Strona 1 z 2

EGR

: pt cze 13, 2008 19:50
autor: T0MEK86
Zapala mi sie "Check engine" i po podpieciu do kompa wyskakuje błąd układu recyrkulacji spalin (1,6 FSI). Czysciłem juz kilka razy zawor Egr ale za kazdym razem po skasowaniu błedu po ok 100 km znow zapala sie Check engine. Co oprócz zaworu EGR moglo sie popsuć?

: pt cze 13, 2008 20:39
autor: agrala
sprobuj zatankowac na innej stacji

: sob cze 14, 2008 18:56
autor: czworek
Przyłączę się do tematu TOMEK86.
Niedawno ściągnąłem (kwiecień) dla siebie vw z silnikiem 1.6FSI i do tej pory wszystko było OK. W Niemczech tankowałem na stacjach Avia i Aral benzynkę Super95. By dojechać na Śląsk, we Wrocku na stacji BP wlałem do pełna 98 oktan. Na miejscu już po kilku tygodniach zatankowałem w Shellu (Sosnowiec) v-power95. I się zaczęło...
Po ok. 100km włączyła się na stałe kontrolka: Check engine (na obrotomierzu-druga dolna od lewej)- obrazek poniżej.
Nie mając kompa, doradca serwisowy w Noma2 ponformował mnie, że może to być przez paliwo lub inne czynniki oraz zalecił naturalnie odwiedzenie serwisu. Dlatego też pytam Was:
1. Czy może to być spowodowane paliwem (przez 95 oktan)?
2. Czy mógł zostać uszkodzony jakiś element układu paliwowego lub np. sonda lambda?
3. Czy wystarczy tylko skasować błąd?
4. Czy warto Waszym zdaniem (duża kasa) odwiedzać autoryzowane serwisy, czy lepiej poszukać wasztatów specjalizującyh się w vw (może znacie jakiś uczciwy w okolicach Dąbrowy Górn)?
5. Jakie są zamienniki (marka, rodzaj itp) oleju silnikowego -tego pewnie w serwisie mi nie zdradzą, wiadomo czemu?
Dodam, że silnik pracuje równomiernie, odpala bez problemu, tak jakby wszystko w porządku poza ową kontrolką (przejechane 75tys km).
Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi Obrazek

: sob cze 14, 2008 20:19
autor: greg
czworek, zacznijjmy od kontrolki - najprosciej - skrzyknać się z jakimś forumowiczem - kabel vag i sprawdzić co wyjdzie+ skasować błąd. Jeśli po skasowaniu sie błąd nie pojawi to ok - podaj jaki błąd będzie.
Olej syntetyk lub półsyntetyk (sprawdź jakie masz wpisy w książce serwisowej - czy serwis Longlife).
1. Czy może to być spowodowane paliwem (przez 95 oktan)?
heh - a pewny jesteś że to 95?
czworek pisze:4. Czy warto Waszym zdaniem (duża kasa) odwiedzać autoryzowane serwisy, czy lepiej poszukać wasztatów specjalizującyh się w vw (może znacie jakiś uczciwy w okolicach Dąbrowy Górn)?
i tu znowu odsyłam cię do forumowiczów z okolicy
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=36 tu pogadaj z ludźmi

: ndz cze 15, 2008 07:09
autor: T0MEK86
Przeważnie tankowałem 98 na bp. Wczoraj zatankowałem na shellu v-power racing tak z 3/4 baku pojeździłem troche, potem skasowełem błąd ale znów sie poźniej pojawił.

: ndz cze 15, 2008 13:03
autor: pszczyna
Zawory EGR firmu PIETBURG są wadliwe i żadne czyszczenie tu nie pomoże jedynie nowy lub używka i w dodatku benzyna tu nic nie ma wspólnego

: ndz cze 15, 2008 13:29
autor: Bąku
EGR (Exhaust Gas Recilculation) czyli po naszemu zawór recyrkulacji spalin więc tak jak napisał
pszczyna rodzaj benzyny niema znaczenia

: pn cze 16, 2008 12:28
autor: T0MEK86
tyko ja mam EGR simensa a nie PIETBURG

: pn cze 16, 2008 15:08
autor: pszczyna
T0MEK86 pisze:tyko ja mam EGR simensa
I co ma niby światczyć że się nie zapiecze skoro jusz masz błędy

: pn cze 16, 2008 19:25
autor: T0MEK86
Dzisiaj wsadziłem nowy EGR tzn uzywany, skasowałem bład i po jakis 50km znow sie zapalił.
Co jeszcze odpowiada za tą recyrkulacje spalin?

: pn cze 16, 2008 20:39
autor: Cinek
czworek pisze:4. Czy warto Waszym zdaniem (duża kasa) odwiedzać autoryzowane serwisy, czy lepiej poszukać wasztatów specjalizującyh się w vw (może znacie jakiś uczciwy w okolicach Dąbrowy Górn)?
www.auto-danecki.pl
masz kawałek ale warto

: wt cze 17, 2008 02:20
autor: czworek
Cinek pisze:www.auto-danecki.pl
masz kawałek ale warto
kawałek nie aż tak daleki, tylko czas dojazdu...
Gdzieś już na forum ktoś chwalił ten warsztat. Może będę zmuszony się wybrać
greg pisze:heh - a pewny jesteś że to 95?
tego to nie jestem pewien. Wielu chwali sobie tankowanie na Shellu, a temu silnikowi może nie "smakuje" tak wyborne paliwo. W serwisie Noma2 K-ce doradca serwisowy doradzał lanie 98 oktan. Gdzieś na necie (chyba m.in. Motofakty) pisano, że w warunkach polskich zaleca się tankować do FSI właśnie 98 -czy to prawda nie wiem sam. W instrukcji obsługi (j.niemiecki) pisze 98/95*
Za 1-2 dni podepnę pod kompa i podam rodzaj błędu.
Po TOMEK86 coś widzę, że pierwsze koszty naprawy pojawią się u mnie :grin:

: wt cze 17, 2008 15:19
autor: pszczyna
T0MEK86 pisze:Dzisiaj wsadziłem nowy EGR tzn uzywany, skasowałem bład i po jakis 50km znow sie zapalił.
Co jeszcze odpowiada za tą recyrkulacje spalin?
Ja jeszcze oprucz EGR miałem przerwę zasilania zaworu filtra oparów paliwa

: śr cze 18, 2008 18:51
autor: T0MEK86
pszczyna pisze:Ja jeszcze oprucz EGR miałem przerwę zasilania zaworu filtra oparów paliwa
A jaka była nazwa błędu w tym przypadku?