Strona 1 z 1

zawór EGR

: sob cze 21, 2008 09:11
autor: Vtec 1889
Co można zrobić z niedziałającym EGR'em w silniku benzynowym?. Czyszczenie nie pomogło. Wiem oczywiście, że najprościej byłoby wymienić, ale tego wolałbym uniknąć, czy jest to możliwe.

: sob cze 21, 2008 13:49
autor: beetle
w benzynie nie nazywa sie to zawor egr tylko kombizawor z systemu powietrza wtornego (secondary air system)
cos w tym stylu?
Obrazek
dlaczego twierdzisz ze jest uszkodzony? tam w srodku jest tylko membrana i sprezyna - nie ma sie co zepsuc.
raczej poszukaj jakiejs nieszczelnosci w przewodach od pompy.

btw. jakby co to mam podobny zawor do sprzedania.
rozni sie od tego ze zdjecia ze nie posiada z boku tej rurki (otwieranie podcisnieniem)
bo jest otwierany cisnieniem powietrza gdy dziala pompa.

: sob cze 21, 2008 16:09
autor: Vtec 1889
beetle pisze:w benzynie nie nazywa sie to zawor egr tylko kombizawor z systemu powietrza wtornego (secondary air system)
cos w tym stylu?
Obrazek
dlaczego twierdzisz ze jest uszkodzony? tam w srodku jest tylko membrana i sprezyna - nie ma sie co zepsuc.
raczej poszukaj jakiejs nieszczelnosci w przewodach od pompy.

btw. jakby co to mam podobny zawor do sprzedania.
rozni sie od tego ze zdjecia ze nie posiada z boku tej rurki (otwieranie podcisnieniem)
bo jest otwierany cisnieniem powietrza gdy dziala pompa.
Sorry kolego ale mylisz sie to jest zawór EGR i wygląda zupełnie inaczej MK4 1.6 16V AUS> Chodzi mi o to http://www.allegro.pl/item373946061_eg1 ... _golf.html

: sob cze 21, 2008 17:19
autor: beetle
no tak, inaczej to wyglada w twoim silniku.
czlowiek uczy sie przez cale zycie.
zylem dotad w przekonaniu ze system EGR jest stosowany wylacznie w silnikach diesla w celu pozbycia sie tlenkow azotu i dymienia
co mialby robic ten system w silnikach benzynowych?
jeszcze nie wiem ale zaczynam poszukiwania info na ten temat :)

: sob cze 21, 2008 18:59
autor: pszczyna
Vtec 1889 masz rację jak widzisz mam tan sam silnik
Tego typu EGR-y nie daja się naprawić ponieważ są nie rozbieralne ja musiałem kupić nowy a w zasadzie uzywkę 200zł i od razu ci powiem że końcówki literowe mówią tylko o przyłączu do wężyka /prosty/pod kątem 54/90 stopni , oprucz tego Ze pokazuje EGR to może być brak zasilania lub zawór oparów paliwa na filtrze węglowym

: sob cze 21, 2008 21:59
autor: Vtec 1889
pszczyna pisze:Vtec 1889 masz rację jak widzisz mam tan sam silnik
Tego typu EGR-y nie daja się naprawić ponieważ są nie rozbieralne ja musiałem kupić nowy a w zasadzie uzywkę 200zł i od razu ci powiem że końcówki literowe mówią tylko o przyłączu do wężyka /prosty/pod kątem 54/90 stopni , oprucz tego Ze pokazuje EGR to może być brak zasilania lub zawór oparów paliwa na filtrze węglowym
Mogłbyś mi powiedzieć jak sprawdzić czy jest rzeczywiście brak zasilania i co to jest, a przede wszystkim gdzie jest ten zawór oparów paliwa na filtrze węglowym??

[ Dodano: 22 Cze 2008 17:17 ]
Jeszcze jedno pytanie czy po ewentualnej wymianie EGR bede musial jechac na komputer resetowac bład czy wystarczy odpiecie "+" klemy z aku.

: ndz cze 22, 2008 22:24
autor: pszczyna
Odpięcie Aku to tylko w MKIII , zaś MKIV To wszechmocny VAG.
Doradzam kontrolę na komputerze no niestety tak nas raczy VW

: ndz cze 22, 2008 23:36
autor: hauer
niestety EGR wymaga przyzwoitego elektryka. jeden twierdzi, że wystarczy go wymienić i bedzie banglał a drugi powie że trzeba "adaptować". uwierzyłem temu drugiemu. i mam spokój.
EGR można wyczyścić, ale jest to raczej pracochłonne i do tego wymaga delikatności (benzyna ekstrakcyjna nie powinna wlać się do wnętrza). Prawdę mówiąc niewiele to daje zawór prędzej czy później padnie. Elektryk jest w stanie sprawdzić czy zawór się otwiera i zamyka ale z tym też trzeba uważać żeby czegoś nie przepalić.
Na VAG-u widać czy zawór pracuje (coś tam oscyluje)
A sam zawór ma spowodować że będziemy żyli w czystrzym świecie, bez żadnych smrodów i innych syfów wydobywających się z rur naszych samochodów (EURO 4). Niestety wpływa to na szybsze zejście z tego świata naszych silników, gdyż zamiast czystego powietrza nasze silniki dostają spaliny kierowane przez EGR do kolektora dolotowego celem dopalenia, podobno ma to obniżyć temperature spalania. Kiedyś czytałem że zawór EGR nie jest otwarty permanentnie -otwiera się tylko podczas hamowania silnikiem i pracy silnika na "luzie" (ale mogę tu herezje prawić za co z góry przepraszam)
Nie rozumiem tego prawdę mówiąc, niszczą nam silniki i narażają nas wydatki tylko dlatego żeby mniej dioksyn i innego CO szło do atmosfery a jednocześnie każa nam jeździć na światłach w dzień co w jakimś tam mniejszym albo większym stopniu wyrównuje "zaoszczędzone" spaliny. gdzie tu logika?
pzdr

: pn cze 23, 2008 15:44
autor: Vtec 1889
pszczyna pisze:Vtec 1889 masz rację jak widzisz mam tan sam silnik
Tego typu EGR-y nie daja się naprawić ponieważ są nie rozbieralne ja musiałem kupić nowy a w zasadzie uzywkę 200zł i od razu ci powiem że końcówki literowe mówią tylko o przyłączu do wężyka /prosty/pod kątem 54/90 stopni , oprucz tego Ze pokazuje EGR to może być brak zasilania lub zawór oparów paliwa na filtrze węglowym
Chciałbym dowiedzieć się jeszcze jednego czy jest możliwość zdiagnozowania błędu braku zasilania lub tego zaworu oparów paliwa???

: pn cze 23, 2008 16:17
autor: pszczyna
Tak komputer prawdę ci powie
U mnie było tak:
1 cały czas SCHECK błąd sonda Lambda - zrobiłem
2 dalej SCHECK --błąd--zawór EGR - czyszczenie --nie pomogło zapieczony rozebrać się nie do ponieważ jest kołnierz zaprasowany więc nowy
3 dalej SCHECK błąd ---brak zasilania lub przerwa-zwarcie zaworu oparów paliwa zrobione i od tej pory spokuj oby na wieki