Strona 1 z 1
Moduł
: pt cze 20, 2008 19:20
autor: trool85
mam pytanie w którym miejscu znajduje sie modul w golfie III bo podszas jazdy mi gasnie i nie moge odpalic przez kilka minut i potem znowu zapala i podobno to moze byc wlasnie modul ale nie moge go znalesc poodkrecalem prawie wszystko z deski rozdzielczej i nie widze go jak ktos wie to niech napisze
: pt cze 20, 2008 19:26
autor: dziejo
co to za silnczek masz ????
przeważnie w mk3 jest tzw moduł wzomcnienia nie znajdziesz go pod deska bo jest niejako zintegrowany z cewką zapłonową
bliżej bym się przyjrzał czujnikowi halla na aparcie zapłonowym
układ zapłonowy wykorzystuje efekt halla
oraz zapewnia stała wartość napięcia i energii
iskry zapłonowej we wszystkich warunkach pracy silnika
w skład układu wchodzą
-rozdzielacz zapłonu
-moduł elektroniczny wzmocnienia
-cewka zapłonowa
-mikroprocesor sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu
w silniku 2E jest jeszcze coś jak czujnik spalania stukowego
: pt cze 20, 2008 21:24
autor: trool85
silnik 1.8 benzyna a ten moduł w którym miejscu jest w cewce gdzies pod tym czujnikiem halla ?
: pt cze 20, 2008 21:30
autor: Paweł Marek
trool85, zorientuj się trochę w temacie o jaki moduł ci chodzi. Wzmocnienia, alarmu z blokadą czy co.
: pt cze 20, 2008 21:44
autor: trool85
no właśnie o to chodzi ze ja się nie orientuje ale chodzi o taki moduł co jak sie za bardzo przegrzeje to odcina prąd i silnik gasnie (tak mi tłumaczył jakiś mechanik)i mowił że to jechcze może być pompka paliwa
: pt cze 20, 2008 21:55
autor: Paweł Marek
dziejo wymienił co to może być. Dla ułatwienia podpowiem ci najpierw zobacz czy jest iskra jak niechce palić. Jeśli niema to zwykle po przegrzaniu nie działa czujnik halla który jest w aparacie zapłonowy, lub cewka która jest całością z modułem wzmocnienia. Nic nie piszesz jaki typ silnika, może być jeszcze czujnik obrotów wału i 100 innych rzeczy. Na tym etapie znajomości budowy auta odradzam ci rozkręcanie czegokolwiek na chybił trafił, w końcu sam coś zepsujesz, nie wstyd jechać do speca z tym
: pt cze 20, 2008 22:16
autor: trool85
dobra dzieki za rady cos bede kombinowal a dokladniej o moim samochodzie czyli golf III GL 1993r. 1.8 b ,90KM wersja Europe na 1-punktowym wtrysku.
A jeszcze mam jeden problem mianowicie cos mi komputer nie lacz bylem w 2 salonach samochodowych zeby podlaczyc go pod komputer al niestety nie laczy i nie moge sie dowiedziec jakie ma ewentualnie bledy, np ostatnio mi strasznie sie muli jak mu wcisne wiecej gazu co to moze yc oprocz zaplonu?
: pt cze 20, 2008 22:17
autor: norek111
zrob reset sterownika
: pt cze 20, 2008 22:18
autor: Paweł Marek
błąd ustawienia rzozrządu, stary katalizator, uszkodzona sonda lambda, zapchane filtry paliwa lub powietrza, świece, kable do świec, kopułka z palcem, pompa paliwa, i... 100 innych rzeczy
: pt cze 20, 2008 22:22
autor: dziejo
trool85 pisze: sie muli jak mu wcisne wiecej gazu co to moze yc oprocz zaplonu?
np filtr paliwa zanieczyszczony {znacznie )
zbadał bym najpierw układ zapłonowy
, układ zasilania jest ściśle powiązany z tym ze układem
: pt cze 20, 2008 22:23
autor: trool85
a jak sie robi ten reset sterownika? rozrzad byl ustawiany katalizator i swiece i filtry powymieniane a sonde mozna w sumie wymienic, dobra moze teraz zaam troche glupie pytanie ale mechanikiem nie jestem i za bardzo nie wiem ale w ktorym miejscu jest filtr paliwa i jak on wyglada(nie smiac sie;])
: pt cze 20, 2008 22:49
autor: norek111
reset- (odłącz aku na noc) a filtr jest pod autem tył prawa strona