Strona 1 z 1

[Klimatyzacja] Ilość czynnika a siła chłodzenia

: pt cze 13, 2008 18:50
autor: DonKichot
Witam
od kupienia samochodu nie działała mi klimatyzacja, dzisiaj nareszcie uruchomiłem ją...
Ale pytanie, sprawdzili niby w katalogu ile czynnika chłodzącego i niby pisze 600 gram plus olej smarujący, powiedzcie czy to nie za mało do golfa 4 1.9 TDI ? a jeżeli nabili za mało bo gdzieś czytałem o 750 gramach + 50 olej, to będzie spora różnica w chłodzeniu między 600 a 750 ?

reasumując, ile czynnika w Golfie 4, i jaka różnica w chłodzeniu między 600 gramami a tym co ma być ?

: pt cze 13, 2008 20:05
autor: indyczes
A co to za warsztat, który nie wie ile wchodzi czynnika :food: Jak otworzysz maskę na pasie przednim powinna byc wlepka jaki czynnik i ile. U7 mnie w Borze jest 750+/_ 50 g. U Ciebie będzie tak samo.600g będzie za mało i nie będzie miała klima odpowiedniej wydajności.
Pozdr.

: pt cze 13, 2008 20:16
autor: DonKichot
dodam że
kiedy po naładowaniu sprawdzali temperaturę i włożyli w kratkę nawiewu termometr pokazało się 6.4 stopnia celcjusza na zewnątrz było 21 stopni, nadmuch był na wszystkie 4 kratki jednocześnie, wszystko pozamykane, siła 2 albo 3 kreski z 7

poczekam 2 tygodnie, pojadę na inny serwis sprawdzę czy trzyma szczelność i uzupełnię :)
z tymi już się nie użeram, po przejściach z kompresorem który wymieniali mi 2 razy mam ich dość..

morał z tego jeden, na każdym kroku w dzisiejszych czasach człowiek jest robiony na szaro, gdzie się nie ruszysz wszędzie cię wykorzystują albo okradają, trzeba kurna wszystko wiedzieć i na wszystkim się znać bo inaczej wszędzie cię okradają...
trzeba być mechanikiem, lekarzem, i zasranym omnibusem bo inaczej cię okradną

Klimatyzacja

: pt cze 13, 2008 20:48
autor: wojtos19
Witam mam pytanko mój golfik posiada klimatyzacje czy jest możliwość wrzucenia do niego climatronica??

: pt cze 13, 2008 20:56
autor: DonKichot
jest taka możliwość ale czy warto ?
trzeba włożyć trochę kasy i znaleźć kogoś kto będzie potrafił to zrobić, klimatronik jest jedynie trochę wygodniejszy ale samo chłodzenie takie samo :)
jedyna różnica to wygląd pulpitu i trochę wygodniejsza obsługa bo sam reguluje temperaturę
nie jestem pewny ale tysiąc zł to chyba minimum żeby to przerobić, ale licz się że tysiąc może braknąć !

: pt cze 13, 2008 21:53
autor: damianc
za mało czynnika, to też może tłumaczyć niską temp nawiewu całkiem możliwe zę masz szrom na parowniku, lepiej nabij tyle ile ma byc, to jest zdrowe dla spreżarki ma sie czym chłodzić pozdrawiam :bigok:

: pt cze 13, 2008 22:47
autor: marek2907
2 tygodnie temu dobijalem klimę w mk3
powinno być 800g a było 230g i wydajność rzeczywiście była kiepska
po dobiciu do odpowiedniej ilości klimatyzacja trochę lepiej chłodzi
z kratek wieje powietrze o temp 3,4 stopnia
przed dobiciem w kratkach było 6,7 stopnia

: pt cze 13, 2008 22:48
autor: Leon_Wechtel
panowie ...to jest problem z dobijaniem czynnika ,a nie wymienianie go na nowy(wraz z olejem smarującym układ) dobijacie czynnik sami nie wiedząc czy jest go wcześniej odpowoednia ilośc .Czynnik i olej maja skutecznośc 2 lata ,po ty czasie należy obydwa płyny wymienic!
Niektórzy woą placic 100-150zl za "dobicie"zamiast zaplacic 200zl za wymiane czynnika ,a potemsame problemy,że nie chlodzi za dobrze ,że zaworki rozwalilo za za mało,że za duzo czynnika itp itd.

: pt cze 13, 2008 22:53
autor: DonKichot
tak ale mój czynnik chłodzący ma całą 1 dobę :) chyba jednak zrobię dobicie a nie wymianę

: pn cze 16, 2008 21:30
autor: marek2907
Leon_Wechtel, żeby być dokładnym
to najpierw gościu od klimy
wyssał to co było w układzie czyli gaz i olej
i wtedy napełnił układ odpowiednią ilościa gazu i oleju (szczelność także była sprawdzana)
pisząc "dobijałem"miałem na myśli kompleksową obsługę klimy :grin:

: wt cze 17, 2008 00:16
autor: budzio18
ja powiem tak ... zajmuje sie montazem klimatyzacji w lokalach itp..
zasada tak czy tak jest jedna
za duza badz za mala ilosc czynnika wplywa niekorzystnie na klimatyzacje
optymalna temp wylotu powietrza powinna wynosic ok 6stopni
co do instalacji samochodowych to prawidlowo przeprowadzona konserwacja klmatyzacji polega na podlaczeniu pod specjalny przyrzad , ktory wysysa olej , i cznnik chlodzacy ... a potem ponownym nabicem w odpowiedniej ilosci ... +/- 50g to jest tolerancja max... jak bedzie mniej badz wiecej to niekorzystnie wplywa na sprezarke ...
ogolnie w samochodach zaleca sie co rok sprawdzac stan klimy ze wzgledu na inny rodzacj polaczen ...
chlodnych chwil w Waszych brykach zycze ... ;)

: wt cze 17, 2008 06:27
autor: hudy21
Witam ostatnio w swoim Golfie IV robiłem przegląd klimy było 270g a powinno być 800g i teraz działa lepiej.