Od czego jest ta kontrolka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrpotrzebny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
Lokalizacja: Doncaster UK
Kontakt:

Od czego jest ta kontrolka?

Post autor: piotrpotrzebny » sob cze 14, 2008 04:21

Witam! :)

Kupilem dzisiaj golfa MKII GT SPECIAL, 1988, RP.

Po postoju na drodze powrotnej zaczela mi swiecic taka (podobna) kontrolka:
Obrazek :grrr:

moze mi ktos powiedziec co to oznacza?

jesli ma to jakies znaczenie to chcialem dodac ze silnik chodzi w miare rowno, ma praktycznie niezauwazalne wahania tj ok 50obr..

i mam jeszcze jedno pytanie, a mianowice czy w wersji SPECIAL szyberdach byl otwierany tylko w poziomie? bo u mnie tylko tak idzie go otworzyc...

z gory wielkie dzieki za odpowiedzi :) :pub:
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 10:39 przez piotrpotrzebny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » sob cze 14, 2008 09:04

Kontrolka ta sugeruje problemy z silnikiem lub jego osprzętem. :chytry: Jeżeli pracuje w miarę równo, nie ma odczuwalnych różnic w eksploatacji, sprawdź czy na wszystkich czujnikach kable mają pewne połączenie.
PozdraVWiam i życzę powodzenia! :okej:
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 09:30 przez lukasfenix, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob cze 14, 2008 09:08

jest to kontrolka "check engine"

ECU zlapal jakies bledy
Musissz zczytac kody blyskowe i bedziesz wiedzial co mu dolega
Obokk cewki zaplonowej jet taka zolta kostka z jednyym przewodm - sluzy ona do zcczyytywania kodow
Pod mieszkiem od dzwigni zmiany biegow tez powiny byc 2 gnizda - jedno z zasilaniem a drugie z linia diagnostyczna do zczytywania kodow
poszukaj w szukajce kodow blyskowych to bedziesz wiedzial jak to sie robi - bylo o tym juz wiele razy
jak sprawddzisz to podaj jakie kody ci wyszly



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob cze 14, 2008 09:11

tylko kody błyskowe kolego

odnośnie szyberdachu to tak jak piszesz tylko jedna płaszczyzna robi ci sie tylko dziura w dachu
Ostatnio zmieniony sob cze 14, 2008 11:02 przez Fahoo, łącznie zmieniany 3 razy.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob cze 14, 2008 09:21

dopiero od mk3 jest mozliwa diagnoza VAGiem
w mk2 mozna tylko ABS zdignozowac VAGiem
diagnoza silnika tylko przez kody blykowe i to tylko w silniku 1.8 RP i 1,6 PN



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob cze 14, 2008 09:30

a tak w ogole to jest to zlacze VAG bo to jest VW a w woli scislosci to jest to gniazdo diagnostyyczne OBD1
w mk3 byly takie same kostki tylko w innych kolorach
wiec "jezeli" ma zlacze to i tak mu nic nie daje bo VAGiem nic nie zdziala



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » sob cze 14, 2008 09:37

kolego anf tu podaje link żebyś za długo nie szukał na forum potraktuj to jako wprowadzenie do tematu
http://www.vwgolf.pl/?page_id=123

[ Dodano: 14 Cze 2008 09:39 ]
http://www.vwgolf.pl/?page_id=96


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » sob cze 14, 2008 22:04

Hmmm zastanawiam się gdzieś ty znalazł taką kontrolkę w MKII, też mam RP 1,8 u mnie jej nie ma. Komputer w tym silniku jest bardzo prymitywny (praktycznie to sterownik) i nie ma samodiagnozy. Błędy da się tylko wykryć kodami błyskowymi (banalna sprawa). No chyba że masz licznik Digital to taka kontrolka może tam się znajduje, ale jeszcze nie miałem przyjemności oglądać "na żywo".


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob cze 14, 2008 23:10

Taq kontrolka była w niektórych wersjach i to tylko RP ja taką miałem zapalała mi się pare razy, ale ostatnio zapaliła mi się i nie zgasła , miałem problemy rano z odpaleniem auta , co sie potem okazało padł silniczek krokowy , ale może pokazywać inne błedy np. sondy lambda itd


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
piotrpotrzebny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 10:31
Lokalizacja: Doncaster UK
Kontakt:

Post autor: piotrpotrzebny » pt cze 20, 2008 01:23

Dedi_S pisze:Hmmm zastanawiam się gdzieś ty znalazł taką kontrolkę w MKII, też mam RP 1,8 u mnie jej nie ma.
no ja ją mam ;) btw tez ja pierwszy raz widze w mk II :P
grandilodz pisze:ostatnio zapaliła mi się i nie zgasła , miałem problemy rano z odpaleniem auta , co sie potem okazało padł silniczek krokowy
tez zauwazylem male problemy z odpaleniem auta ale naprawde niewielkie..

Fahoo, agrala,
dziekuje Wam bardzo za podpowiedzi :pub:

a moze mi ktos powiedziec gdzie taki tester idzie kupic?
bo z tego co widzialem na tej poradzie to nie jest to wcale zadne skomplikowane urzadzenie...
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 01:26 przez piotrpotrzebny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pt cze 20, 2008 07:51

Wystarczy Ci zwykły próbnik na 12V z diodą i kawałek kabla. W poradach jest wszystko opisane jak podłączyć. W RP jest złącze jedno pinowe (żółte) koło cewki zapłonowej. Kartka długopis i liczysz mrugnięcia diody wg podanego schematu. Najpierw musisz auto odpowiednio przedeptać (też jest opisane jak). U mnie wyszedł tylko kod: "za bogata mieszanka". Powodzenia


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 385 gości