luzy w mechanizmie roznicowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SuperBEE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Luboń /Poznań
Kontakt:

luzy w mechanizmie roznicowym

Post autor: SuperBEE » ndz cze 15, 2008 12:50

Witam wszystkich , mam luz w (chyba) mechanizmie różnicowym , objawia sie to tym ,ze jak chce przy ruszaniu strzelić ze sprzęgła to mam głośne uderzenie i szarpnięcie samochodem, jak rozpędze auto na wysokich obrotach do jakieś prędkości i puszcze pedał gazu tez mam szarpniecie (najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu). Podniosłem auto z jednej strony na podnośniku , włączony 1 bieg , kołem moge obracać o około 10-15 stopni poki nie poczuje oporu. Wcześniej myślałem ze to przez gumy na wahaczach i faktycznie gumy były pęknięte ale po wymianie nie poprawiło sie. Czy ten luz można skasować , czy muszę wymienić cala skrzynie , z tego co wiem to różnicówka jest zintegrowana ze skrzynia. Oznaczenie skrzyni 4T - 5-cio biegowa.



Awatar użytkownika
zvir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lut 21, 2009 20:16
Lokalizacja: Poznań, Gorzów
Kontakt:

Post autor: zvir » ndz maja 24, 2009 00:29

dopisuje sie do pytania - mam identyczne objawy - szarpanie przy zmiany ciagu silnika z hamowania na napadzianie - i przy gwaltownym rszaniu zaraz po hamowaniu... i tak samo kolo ma jakies 10 stopni luzu na podniskiu na jedynce....

czy ktos tak mial i co bylo przyczyna oraz ile kosztowala naprawa?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » ndz maja 24, 2009 10:25

Na początek sprawdźcie sobie poduszkę pod skrzynią.

Mi podobnie waliło, jechałem, puszczałem gaz i uderzenie, dodawałem ostro tez uderzenie. Poduszka tak się już roz*** że skrzynia waliła o podłużnicę. Wymieniłem poduszkę i z głowy.
Najprościej sprawdzić to wrzucić 1 bieg na zgaszonym silniku, i niech jedna osoba pcha go w tył i przód, a druga patrzy na jakiej poduszcze silnik się najbardziej podnosi
Koszt poduszki pod skrzynie 40 złotych



Awatar użytkownika
zvir
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob lut 21, 2009 20:16
Lokalizacja: Poznań, Gorzów
Kontakt:

Post autor: zvir » ndz maja 24, 2009 10:41

dzieki, za podpowiedz, sprawdzalem na podniesonym kole... ale spwdze tez tak jak mowisz...



Awatar użytkownika
SuperBEE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Luboń /Poznań
Kontakt:

Post autor: SuperBEE » wt maja 26, 2009 11:58

U mnie się okazało ,że to m.in przez przeguby tak waliło w poprzednim aucie ,każdy przegub miał minimalny luz + jedna poduszka uszkodzona -po zsumowaniu wszystkich luzów tak mocno waliło ,po wymianie poduszki było już lepiej ,przegubów nie zdążyłem zrobić bo auto sprzedałem. Dlatego sprawdź przeguby ,podnieś auto ,przytrzymaj półoś jedną ręka a drugą obracaj kołem lewo prawo.
Ostatnio zmieniony wt maja 26, 2009 12:00 przez SuperBEE, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój MK2 GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230537

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 356 gości