[Klimatyzacja] Ilość czynnika a siła chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

[Klimatyzacja] Ilość czynnika a siła chłodzenia

Post autor: DonKichot » pt cze 13, 2008 18:50

Witam
od kupienia samochodu nie działała mi klimatyzacja, dzisiaj nareszcie uruchomiłem ją...
Ale pytanie, sprawdzili niby w katalogu ile czynnika chłodzącego i niby pisze 600 gram plus olej smarujący, powiedzcie czy to nie za mało do golfa 4 1.9 TDI ? a jeżeli nabili za mało bo gdzieś czytałem o 750 gramach + 50 olej, to będzie spora różnica w chłodzeniu między 600 a 750 ?

reasumując, ile czynnika w Golfie 4, i jaka różnica w chłodzeniu między 600 gramami a tym co ma być ?



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pt cze 13, 2008 20:05

A co to za warsztat, który nie wie ile wchodzi czynnika :food: Jak otworzysz maskę na pasie przednim powinna byc wlepka jaki czynnik i ile. U7 mnie w Borze jest 750+/_ 50 g. U Ciebie będzie tak samo.600g będzie za mało i nie będzie miała klima odpowiedniej wydajności.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony pt cze 13, 2008 20:07 przez indyczes, łącznie zmieniany 1 raz.



DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: DonKichot » pt cze 13, 2008 20:16

dodam że
kiedy po naładowaniu sprawdzali temperaturę i włożyli w kratkę nawiewu termometr pokazało się 6.4 stopnia celcjusza na zewnątrz było 21 stopni, nadmuch był na wszystkie 4 kratki jednocześnie, wszystko pozamykane, siła 2 albo 3 kreski z 7

poczekam 2 tygodnie, pojadę na inny serwis sprawdzę czy trzyma szczelność i uzupełnię :)
z tymi już się nie użeram, po przejściach z kompresorem który wymieniali mi 2 razy mam ich dość..

morał z tego jeden, na każdym kroku w dzisiejszych czasach człowiek jest robiony na szaro, gdzie się nie ruszysz wszędzie cię wykorzystują albo okradają, trzeba kurna wszystko wiedzieć i na wszystkim się znać bo inaczej wszędzie cię okradają...
trzeba być mechanikiem, lekarzem, i zasranym omnibusem bo inaczej cię okradną
Ostatnio zmieniony pt cze 13, 2008 20:49 przez DonKichot, łącznie zmieniany 2 razy.



wojtos19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw maja 22, 2008 16:35
Lokalizacja: Legnica

Klimatyzacja

Post autor: wojtos19 » pt cze 13, 2008 20:48

Witam mam pytanko mój golfik posiada klimatyzacje czy jest możliwość wrzucenia do niego climatronica??
Ostatnio zmieniony pt cze 13, 2008 20:49 przez wojtos19, łącznie zmieniany 1 raz.



DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: DonKichot » pt cze 13, 2008 20:56

jest taka możliwość ale czy warto ?
trzeba włożyć trochę kasy i znaleźć kogoś kto będzie potrafił to zrobić, klimatronik jest jedynie trochę wygodniejszy ale samo chłodzenie takie samo :)
jedyna różnica to wygląd pulpitu i trochę wygodniejsza obsługa bo sam reguluje temperaturę
nie jestem pewny ale tysiąc zł to chyba minimum żeby to przerobić, ale licz się że tysiąc może braknąć !



damianc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: czw sty 24, 2008 09:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: damianc » pt cze 13, 2008 21:53

za mało czynnika, to też może tłumaczyć niską temp nawiewu całkiem możliwe zę masz szrom na parowniku, lepiej nabij tyle ile ma byc, to jest zdrowe dla spreżarki ma sie czym chłodzić pozdrawiam :bigok:



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt cze 13, 2008 22:47

2 tygodnie temu dobijalem klimę w mk3
powinno być 800g a było 230g i wydajność rzeczywiście była kiepska
po dobiciu do odpowiedniej ilości klimatyzacja trochę lepiej chłodzi
z kratek wieje powietrze o temp 3,4 stopnia
przed dobiciem w kratkach było 6,7 stopnia


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt cze 13, 2008 22:48

panowie ...to jest problem z dobijaniem czynnika ,a nie wymienianie go na nowy(wraz z olejem smarującym układ) dobijacie czynnik sami nie wiedząc czy jest go wcześniej odpowoednia ilośc .Czynnik i olej maja skutecznośc 2 lata ,po ty czasie należy obydwa płyny wymienic!
Niektórzy woą placic 100-150zl za "dobicie"zamiast zaplacic 200zl za wymiane czynnika ,a potemsame problemy,że nie chlodzi za dobrze ,że zaworki rozwalilo za za mało,że za duzo czynnika itp itd.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

DonKichot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
Lokalizacja: Czechowice
Kontakt:

Post autor: DonKichot » pt cze 13, 2008 22:53

tak ale mój czynnik chłodzący ma całą 1 dobę :) chyba jednak zrobię dobicie a nie wymianę



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn cze 16, 2008 21:30

Leon_Wechtel, żeby być dokładnym
to najpierw gościu od klimy
wyssał to co było w układzie czyli gaz i olej
i wtedy napełnił układ odpowiednią ilościa gazu i oleju (szczelność także była sprawdzana)
pisząc "dobijałem"miałem na myśli kompleksową obsługę klimy :grin:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
budzio18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: pt lip 28, 2006 16:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: budzio18 » wt cze 17, 2008 00:16

ja powiem tak ... zajmuje sie montazem klimatyzacji w lokalach itp..
zasada tak czy tak jest jedna
za duza badz za mala ilosc czynnika wplywa niekorzystnie na klimatyzacje
optymalna temp wylotu powietrza powinna wynosic ok 6stopni
co do instalacji samochodowych to prawidlowo przeprowadzona konserwacja klmatyzacji polega na podlaczeniu pod specjalny przyrzad , ktory wysysa olej , i cznnik chlodzacy ... a potem ponownym nabicem w odpowiedniej ilosci ... +/- 50g to jest tolerancja max... jak bedzie mniej badz wiecej to niekorzystnie wplywa na sprezarke ...
ogolnie w samochodach zaleca sie co rok sprawdzac stan klimy ze wzgledu na inny rodzacj polaczen ...
chlodnych chwil w Waszych brykach zycze ... ;)


by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]

by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]

hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » wt cze 17, 2008 06:27

Witam ostatnio w swoim Golfie IV robiłem przegląd klimy było 270g a powinno być 800g i teraz działa lepiej.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 426 gości