Strona 1 z 1

Brak wstecznego

: pt cze 20, 2008 22:26
autor: Grzebaluch
Witam. Wczoraj w swoim golfiku wymienialem poduszke pod kolektorem ssacym i po wymianie doznalem wielkiego zaskoczenia!!! Brak wstecznego biegu,wszysdkie biegi sa oprocz wstecznego jak chce go wzocic to tak jak by byla jakas blokada(dodam ze to juz mi sie kiedys zdazylo po malych wirazach lecz uzywajac nie co wiecej sily wsteczny bieg powrocil)czego to moze byc przyczyna tego ze przesunolem silnik???? Ale przeciez sroby zostaly przykrecone w te same miejsca,a wiec nie powinno byc roznicy. Spojrzalem jeszcze na lacznik drazka zmiany biegow z walkiem wychodzacym ze skrzyni. Oto jego zdjecie. Obrazek Obrazek
Ta gumowa glowka wchodzi w taki metalowy kwadracik a on na tej gumie to powinien szctywno sedziec czy troszke miec luzu??? Bo u mnie jest luzny ma jakies po 2mm luzu na bocznych sciankach. Obejrzalem go z wierzchu ten lacznik lecz nie widze na nim sladow zuzycia. Jak myslicie on moze byc powodem braku wstecznego biegu???? Czy ten metal sie wyciera co wchodzi na ta gumowa glowke??? Dzieki za wszelka pomoc. Pozdrawiam

: pt cze 20, 2008 23:07
autor: Superbeasto
Grzebaluch pisze:metalowy kwadracik a on na tej gumie to powinien szctywno sedziec czy troszke miec luzu
nie wiem jak to jest u Ciebie, ale umnie stało się tak, jak wymieniałem cięgiełka od mechanizmu zmiany biegów. Wsteczny wchodziła... ale z bólem! Powodem było to, że na jednym elemencie, nie wiem jak go opisac... blaszka z wyżłobionym prostokącikiem, ten elemnet nachodzi na bolec zakończony gwintem i śrubka z ruchomą podkładką. Przy skręcaniu tego myślałem, że powinno mieć luz... otóż nie. umiejscowiłem wszystko tak jak trzeba i skręciłem na przysłowiowego chama. Wszystko wróciło do normy, żadnych problemów z wbijaniem biegów. Spróbuj skręcić bez luzu jednym słowem. Skrzynia piątka u mnie jest. MkII.

: sob cze 21, 2008 00:03
autor: Grzebaluch
Ja mam skrzynie 4 a ta blaszka to gdzie jest pod samochodem czy gdzies kolo lewarka w samochodzie???

: sob cze 21, 2008 00:16
autor: bewerber39
Bardzo możliwe że podniosłeś lewą stronie silnika i przesunął sie drążek zmiany biegów.
Przechyl drążek w lewo do oporu, wciśnij go (tak jak byś chciał wrzucić wsteczny) jeśli nie przeskoczy dalej w lewo o jakieś 1-2 cm to znaczy ze musisz wyregulować drążek.
Robi sie to przy końcówce cięgna od strony skrzyni biegów.

: sob cze 21, 2008 13:06
autor: Superbeasto
Grzebaluch pisze:Ja mam skrzynie 4 a ta blaszka to gdzie jest pod samochodem czy gdzies kolo lewarka w samochodzie???
u mnie jest to w przy cięgłach od zmiany biegów pod maską zaraz przy skrzyni. Zrobię fotkę wieczorem to wstawię. Tylko czy mechanizm w 5 a w 4 jest taki sam? bewerber39, może dobrze prawi. Każdej opcji warto spróbować.

[ Dodano: 21 Cze 2008 13:28 ]
u mnie to było powodem kłopotów z biegami, luz był na tej śrubie, którą zaznaczyłem, a która przytrzymuje tą blaszkę, która z kolei powinna siedzieć mocno na gwincie, na który owa śruba jest na kręcona... jak wsteczny wbiłem to nie szło go wybić... eh.
Obrazek

: sob cze 21, 2008 15:35
autor: Grzebaluch
oj niestety ja mam inny mechanizm,ale mimo wszysdko dzieki za pomoc. dzialealem dzisiaj przy tym wstecznym i znalazlem przyczyne alew nie do konca wiem co z nia zrobic :grrr: :grrr: Ten aluminiowy lacznik jest w pozadku,lewarek tez. problem tkwi w skrzyni. Sprobowalem wlaczyc wsteczny recznie w kanale i co sie okazalo!!!!! Walek sie w skrzyni przekreca w odpowiednim kierunku lecz nie chce sie cofnac w skrzynie :satan: :satan: . uzylem troszke sily i za pomoca metalowego preta wcislem walek w skrzynie,byla to bardzo ciezka operacja gdyz stawia on bardzo duzy opor. Po wcisnieciu walka zalozylem lacznik i za pomoca lewarka wrzucilem wsteczny spowrotem. Wchodzi lecz z bardzo duzym oporem i z wielkim trudem musze go wlanczac tak jak by go cos w skrzyni blokowalo. Pomozcie czy skrzynia sie jakos zakleszczyla czy co bo nie mam pojecia przeciez wszysdko dobrze chodzilo a ja przy wymianie poduszki przeciez nie moglem nic pokrzywic. czyzby skrzynia do wymiany???? Czy da sie to jakos naprawic????