Silnik benzyna 1.4 16V chodzi jak diesel :/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

entremedieu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:53
Lokalizacja: Poznań

Silnik benzyna 1.4 16V chodzi jak diesel :/

Post autor: entremedieu » ndz cze 15, 2008 01:19

Witam!

Jestem nowy na forum, 2 tyg temu kupilem golfa mk4 3 drzwi 1.4 16V, 99r i 98k przebiegu. Dzieki wielu informacjom na forum poradzilem sobie z awaria oswietlenia wnetrza i zamka centralnego za co bardzo dziekuje.
Ale niewiem co powoduje ze moj golf chodzi prawie tak samo glosno jak modele z silnikiem diesla, zwlaszcza przy 3100 obr/min ( uslyszalem ze moze to byc wina rozrzadu lub rolek od niego?????)

Bardzo prosze o pomoc, wolalbym wczesniej sie dowiedziec czegos zanim dam go do mechanika i bedzie probowal mnie naciagnac na dodatkowe koszty



czeslaw85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 24, 2006 22:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: czeslaw85 » ndz cze 15, 2008 01:39

Sprawdź czy kolektor wydechowy nie jest gdzieś pękniety. Często w takich przypadkach silnik wydaje dzwieki podobne do diesla.



suchy_86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: suchy_86 » ndz cze 15, 2008 15:13

witam! ja również jestem nowy na forum i mam bardzo podobny problem co entremedieu..

3 tygodnie temu sprowadziłem z Niemiec Golfa mk4 1.4 16v, 98r, 103 kkm.
silnik również chodzi głośno jak diesel ( słychać takie "klekotanie" ). jak narazie wymieniony został rozrząd(komplet) , odgłos pracy się nie zmienił.. mechanik powiedział, że to szklanki. czy ktoś może powiedzieć coś na ten temat?

dodatkowo kilka razy się zdarzyło, że samochód na chwilę stracił moc, tzn. po dodaniu gazu nie zareagował, dopiero po chwili zaczął przyspieszać, zgasł też kilka razy na niskich obrotach.. a w ogóle od razu po odpaleniu na zimno samochód ma wyższe obroty(1100 ) i trochę nim trzęsie, dopiero po chwili się uspokaja i wraca do ok 900obr/min..
ogólnie troche usterek jeszcze mam: amortyzatory już prawie kwalifikują się do wymiany, zgubiłem gdzieś klocek hamulcowy w tylnym kole:/ , zamek w drzwiach kierowcy..
ech, od czego zacząć?
z góry dzięki za wszelkie porady...
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 12:29 przez suchy_86, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
lukjar7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 15:17
Lokalizacja: Bielsk P. - Hajnówka
Kontakt:

Post autor: lukjar7 » ndz cze 15, 2008 16:09

popychacze zaworów mogą klekotac :bajer:



tekken82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 20:22
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tekken82 » ndz cze 15, 2008 19:13

suchy_86 pisze:witam! ja również jestem nowy na forum i mam bardzo podobny problem co entremedieu..

3 tygodnie temu sprowadziłem z Niemiec Golfa mk4 1.4 16v, 98r, 103 kkm.
silnik również chodzi głośno jak diesel ( słychać takie "klekotanie" ). jak narazie wymieniony został rozrząd(komplet) , odgłos pracy się nie zmienił.. mechanik powiedział, że to szklanki. czy ktoś może powiedzieć coś na ten temat?

dodatkowo kilka razy się zdarzyło, że samochód na chwilę stracił moc, tzn. po dodaniu gazu nie zareagował, dopiero po chwili zaczął przyspieszać, zgasł też kilka razy na niskich obrotach.. a w ogóle od razu po odpaleniu na zimno samochód ma wyższe obroty(1100 ) i trochę nim trzęsie, dopiero po chwili się uspokaja i wraca do ok 900obr/min..
ogólnie troche usterek jeszcze mam: amortyzatory już prawie kwalifikują się do wymiany, zgubiłem gdzieś klocek hamulcowy w tylnym kole:/ , zamek w drzwiach kierowcy..
ech, od czego zacząć?
z góry dzięki za wszelkie porady...
ten typ tak ma - szczególnie jak jest zimny to klekota - po rozgrzaniu przechodzi.



entremedieu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: entremedieu » pn cze 16, 2008 01:54

z zamkiem od strony kierowcy tez mialem problem, nie zamykal wszystkich drzwi procz kierowcy, opis tego znalazlem tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 03abec17e8



daaarek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:41
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: daaarek1 » pn cze 16, 2008 18:25

Polecam kolegom lekturę mojego wątku sprzed kilku tygodni:
link
Problem dalej nie rozwiązany - narazie użytkuje golfika delikatnie (staram się nie przekraczać 3500 obrotów) .
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w znalezieniu rozwiązania.



entremedieu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: entremedieu » pn cze 16, 2008 19:13

w czwartek jade do mechanika wymienic rozrzad wraz z pompa wody, moze powie mi cos wiecej na ten temat. Zauwazylem ze powyzej 4,5 tys obr/min dzwiek diesla zanika, a naglosniej to jest miedzy 3,1 a 3,5 tys obr/min. W czwartek bede wiedzial cos wiecej, mam nadzieje ze wyjda z tego zbyt duze koszty...



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt cze 17, 2008 01:03

entremedieu, jak kupiłeś tego golfika to juz tak "klekotał"?? czy zaczal klekotac po jakims czasie i przy jakiejs sytuacji np. przegazówce??



greg

Post autor: greg » wt cze 17, 2008 09:27

ten silnik tak klekota i musicie się przyzwyczaić :bigok:



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt cze 17, 2008 11:36

greg pisze:i musicie się przyzwyczaić
albo zmienic na 1,6... ewentualnie 1,8T 180KM :satan: :helm:



entremedieu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: entremedieu » wt cze 17, 2008 13:08

przy kupnie klekotal juz...do wyboru mialem miedzy 1.6 5 drzwi a wersja 1.4 3 drzwi, wybralem 3 drzwiowke bo na trasy i tak nim nie jezdze a na dojazdy na uczelnie starcza...jak dobrze wszystko pojdzie to w tym lub na poczatku przyszlego roku pojawi sie golf TDI lub a4 TDI...chce tylko pozbyc sie tego klekotania bo poza tym to nie mam na co narzekac, bo centralny mam juz naprawiony i zostala do wymiany zarowka podswietlenia wskaznikow od regulacji nawiewow...



tomalast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr cze 18, 2008 09:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tomalast » śr cze 18, 2008 09:42

Również jestem nowym właścicielem Golfa IV 1.4 16V 98r. Ostatnio był u mechanika i zwrócił mi on na ten klekot uwagę mówiąc, że jest problem z popychaczem zaworów. Na razie to ignoruję.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr cze 18, 2008 11:51

jak ktoś wymieni przypadkiem popychacze w tym silniczku.. to dajcie znac czy dalo to jakies rezultaty :P bo wujek w polówce 6N2 z tym samym silnikiem slyszy klekotanie i sam jestem ciekaw czy to jakas wada tych popychaczy, czy poprostu tak musi byc i koniec



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 138 gości