Strona 1 z 3

[MK3] 1,9TDI - uwagi odnosnie użytkowania

: pt cze 24, 2005 13:22
autor: Pirat_666
Witam...
Pewnie przez forum przewinął sie juz taki temat (ale jestem nowy więc proszę wybaczyć:))
Sprowadziłem sobie właśnie Golfa III 1,9TDI. Wszystko co trzeba z miejsca wymieniłem, a teraz czekam na papiery z Celnego i Skarbowego aby go zarejestrować.
Pierwszy Diesel więc ma prośbę o porady odnośnie użytkowania. Na co zwrócić szczególna uwagę, jak ew. dodatkowo dbać o silnik. (ma przejechane 184tys Km)... Auto będzie na dojazdy do pracy więc tak ok 40km bedzie codziennie jeździć (co najmniej)...

Pozdrawiam :)

: pt cze 24, 2005 13:26
autor: Lennox
Siemka, też sobie takiego przywiozłem w tym tygodniu, notabene też akurat dziś złożyłem dokumenty do celnego. Mój jest 97 r. i póki co bardzo sobie chwale ;-)
Ile zabuliłes za wymianę rozrządu ? bo właśnie to mam zamiar zrobić.

: pt cze 24, 2005 16:10
autor: Mariusz D.
Ja mam takiego juz 9 miesięcy i tez z niemiec. Zrobiłem nim już 20 tyś. km i wszystko jest ok. O co trzeba dbać? Wymiana na czas pasków, rozrządu, filtrów, oleju i czywiście nie gonic go 180 km/h, bo tyle pojdzie, ale po co go tak męczyć. Spala mi srednio 4,6 litra na 100 km nie ma róznicy czy to miasto czy to trasa i 140 km/h bo tak najczesciej jeżdzę. A rozrząd wymieniałem u mechaników VW z Katowic po pracy u nich w domu za 100 zł są to profesjonaliści i mają profesjonalny sprzęt, i wszystko jest ok, a słyszałem że jak niektórzy mechanicy wymienią rozrząd to potem auto nie chce wogóle iść, kopci, dużo pali itd, a to i tak szczęście jak tylko tyle po wymianie nie gra w samochodzie.

: pt cze 24, 2005 17:38
autor: Corvax
Przy wymianie rozrządu dobrze jest przyjrzeć się kołu zebatemu na wale korbowym - i najlepiej je wymienic na nowe.

: pt cze 24, 2005 22:30
autor: Pirat_666
Qrcze, ile ja dałem za rozrząd to nie pamiętam (wymieniłem razem z rolką). Do tego od razu filtr oleju, paliwa, powietrza(X2), olej, uszczelka pod deklem po mi trochę ciekło, płyny itd. Za wszystko dałem 550zł... (za części i 100 za robotę bo to u znajomego w warsztacie)...:)

: ndz cze 26, 2005 14:09
autor: Michael G60
Podstawowa zasada to nie katowanie go na zimno i nie kręcenie powyzej ok. 2.500 obr., tak samo nie wolno gasić silnika natychmiast po ostrej jeździe...

: pn cze 27, 2005 21:56
autor: platecki
Zgadzam się, jeśli nie chcesz zajechać turbiny musisz dać autku chwilkę pochodzić na biegu jałowym przed wyłączeniem i tak samo nie katować go zaraz po odpaleniu. Ważne regularne wymiany oleju i filtrów oraz kontrola poziomu oleju pomiędzy wymianami. Kiedyś miałem za niski poziom oleju i turbinka mi padła.

Jeśli chodzi o poziom oelju w TDI (1Z)

: śr cze 29, 2005 16:15
autor: Razal
ja mam taki bagnet, że tak naprawdę nie wiem czy max jest na końcu pola zakratkowanego czy max jest na górnym zagięciu.

Bagnet wygląda tak, że ma na dole zagięcie potem jest gładkie pole, zaczyna się pole zakratkowane, za polem zakratkowanym znowu jest gładkie pole i zagięcie w drugą stronę. Gdzie tak naprawdę jest ten MAX ?? Jaki stan utrzymujecie w swoich TDI ??

A co do użytkowania to potwierdzam opinie kolegów z powyższych wypowiedzi :bigok:

: śr cze 29, 2005 17:35
autor: Pirat_666
Dzięki. W poniedziałek zarejestrowałem no i dzisiaj dopiero pierwszy raz sprawdziłem go na trasie (200 KM), jestem zadowolony. Chodzi równo i spokojnie, wszystko OK. A odnośnie obrotów to niestety nie mam obrotomierza ;/ (jakieś sugestie odnośnie przerobienia?). Dziękuję za porady. Pozdrawiam...

: śr cze 29, 2005 17:38
autor: Pirat_666
Acha jeszcze jedno... Ile będzie kosztować wymiana tulei przy tylnej belce bo mi stuka... Mechanik na wymianie po sprowadzeniu powiedział, że to nic takiego i nic mu nie będzie ale mnie to zaczyna denerwować... :D Pozdr.

Re: Jeśli chodzi o poziom oelju w TDI (1Z)

: śr cze 29, 2005 18:39
autor: Corvax
Razal pisze:ja mam taki bagnet, że tak naprawdę nie wiem czy max jest na końcu pola zakratkowanego czy max jest na górnym zagięciu.

Bagnet wygląda tak, że ma na dole zagięcie potem jest gładkie pole, zaczyna się pole zakratkowane, za polem zakratkowanym znowu jest gładkie pole i zagięcie w drugą stronę. Gdzie tak naprawdę jest ten MAX ?? Jaki stan utrzymujecie w swoich TDI ??
poziom powinien być po środku zakratkowanego pola - optymalnie - jaesli utrzymuje się w zakratkowanym polu jest ok - nie moze być powyzej czy poniżej - czyli do zgiecia

: śr cze 29, 2005 20:06
autor: Lennox
Generalnie jest to auto, które lubi niskie obroty.
Ja pierwszego biegu używam tylko po to by ruszyć kołami i zaraz daje
2-gi bieg itd.
Skrzynia biegów jest na tyle elastyczna że nie ma co go żyłować obrotami tak jak już napisali przedmówcy - to nie jest benzyna tylko Diesel.
Jest bez sensu zapierdalać nim pow. 160 km/h, wiesz, zyskasz 5 min a twojemu TDI na pewno to do szczęścia nie potrzrebne.

: śr cze 29, 2005 21:02
autor: czerepacha
zastanawiam sie nad sprowadzeniem mk3 TDI z Niemiec. Powiedzcie koledzy jakie sa ceny aut i czy warto.

: śr cze 29, 2005 21:13
autor: Michael G60
Lepiej z Holandii, byłem niedawno, na handel VW i Audi się nie opyla - ja bym na swoim zarobił jakieś 2,500 ale dla siebie jak najbardziej, nie jeźżone na Polskim paliwiei na polskich drogach, a w Holandii chyba nie ma zimy....