Strona 1 z 1

1.8 20v bierze olej i ucieka płyn chłodniczy

: sob cze 14, 2008 14:09
autor: Wojtek_24
Witam

Auto zakupiłem niedawno, na początku jeździłem nim do 170km/h i po przejechaniu może 1000 - 1500 km oleju prawie nie było na bagnecie (dolałem litr oleju 10W40).
Przy prędkościach rzędu 100 - 130km/h i w jeździe miejskiej na 1000 km bierze mniej niż 200 ml. Dodam jeszcze, że ubywają śladowe ilości płynu chłodniczego.

Przy przegazówach wogóle nie dymi na siwo. Pracuje bardzo równo, że w zasadzie nie widać ani nie czuć na kierownicy drgań. Wydaje mi się, że przyspieszenia są ok jak na takie dosyć ciężkie auto.

Zastanawiam się czy ubytek oleju nie jest spowodowany zużytymi uszczelniaczami zaworów a uciekający płyn przygrzanym silnikiem??? Z góry dziękuję za pomoc.

: sob cze 14, 2008 14:36
autor: jorgus7
olej + plyn czyli najprawdopodobniej uszczelka pod głowica

: sob cze 14, 2008 18:57
autor: jarvr6
jaki jest przebieg auta?najprawdopodobniej musisz wymienic uszczelniacze zaworowe :rotfl:

: sob cze 14, 2008 20:10
autor: CSR_GTI
Wojtek_24 a temperatura silnika jaka jest? Jak wyższa niz pisze książka to moze kompresja dmuchac w ukłąd i tędy tez płyn uciekać moze - co by znaczyło uszczelka pod głowica.

1.8 20v bierze olej i ucieka płyn chłodniczy

: śr cze 18, 2008 12:23
autor: Wojtek_24
Dziękuję za odpowiedzi :). Co do temperatury silnika jest ok, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości. Przebieg auta to około 155 000 km, ale kto wie... Pytałem się w jednej z napraw we Wrocławiu o cenę wymiany uszczelniaczy ze ściągnięciem głowicy i podali mi koszt naprawy łącznie z robocizną 1000zł, czy jest to dobra cena?

: śr cze 18, 2008 13:44
autor: bugalon
Drogo, pojedz do takich gosci ktorzy zrobią to bez sciągania głowicy. Da się to zrobić w silnikach 16V więc myślę, że w 20V nie będzie z tym większego problemu

: śr cze 18, 2008 13:48
autor: greg
najprościej - pomiar ciśnienia potem pomiar ciśnienia z próbą olejową - wyjdzie czy to uszczelniacze czy uszczelniacze + pierścienie.
Płyn chłodniczy - najpierw obejrz czy gdziekolwiek nei widać śladów (nie mówię o wycieku) tylko śladów po odparowanym płynie + obwąchać (to nie żart) cały przód jak silnik jest gorący (w moim Caddy wysącza się powoli chłodnica i odparowuje- zero śladów wycieku a płynu ubywa - tyle że czuć)