Strona 1 z 1
nie moge odpalic auta...
: pn cze 16, 2008 19:35
autor: luki07
wiatm,
dzis rano wyjechale przed garaz by zmienic waz odmy w moim mk3 GTI,autko ladnie odpalilo, zmienilem stara podziurawiona odme na nowa ori,zapalilem autko wszystko ladnie chodzilo,wjechalem do garazu i poszedlem na obiad.
po jakis 4h wrocilem bo mialem jechac po swoja kobiete odebrac ja z pracy,wsiadam do auta,przekrecam kluczyk i... nie chce zapalic,wszystko normalnie kreci ale nie zapala,paliwa mam pol baku,sprawdzilem bezpieczniki sa ok,kable i swiece mam nowe,pozniej z kuzynem sprawdzalem iskre i niestety nie ma jej,nie mam pojecia co moze byc przyczyna,posprawdzalem wszelkie wtyczki i wpinki w komorze i sa ok
niestety nie wiem co mam dalej zrobic,mam immobilizer i zastanawiam sie czy czasem to moze jego wina?dodam ze sprawdzalem sobie plyny i za akumulatorem jest taka piramidka chyba czujnik otwarcia maski zachaczylem o niego ale sprawdzalem go i niby ok
pomozcie
: pn cze 16, 2008 20:07
autor: Yuri
cewke sprawdzales? Przerabialem podobny temat jakos na poczatku tego roku. Wszystko cacy, a iskry nie bylo i okazalo sie ze cewka.
: pn cze 16, 2008 20:23
autor: luki07
nie sprawdzalem, nie mam swiatla w garazu wiec najwyzej jutro z rana bede patrzec
moze glupie pytanie ale nie jestem elektrykiem a ciesze sie golfem od miesiaca i jeszcze dobrze go nie znam
jak sprawdzic cewke i czy to mozliwe ze tak nagle by padla jesli to wina cewki?
: pn cze 16, 2008 23:50
autor: Yuri
jak sprawdzic cewke
Elektrykiem tez nie jestem wiec jedyne co Ci moge poradzic to skombinowac druga sprawna i podlaczyc na chwile (moze np. na jakims szrocie poprosic zeby na chwile pozyczyli) do siebie i zobaczyc co bedzie.
czy to mozliwe ze tak nagle by padla jesli to wina cewki?
Mozliwe. Mi padla w trakcie jazdy. Dobrze, ze to bylo ok. 1km od domu i holowanie krotko trwalo. Podobno to cewki w Golfach Mk3 i Polo lubia padac. Z tego co ja zauwazylem to w tej mojej co sie zepsula popekana byla ta plastikowa obudowa wiec moze jakies przebicia sie zaczely robic i w koncu padla na amen. Jesli to rzeczywiscie cewka Ci padla to ode mnie tyle, ze funkiel nowke tyle, ze zamiennik kupilem za bodajze 120zl wiec tragedii nie ma. Wymiana to 5-10min w zaleznosci od zdolnosci manualnych
. Tylko musisz sie upewnic czy to na pewno cewka ale skoro jej nie sprawdzales, a mowisz, ze caly uklad WN masz sprawny to ja wlasnie stawiam ,ze to wina cewki.
: wt cze 17, 2008 13:38
autor: luki07
otworzylem dzis aparat zaplonowy, przeczyscilem styki bo byly zasniedziale pozniej szedlem po kablach i czyscilem kolejne styki,niestety nic to nie dalo,kreci kreci i nic wiecej,mam o tyle kiepsko ze nie mam nikogo do pomocy zeby nawet sprawdzic ta durna cewke,tesciowa zadzwonila do znajomego elektryka ma podjechac i sholowac auto na warsztat...zobaczymy co bedzie dalej...
cewke mam chyba 3pinowa bo wchodzi do niej wtyczka z trzema kablami
cos takiego:
http://www.allegro.pl/item382454803_cew ... 115ps.html
: wt cze 17, 2008 15:07
autor: Marooo9
witam,
ja mialem ten sam motyw z cewka ale rok temu - jezdzilem i wszystko ok a tego samego dnia po kilku godzinach odpalam i lipa nie zapala (pompe slychac jak podaje paliwo a auto nic) sprawdzalem iskre i nie ma - padla cewka a modul by ok ale niestety jest to razem
a co do immobilazera to on dzial tak ze auto odpala ale na chwile i potem gasnie
: wt cze 17, 2008 15:26
autor: dnadna
to ja zadam male pytanie a pewnie koledze tez pomoze .
pewnie masz model gti 2E bo napisałeś ,
gdzie i jak mozna sprawdzić czy impulsy na cewkę idą żeby mieć pewność ze to ona walnęła
i ze " przed nią " wszystko jest dobrze?
bo rozumiem ze z aparatu idzie jakis taki przewód na cewkę ...
: wt cze 17, 2008 15:34
autor: Marooo9
moje sprawdzenie polegalo na tym ze podskoczylem do sklepu z czesciami i dogadaniu sie ze sprzedawca ze jak to nie bedzie cewka to zwroce towar i zostawilem kase - przelozylem i zapalil
: wt cze 17, 2008 15:52
autor: luki07
Ja_Sha_Taan pisze:Napięcie we wtyczce bez przyrządów sprawdziłem zwykłym drucikiem robiąc zwarcie, iskrzyło więc prąd szedł
, oczywiście na właczonym zapłonie
Polecam bardzo cieńki drucik żeby nic nie spalić.
ja dzis sprawdzalem ze znajomym tesciowej i od cewki nie idzie iskra,odlaczylem kabel WN od aparatu zaplonowego i krecilem i nic,zasugerowal mi ze to cewka ale napiecia przed cewka nie sprawdzalem bo nie mialem juz czasu,w pt bede jeszcze walczyl,jak narazie koluje cewke od znajomego tez z golfa 3 ale nie gti tylko z wersji chyba CL
czy podejdzie?
: wt cze 17, 2008 18:52
autor: kograman
luki07 pisze:jak sprawdzic cewke i czy to mozliwe ze tak nagle by padla jesli to wina cewki?
Też miałem taki patent tylko że zimą o gdzinie 23 w nocy.
Na drugi dzień wszystkich znajych mechaników obskoczyłem (w tym kuzyna Dragona, którego w tym momencie pozdrawiam
)
Padła cewka. Ja miałem o tyle dobrze, żeznajomy ma teżgolfa 1.4 a co za tym idzie identyczną cewkę więc zrobiłem tylko podmiankę i wyjaśniła się spawa.
Pozdrawiam
: wt cze 17, 2008 19:11
autor: luki07
wlasnie wrocilem z garazu,sprawdzilem kostke ktora wpinana jest do cewki bo ktos tam pisal zeby sprawdzic czy jest podawane napiecie,jest podawane sprawdzilem za pomoca diody z rezystorem i dioda swieci wiec wydaje mi sie ze na 99% jest to cewka ale...znajomy powiedzial ze rownie dobrze mogl strzelic pasek rozrzadu
i ze mam sprawdzic czy w aparacie palec sie kreci jak krece stacyjka,jesli tak to nie rozrzad jesli nie to pasek strzeli...ja pierdziele....
i teraz pytanie do fachowcow czy silnik 2.0 od GTI 8V jest nazwijmy to bezkolizyjny czyli zmieniamy pasek i jedziemy czy tez kolizyjny czyli pasek strzela i mamy sieke w silniku tak po krotce ale zrozumiale
prosze o pilna odpowiedz
EDIT:
yes yes yes
zalatwilem od znajomego cewke na 15min z jego golfa i autko odpalilo za pierwszym razem
dziekuje wszystkim za pomoc i cenne wskazowki