Strona 1 z 2

Zmulony, slabo przyspiesza, wzroslo zuzycie chwilowe paliwa

: ndz cze 15, 2008 16:05
autor: rekin01
Od jakiegoś czasu zauważyłem,że moje auto się zmuliło.Jakoś słabo przyśpiesza,mam wrażenie,że wcześniej miało lepszy wymiot.Oprócz tego na komputerze pokładowym zużycie chwilowe paliwa na tej samej trasie wzrosło o jakieś 1,0-1,5 litra.Co może być tego przyczyną?Jak zdiagnozować usterkę?

: ndz cze 15, 2008 16:34
autor: Dzaba83
Sprawdzales sande ?? może masz zapchany filtr powietrza

: ndz cze 15, 2008 17:26
autor: rekin01
Dzaba83, Filtr powietrza jest nowy,a sondy nie sprawdzałem.Jak to zrobić i gdzie wogóle jej szukać?

: ndz cze 15, 2008 17:34
autor: pekol
rekin01 pisze:Dzaba83, Filtr powietrza jest nowy,a sondy nie sprawdzałem.Jak to zrobić i gdzie wogóle jej szukać?
sonde lambde masz w kolektorze wylotowym mniej wiecej tak gdzie z 4 rurek robi sie jedna

: ndz cze 15, 2008 17:58
autor: rekin01
No dobra,a jak ją sprawdzić?

: ndz cze 15, 2008 18:32
autor: lukasfenix
Witam. Przekłuwasz szpilką pomiarową czarny przewód sygnałowy sondy, podłączasz w tym miejscu dodatnią końcówkę woltomierza, końcówkę ujemną do masy, włączasz zapłon - napięcie powinno wynosić ok. 0,45 V. Następnie sprawdzasz to samo przy uruchomionym silniku. Po nagrzaniu silnika napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0,2 - 0,8 - 0,2 V z częstotliwością ok. 1 razu na sek.
Sprawdzaj miernikiem analogowym, bo większość elektronicznych głupieje. :chytry: Cyfrowe mierniki sa zazwyczaj za wolne---chyba ze maja bargraf(chyba tak się nazywa linijka ponizej)Ona szybciej reaguje.Tylko oscyloskop moze pokazac i zdiagnozowac sonde poprawnie.
Powodzenia. PozdraVWiam.

: ndz cze 15, 2008 18:59
autor: Dzaba83
Dokladnie tak jak opisał lukasfenix,

: ndz cze 15, 2008 20:57
autor: rekin01
lukasfenix, Mam taką sondę z jednym kabelkiem.Jak rozepnę wtyczkę i podłączę się woltomierzem od strony sondy i do masy to będzie dobrze?

: ndz cze 15, 2008 21:12
autor: lukasfenix
Sonda jest podłączona do kompa informując go o składzie mieszanki. Najlepiej jak byś wpiął się właśnie w ten jeden przewód tzw "sygnał". Pamiętaj żeby był podpięty do sondy.

: ndz cze 15, 2008 21:15
autor: rekin01
lukasfenix, Czyli nie mogę rozpiąć kostki,tylko trzeba się wkłuć w kabel?

: ndz cze 15, 2008 21:28
autor: lukasfenix
Tak, wkłuwaj się w kabel, nie rozpinaj wtyczek bo wtedy zerwane jest połączenie miedzy ECU a Lambdą. Inaczej nie sprawdzisz jaki leci sygnał( ile V ) od sądy lambda.

[ Dodano: 15 Cze 2008 21:31 ]
Jednak jeśli chcesz wypiąć wtykę to podpinaj się pod sondę!! nie pod przewód. sonda wytwarza sama z siebie napięcie..poprzez reakcje chyba chemiczna wytwarzaną przy spalaniu.
jedni mówią że od 0,2 do 1V u znajomego wskazuje od 0,1 do 1V na nowej NGK.

: ndz cze 15, 2008 21:32
autor: rekin01
lukasfenix, OK,jutro sprawdzę,a czy gdybym zatankował jakieś felerne paliwo mógłbym mieć takie objawy?

: ndz cze 15, 2008 21:42
autor: lukasfenix
Jeśli jeździsz cały czas w cyklu miejskim to możliwe że lambda dostała nagaru. Wtedy wypadało by wyjechać za miasto i troszkę autko przegonić.
Inną sprawą jest kat ( jeśli posiadasz) który mógł się już nieźle przytkać i stąd ten niedostatek mocy i spalanie na wyższym poziomie.

[ Dodano: 15 Cze 2008 21:43 ]
Tak, możliwe że wina tkwi w paliwie marnej jakości.

: ndz cze 15, 2008 22:07
autor: rekin01
Wydaje mi się,że gdyby to był katalizator,to spadek mocy byłby stopniowy,a mi stało się to z dnia na dzień.