Strona 1 z 1
Wymontowanie skrzyni biegów.
: pn cze 16, 2008 19:13
autor: Maćkooo
Witam wszystkich
Zabieram sie za sprzęgło. Wiec tak, pytanie jak wyjąć skrzynie. Chodzi mi o łatwiejszy sposób. Mam 2 na uwadze:
1) odkręcic przeguby wewnętrzne i po bólu (tylko że nie mam klucza 12- ramiennego )
2) odkręcac przeguby zewnętrzne ( ta piekielnie dokręcona śruba od przegubu , no i jak będzie sie wtedy wyjmowało skrzynie z przegubami wewnętrznymi zamontowanymi - czy wyjdzie). Poprostu nie chce kombiowac i robic sobie niepotrzebych kłopotów.
Wiec co radzicie wybrać?
Dzięki Wszystkim
: pn cze 16, 2008 19:27
autor: skorpion79-s
Ja zawsze odkrecam przeguby wewnetrzne.No i niestety musisz wyjac caly przegub z lewego kola poniewaz nie cofniesz skrzyni.A konieczne jest cofniecie aby wysunac z tarczy walek sprzegłowy... No i zawsze mi sie takim sposobem udaje.Tez chyba czeka mnie w najblizszym czasie wyjecie poniewaz po dluzszym postoju po odpaleniu jak puszcze pedal sprzegła to zawsze szarpnie mi delikatnie do przodu....
: pn cze 16, 2008 19:36
autor: Maćkooo
Skomentuje to tak. Jesli wyciagac trzeba przegub zewnetrzny to może wewnętrzne zaryzykowac i zostawić a odkrecić oba zewnętrzne. Ciagle chodzi mi to pom głowie.
Półosie przytrzymać podwiązać aby nie uszkodzić , i wyjąc skrzynie z pólosiami. Napiszcie jakie sa tego minusy, bardzo o to prosze. Bo czuje ze pewno jakies są.
: pn cze 16, 2008 19:56
autor: skorpion79-s
Dokładnie zgadzam sie.Jak bedziesz sam robił to polosie beda cholernie przeszkadzac...Ale zreszta jak zostawisz polosie na skrzynie to jej wogole nie wyciagniesz.Poniewaz w pewnym momencie trzeba delikatnie przekrecic nią w przeciwnym kierunku do wskazowek zegara,bo bedzie owadzac przy cofnieciu do tylu o zawieszenie...
: pn cze 16, 2008 20:15
autor: Maćkooo
No ok , a czy naprawde konieczne jest odkręcenie przegubu zewnetrznego tego przy skrzyni. Moze jakoś skrzynie biegów wytargam bez ruszania tego przegubu. Co wy na to?
: pn cze 16, 2008 20:19
autor: skorpion79-s
Nie wytargasz kolego... Zabraknie ci niecały centymetr i sie bedziesz darmo wkur.... po co dawac sobie dodatkową robote?A tak jak wszystko odkrecisz to doslownie 1min wyciagania jak ktos juz to robil Tobie daje max 5 min:)
: pn cze 16, 2008 20:37
autor: Maćkooo
Ok to wszystko już wiem. Pozostał ostatni problem. Musze kupic klucz 12 -ramienny , tzw. Spline. Nie będe kupwoał calego zestawu tylko spróbuje gdzies dostac na sztuki. Jaki rozmiar mam kupic , jaki to dokładnie klucz?
: pn cze 16, 2008 20:41
autor: skorpion79-s
Ja juz nie pamietam:( ale jeszcze dokladnie sprawdz wszystkie sruby poniewaz,czasami sa 6-cio kątne... Różnie daja w kompletach ja sie wymienia przguby...
: wt cze 17, 2008 14:55
autor: Maćkooo
Jeszcze jedno pytanki, żeby wyjąć przegub zewnętrzny trzeba zdemontować sworzeń wahacza?
: wt cze 17, 2008 15:00
autor: Zerosuper
Maćkooo pisze:Jeszcze jedno pytanki, żeby wyjąć przegub zewnętrzny trzeba zdemontować sworzeń wahacza?
Nie.
: wt cze 17, 2008 18:14
autor: jaszczur
ja powiem tak wyciagałem skrzynkę u kolegi Zioło od nas z forum,.aby wymienic łożysko oporowe,odkreciłem tylko przeguby wewnętrzne,i sworznie wahacza
: czw cze 19, 2008 00:10
autor: Maćkooo
Dzięki wszystkim, zamykam temat.