Strona 1 z 2

[mk2] o tym jak sie wyleczylem z 15 cali

: czw cze 23, 2005 17:02
autor: 15XI80
No i tak jak w temacie. Wzialem dzis $ i pojechalem po nowe butki dla mojego mk2 :-) No i tu zaczely sie schody :green_fuck:


Po kolei- zalozylem b. ladne 15 z oponkami 195/50 z przodu Pirelli Drago (kierunkowe), z tylu fulda nie pamietam nazwy. Calosc uzywana, felgi prosciutkie. No i czas na przejazdzke.

Raz (ale tego sie spodziewalem) autko troche zmulone - 72 PS w automacie wiec wiadomo ze nie rakieta, ale na 195 to makabra.
Dwa- S_Z_U_M. Myslalem ze pieprzne, bez przesady ale po 30 min jazdy rozbolala mnie glowa.
Trzy- max jaki udalo mi sie na tym zestawie wyciagnac to 145 km/h, gdzie na 175/70R13 spokojnie dochodzil do licznikowych 160 i przyspieszal dalej.
Cztery- pojechalem do warsztatu gdzie serwisuje auto i tam koles powiedzial mi kilka waznych rzeczy- o czesci wiedzialem a o czesci nie, a mianowicie ze przy takim profilu cale zawieszenie strasznie cierpi, ze bedzie mnie wyrzucac na muldach i ze pojda mi lozyska (ktore nota bene troszke szumia, ale minimalnie przy 175/70) no i ze jesli za mocno dojade do kraweznika to moga byc do prostowania. Oraz oczywiscie ze bedzie palil wiecej. Inne skutki zalozenia odczulem juz na wlasnej skorze- tj. krecenie kiera bez wspomagania :kac:

No i moje plany strzelil tak zwany CH*J :panna: , ale coz, dla mnie wazniejszy jest komfort jazdy niz felgi 15', wiec czym predzej je oddalem i zarzucilem stare 13.

A teraz sie zastanawiam- jaki jest kompromis pomiedzy wygladem samochodu a kultura jazdy? Jakie felgi i opony wrzucic zeby bylo dobrze?

: czw cze 23, 2005 17:27
autor: KRIS77
Coś kolega chyba trochę przewrażliwiony jest, szum będzie większy na takich oponach ale bez przesady żeby głowa bolała, a co do mocy to może troszkę słabszy będzie ale nie tak żeby nie dało się jeździć ja mam (nie chwaląc się) 205/40/17 i fele są niepogięte, mój ojciec jeździ bravą na 16-tkach 205/45 i sobie chwali.
Odnośnie opon Pirelli to chyba one tak mają, że szumią, kumpel miał w mk3 175/65/14 i też mu szumiały.
Może poszukaj innych opon bo opona oponie nie równa, ojciec ma Bridgestony i są cichutkie przy rozmiarze 205.

Dla mnie jedyną wadą szerokich opon o niskim profilu jest to że trzeba mocno trzymać kierownicę na koleinach. :grin: no ale czego się nie robi dla wyglądu :chytry:

Pozdrawiam.

: czw cze 23, 2005 17:27
autor: Baster
Ja jezdze na 16" oponki 195/45 i nie przesadzajmy z tym wszystkim felgi dalej proste na krawezniki wiodomo zze trzeba uwazac....autko napewno sie lepiej trzyma na takim zestawie.....a co do uzywanych opono to przerabialem to samo iskonczylo sie na nowych oponkach ze sklepu.....

: czw cze 23, 2005 17:42
autor: 15XI80
KRIS77 pisze:Coś kolega chyba trochę przewrażliwiony jest, szum będzie większy na takich oponach ale bez przesady żeby głowa bolała, a co do mocy to może troszkę słabszy będzie ale nie tak żeby nie dało się jeździć

No tak tylko w moim przypadku dochodzi do tego sprawa tylnych lozysk, ktore na szerokich gumach wyja o wiele bardziej. Oczywiscie ze jesli chodzi o moc to jezdzic sie da tylko gorzej :rotfl: Prawda taka ze auto fajniej wchodzi w zakretty ale przy moim silniku i automatycznej skrzyni 175/70 wystarczy :jezor:

Jak juz sobie zrobie planowany swap to wtedy 195 czy 205 beda jak najbardziej wskazane :satan: , ale na razie... :grin:

: czw cze 23, 2005 21:16
autor: Deacon
panowie a powiedzcie mi czy ja mam dobre zalozone: przod 185/60 R14. tyl 195/60 R14??

: czw cze 23, 2005 21:37
autor: kacjen
Cockney - przewrażliwiony kolega na maxa. Jeździłem już na róznych felgach i oponach niskoprofilowych od 205/45/16 do 235/40/18 i nigdy nie bolała mnie głowa, zawsze byłem zadowolony. Do mojego golfika też niedługo ładuję 195/45/16 i wiem że to i tak nie będzie ekstrema.

Słyszałem już o takich co narzekali na przykład na 215/45/17 - że na tym się nie da jeździć itd... to "francuskie pieski" ja nieznoszę bujającej miekkiej jazdy.

: czw cze 23, 2005 21:56
autor: igor002
mam BBS-y z golfa 3 z oponkami 195/50 r 15 Michelin Pilot SX i owszem szumią, ale nie tak, z kręceniem kierownica jest według mnie normalnie, nie mam wspomy a kręce jedną reka na suchym asfalcie, nic nie żuca i nie czuje wielkiego pogorszenia właściwości zawieszenia, owszem, ale to deczko i tylko deczko twardziej, co do osiagów to nie zwróciłem uwagi wogóle na ich utrate, a lubie czasem przycisnąć i czaem spokojnie pojeżdzic, wogóle zmiany, w paliwie? też nic, teraz na trasie mi wyszło 6,5/100 przy średniej 108km/h na dystansie nad moze do krynicy morskiej i spowrotem do krakowa a rok temu na 175/70 wyszło mi 6,4 tak wiec zadna róznica.
P.S. ja mam jeszcze mniej bo 70 kucy w 1.6 PN wiec 72 powinno sobie lepiej radzić:P

: czw cze 23, 2005 23:32
autor: Marek 81l
Co do predkosci to on dalej sypie tyle co na 13 ale licznik Ci inaczej wskazuje ponoc 12km mniej.Tez przezucilem sie z 13 175/70 na 15 195/50 i uwazam ze jazda jest duzo na korzysc 15 a krecenie kiera mnie wydaje sie lzejsze.Co do mocy to roznicy nie zauwazylem, 1.3 to wogole ma malo mocy :grin: TYLKO TE KOLEINY

: pt cze 24, 2005 08:34
autor: KRIS77
Deacon pisze:panowie a powiedzcie mi czy ja mam dobre zalozone: przod 185/60 R14. tyl 195/60 R14??
Przód może być ale tył to raczej w tym przypadku 195/55 to taki zamiennik 185/60.

Pozdrawiam.

: pt cze 24, 2005 08:39
autor: KRIS77
Cockney pisze:
KRIS77 pisze:Coś kolega chyba trochę przewrażliwiony jest, szum będzie większy na takich oponach ale bez przesady żeby głowa bolała, a co do mocy to może troszkę słabszy będzie ale nie tak żeby nie dało się jeździć

No tak tylko w moim przypadku dochodzi do tego sprawa tylnych lozysk, ktore na szerokich gumach wyja o wiele bardziej. Oczywiscie ze jesli chodzi o moc to jezdzic sie da tylko gorzej :rotfl: Prawda taka ze auto fajniej wchodzi w zakretty ale przy moim silniku i automatycznej skrzyni 175/70 wystarczy :jezor:

Jak juz sobie zrobie planowany swap to wtedy 195 czy 205 beda jak najbardziej wskazane :satan: , ale na razie... :grin:
Wymień łożyska, bierz fele i ciesz się wyglądem auta.
Pojeździsz pół roku na 15-tkach i dojdziesz do wniosku, że to są normalne koła i czas na większe :grin:

: pt cze 24, 2005 08:47
autor: ćwikła
Nom dokładnie....ja tak jezdziłem rok na 15..teraz przyszedł czas na 16 i juz na takich jezdze tylko nosze sie z zamiarem załozenia na nich oponek o porfilu 40 poniewaz 50 lekko mi trze z przodu(autko 6cm obnizone)..i na komfort nie narzekam...fakt ze po kolienach troche wozi ale idzie sie przyzwyczaic.....

: pt cze 24, 2005 11:48
autor: fryta79
ja mam złożone 205x45x16 i dobrze się na nich jeździ wiadomo że przy większych prędkościach będą głośniejsze ale zato samochód jest jak przyklejony na zakrętach nie wynosi z łuku i fajnie wygląda co do prędkości to licznik będzie przekłamywał bo do prędkościomierza impuls jest podawany ze skrzyni biegów więc jak masz większy obwód koła to na jeden impuls ze skrzyni przejedziesz większy dystans, gdzieś w na forum był program do przeliczania różnic

: pt cze 24, 2005 11:58
autor: TAZ
Według wielu źródeł najcichsze opony w rozmiarze 195/50R15 to BRIDGESTONE POTENZA RE720.

: pt cze 24, 2005 13:08
autor: asmo
zmierz sobie średnice twojej 13 z tymi oponami i 15 z 195/50 ciekawe która opona jest większa
a że szerokość to trzyma cię na zakrętach