Wymiana silnika. Proszę o opinie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Michał_Golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 31, 2008 18:38
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Wymiana silnika. Proszę o opinie

Post autor: Michał_Golf » czw cze 12, 2008 20:15

Witam serdecznie...
Dziś miałem okazje przejachać się mk3 VR6
Poprostu sie zakochałem w tym jak to cudo płynie. I tutaj pojawia się moje pytanie.

1. Jaki koszt silnika VR6 lub GTI?
2. Jaki problem z wymianą ? (to tej pory mam 1.4abd)
3. Ile spalają benzynki takie silniki?
4. Co sądzicie o pomyśle zmiany motoru na większy.



jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » czw cze 12, 2008 20:30

pomysł generalnie jest sredni :/ za duzo do wymiany... zawias hamulce skrzynia itp... lepiej sprzedać 1.4 i kupić coś mocniejszego. Kosz slinika z soprzetem 2.0 150 koni to ok 2500-3000 tys i zadko kiedy zdrowy bo jak ktos kupuje gti to nie po to by jezdzić 50k/mh ;)
Brat miał kiedys ABF'a czyli 2.0 16v 150 koni wiec rozumie Twoja fascynację :) Jemu golfik palił od 7-8 na trasie przy spokojnej jezdzie do ok 12-13 na miescie. srednio wychodzi ok 10 co na taka moc nie jest duzo. A jak kupisz z gazem to juz całkiem tanio sie jezdzi. KOszt zakupu takeigo gti to np.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5472616

wiec nie tak duzo :)

GTI RULEZ :bigok:
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 20:39 przez jorgus7, łącznie zmieniany 1 raz.



Michał_Golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 31, 2008 18:38
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: Michał_Golf » czw cze 12, 2008 20:42

Ale tego nie sprzedam...dbam o niego i lepiej włozyc silnik niz sprzedawać...
czyli wymiana silnika nawet GTI to przeróbka skrzyni, zawiasów, hamulcy ? kurcze no szkoda bardzo :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 12, 2008 20:50

Michał_Golf pisze:lepiej włozyc silnik niz sprzedawać...
nie nie lepiej, to jest silnik z osprzętem, skrzynia, całe przednie zawieszenie, tylne hamuilce tarczowe pompa paliwa, cąła elektryka. Jedyny sens byłby wtedy gdybyś miał całą vr-6 kę do rozbiórki i przekładał wszystko z jednej budy do drugiej. A kompletowanie po trochu to jest kupa czasu i problemów po drodze. Kup sobie vr6, doprowadź go do stanu idealnego jeśli starczy ci pasji i kasy, a starego nikt nie każe ci sprzedawać


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Michał_Golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 31, 2008 18:38
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: Michał_Golf » czw cze 12, 2008 20:54

no na dwa samochody to mnie nie stać :)
ale nad tą sprzedażą musze pomyśleć...moze na wiosne...

[ Dodano: 12 Cze 2008 21:01 ]
ile spali takie VR6 ? benzyny



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 12, 2008 21:14

dużo, znajdziesz wszystko na forum szukajką lub na przykład w danych technicznych na stronce "motofakty"


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Michał_Golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 31, 2008 18:38
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: Michał_Golf » czw cze 12, 2008 21:16

a może jakies GTI lub GT kupic do 8tys ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 12, 2008 21:19

Kolego to nie sa już pytania do działu technicznego, porozglądaj się na działach speed albo pogawędki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Michał_Golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 31, 2008 18:38
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: Michał_Golf » czw cze 12, 2008 21:23

no ale techicznie GTI to chyba byłby dobry wybór ?



jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » pt cze 13, 2008 00:35

a dalczego nie? gti 16v jest chyba lepszym wyborem niz vr6



Michał_Golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 31, 2008 18:38
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: Michał_Golf » pt cze 13, 2008 07:38

ok



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pt cze 13, 2008 15:29

2,0 150ps to wysilony :goof: silnik w porównaniu do 2,8VR6 moce podobne moc w ABF dostepna przy 6000 a w AAA od 5800 i tu trzeba wybrac albo żywotnośc albo spalanie ,kazdy z tych silników ma swoje zalety i wady
VR6 jest na łańcuchu no i to jest V-szustka piękna praca[niektórzy twierdzą ze prawdziwe auta maja serce z szustką ]a 2.0 to zwykły 4 tłokowiec ale odwdzięcza sie średnim zurzyciem paliwa


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

jorgus7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pn gru 04, 2006 08:37
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jorgus7 » pt cze 13, 2008 16:35

Fahoo, maxymalna moc abfa osigana jest przy 4200 a nie przy 6000.
pzoatym vr spali duzo wiecej niz abf. honda z 1.6 robiła na poczatku lat 90 160 koni. wiec 150 z 2.0 to nie jest specjalny wyczyn...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 13, 2008 16:44

jorgus7 pisze:maxymalna moc abfa osigana jest przy 4200 a nie przy 6000.
nie myl mocy z momentem obrotowym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 501 gości