mk2 EZ 91r gaźnik Pierburg 2 E 2 problemy ze ssaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

franektm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw cze 23, 2005 02:22
Lokalizacja: Jędrzejów

mk2 EZ 91r gaźnik Pierburg 2 E 2 problemy ze ssaniem

Post autor: franektm » czw cze 23, 2005 02:43

MAM PROBLEM Z GAŻNIKIEM...NA ZIMNYM SILNIKU OBROTOMIERZ (FABRYCZNY) POKAZUJE 2000 OBR...W MIARE NAGRZEWANIA SIE SILNIKA ZMNIEJSZAJA SIE OBROTY LECZ DOPIERO OKOLO TEMPERATURY 90 STOPNI TRZYMA 900/1000 OBR I NIZEJ NIE ZEJDZIE...TAKZE DO TEMPERATUTY 90STOPNI DZIALA SSANIE...JEST T O WIELKI PROBLEM BO PRZY JEZDZIE KROTKIEJ PO MIESCIE AUTO PALI STRASZNIE DUZO...I JAK NA MOJE OKO ZA BOGATA JEST MIESZANKA BO ZADYMIONA KONCOWKA TLUMIKA WYGLADA JAK W DIESLU (CZARNA)...PODKRESLAM ZE AUTO NIE BIERZE WOGOLE OLEJU...A I JESZCZE JEDNO JAK SIE JUZ NAGRZEJE I POSTOI CHWILE DA SIE URUCHOMIC ZA DRUGIM PRZEKRECENIEM STACYJKI TAK JAKBY GO ZALEWALO...I WOGOLE JAKOS PRZY WYRZUCENIU NA LUZ POMALU SPADAJA OBROTY TAK DO 1200 I WRESZCIE LADUJA NA 900/1000...KOSZMAR...PROSZE O POMOC I CENNE O WSKAZOWKI...DZIEKI...POZDRAWIAM...



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw cze 23, 2005 07:51

Powiem co zauważyłem u siebie w swoim gaxniku. Miałem to samo.
Po prawej stronie w pobliżu linki gazu jest taka śrubka (na śrubokręt).
U siebie całkowicie ją wykręciłem i teraz mam ssanie jedynie podczas rozruchu a następnie silnik wchodzi na wolne obroty. Próbowałem różnych sposobów.
Niestety nie mam możliwości wykonania zdjęcia, jezeli ktoś jest w stanie podesłac to dokładnie pokaże o jaką śrubkę chodzi.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 24, 2005 17:35

Mordowałem się z tym gaźnikiem 10 lat w swojej jettcie. Przyczyn kilka może być. Najbardziej nasuwają mi sie takie.
1. Po prostu źle ustawiona regulacja składu mieszanki - wkręt od gory. Od tego bym zaczął, na nosa lub na zegarach
2. Jeśli skład spalin na wolnych jest dobry to można zmniejszyć obroty wykręcając trochę kluczem 13 śróbę w siłowniku trzypołożeniowym ( z tyłu po lewej patrząc od przodu)
3. u dołu po lewej jest taka pokrywka a pod nią zawó zubażający mieszankę przy małym obciążeniu. Tem pod spodem jest membrana gumowa która może pęknąć i puszczać paliwo tak, że jego poziom w gaźniku sie podnosi. To mnie sie właśnie przytrafiło
4. w miarę zużuwania się mechanicznego gaźnika trzeba odkręcać trochę śróbkę od przepustnicy która opiera się o trzpień siłownika trzypołożeniowego
A w ogóle gorszego cholerstwa jak ten gaźnik nie widziałem :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

franektm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw cze 23, 2005 02:22
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: franektm » pt cze 24, 2005 20:38

dzieki za odpowiedzi...
bylem dzis u mechanika i powiedzial ze przyczyna jest przerywacz ssania jakis woskowy czy cos...podobno jest to kosztowna rzecz...ale mozna dac dluzsza iglice i bedzie ok...kolega ktory pierwsz napisal mial racje z ta srubka bo ona trzyma krzywke bezposrednio sprzezona z tymze przerywaczem...no zobaczymy jak bedzie bo w poniedzialek jestem umowiony na te poprawki...napisze wiec kolo poniedzialku jak to wyszlo...a narazie moja bestia pali 10l benzyny...chocia nawet jej nie przepala w calosci bo swiece czarne i wydech tez...pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi...pzdr...



Awatar użytkownika
CHECIK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob paź 09, 2004 16:24
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Kontakt:

Post autor: CHECIK » pt cze 24, 2005 23:44

Ten woskowy to pewnie mieszek woskowy-trochę zabulisz ja w swoim zmieniałem. Nie pamiętam ile kosztował ale coś 150 zł chyba ale nie pamiętam dokładnie. Pozdro



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » śr lip 20, 2005 15:09

Czy już naprawiłeś golfika? Czy znasz przyczynę?
Jakie sa koszta naprawy?



franektm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw cze 23, 2005 02:22
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: franektm » czw lip 28, 2005 00:12

mar_tec pisze:Czy już naprawiłeś golfika? Czy znasz przyczynę?
Jakie sa koszta naprawy?
Juz jest wszystko ok jezeli chodzi o gaznik...mechanik dorobil mi iglice dluzsza o 1,5 mm i ssanie wylacza sie po jakis 5 minutach moze nawet wczesniej...jesk ok...ale wczoraj zalozylem gaz i jest kleska...gasnie mi na skrzyzowaniach..podobno to normalne na poczatku...nie podoba mi sie to ale musze jechac do regulacji i mam byc ok...co do bezyny to chodzi jak nigdy...pzdr...



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw lip 28, 2005 07:45

Nie wiem czy to normalne, u mnie czegos takiego nie było.
Spróbuj odkręcić troszeczkę tą śrubką w reduktorze (jest od obrotów biegu jałowego), powinno pomóc i nie powinien już gasnąć na skrzyżowaniach.

Jaki był koszt naprawy gaźnika?



franektm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw cze 23, 2005 02:22
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: franektm » śr sie 03, 2005 23:38

Nie potrafie wycenic naprawy gaznika gdyz mechnik ktrory na prawia mi auto to ojciec mojej dziewczyny i zrobil to za free...ale moge zapytac...podejzewam ze grosze...iglice trzeba dorobic na wzor starej i odpowienio przedluzyc...ja mam jakies 1,5mm i pomoglo.... mysle ze 50pln to wszystkie pieniadze...tylko pytanie czy kazdy mechanik bezie chcial sie bawic w takie sztukowanie...pzdr fanow mk2...



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw sie 04, 2005 07:03

W moim MK2 dzieją się dziwne rzeczy.
Dlaczego jest tak, że jak odpalam z rana i jak silnik jest zimny to mam bardzo niskie obroty, natomiast jak juz jest cieplejszy to obroty mam o wile wyższe na biegu jałowym.
Czy można to jakoś wyregulować. Na analizatorze spalin wykazało prawidłowe spalanie.
Czy zna ktoś temat i jest w stanie pomóc?



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt sie 05, 2005 10:17



Zyj kolorowo :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości