grzeje się lewe przednie koło, drży kierownica. Ale od początku. Kupiłem golfika rok temu drżała mu kierowniaca po kilku kosztownych wizytach w różnych warsztatach powymieniałem tulejki, sworznie, przegub itd. Na lwym przednim kole brakowało ciężarka więc wywarzyłem koła. Kierownica wciąż drżała - w warsztacie stwierdzili że oni zrobili wszystko co można i zwalili winę na rzekomo wadliwe opony. Wymieniłem opony i felgi efekt wciąż ten sam. Wymieniłem więc sam tarcze hamulcowe (brembo) i klocki kierownica wciąż drży. Po kilku miesiącach ponownie spadł ciężarek z lewego przedniego koła. Na wiosnę zmieniałem opony na letnie i ponownie wyważyłem koła po miesiącu ciężarka na lewym przednim kole znowu brakuje. Ponadto po przejechaniu ok 50km koło to jest wyraźnie cieplejsze od pozostałych. Kierownica drży wyraźnie mocniej przy hamowaniu, na pedale hamulca drgań nie zauważyłem. Jak zmieniałem tarcze i klocki to wewnętrzny klocek na przednim lewym był zużyty znacznie bardziej niż prawym.
Moje wnioski są takie:
- Kierownica drży podczas jazdy ponieważ spada ciężarek z koła.
- Ciężarek spada ponieważ drży koło.
- Kierownica drży przy hamowaniu ponieważ tarcza uległa skrzywieniu. Z tego samego powodu drży koło.
- Tarcza uległa skrzywieniu ponieważ coś jest nie tak z zaciskiem i cały czas trze wewnętrzny klocek co powoduje nierównomierne nagrzewanie się tarczy.
- Klocek trze ponieważ zacinają się prowadnice lub tłoczek.
Druga wersja to jest to problem z łożyskiem koła, ale wydaje mi się mało prawdopodobna (na kole nie wyczuwam żadnych luzów).
Macie jakieś inne pomysły? Jak zweryfikować czy tłoczek pracuje poprawnie?
Pzdr
Moje wnioski są takie:
- Kierownica drży podczas jazdy ponieważ spada ciężarek z koła.
- Ciężarek spada ponieważ drży koło.
- Kierownica drży przy hamowaniu ponieważ tarcza uległa skrzywieniu. Z tego samego powodu drży koło.
- Tarcza uległa skrzywieniu ponieważ coś jest nie tak z zaciskiem i cały czas trze wewnętrzny klocek co powoduje nierównomierne nagrzewanie się tarczy.
- Klocek trze ponieważ zacinają się prowadnice lub tłoczek.
Druga wersja to jest to problem z łożyskiem koła, ale wydaje mi się mało prawdopodobna (na kole nie wyczuwam żadnych luzów).
Macie jakieś inne pomysły? Jak zweryfikować czy tłoczek pracuje poprawnie?
Pzdr