Strona 1 z 1

spalanie i moc w ABU

: czw cze 12, 2008 18:29
autor: lukasz8402
witam
testowałem mojego ABU na spalanie:
trasa przy lekkim bucie to 8l.... :-( i dodatkowo z mocą przy nim kiepsko... jeśli porównać go z 1.4ABD to niestety słabszy od niego...
świece+kopułka nowe+ filtr powietrza wymieniony, kat wycięty

te silniki są takie łakome na paliwo i przy tym słabe??

: pt cze 13, 2008 08:22
autor: T.O.B.I.
nie to nie prawda ze sa slabe, jak na 1,6 na jednopunkcie to daje rade, mysle ze zrobiles sobie kolo tylka jesli sam wycioles kata, dlatego ze sada jest w katalizatorze, co jest wstawione zamiast kata? wypisze ci zeczy kture powinnes sprawdzic i moga miec wplyw na taki stan rzeczy(kolejnosc wazna):
1. rozrzad
2. zaplon mozna go przyspieszyc lekko z -6 do -8 stopni
3. przepustnica do czyszczenia
4. wywal z obudowy filtra ta trabke co zasysa z nad filtra powietrze do silnika i zdejnij ta rurke co idzie do kolektora wydechowego
5. do sprawdzenia sada o ile ja posiadasz po wywaleniu kata

na koniec troche pocieszajacych informacji, moj ABU palil mi na trasie 6,5l (jak nie trzeba bylo jezdzic na swiatlach) a teraz w miescie przy jezdzie na swiatlach pali mi 7,5l

: pt cze 13, 2008 19:24
autor: lukasz8402
hmmm...
jezdzilem przed wywaleniem kata i praktycznie tak samo sie zbieral...
jak będzie chwila to zabieram się za Twoje zalecenia.
dzięki za pomoc, pozrdawiam

: sob cze 14, 2008 14:34
autor: T.O.B.I.
male sprostowanie co do spalania, teraz udalo mi sie po niemieckich drogach w trasie (jazda przepisowa do 110-120) uzyskac spalanie 6l
posprawdzaj te zeczy co wypisalem bo cos musi byc nie tak, propo rozrzadu strzaleczka do kropoczki na kole walka rozrzadu a naciecie na kole walu korbowego na znak OT w wycieciu obudowy paska scianka blizej kabiny

: pn cze 16, 2008 17:55
autor: lukasz8402
problem rozwiązany... sprzedaję 1.6 i kupuję 1.9tdi. Będzie po problemie ze świecami, przewodami, palcami, kopułkami i gazem

: pn cze 16, 2008 18:46
autor: KaRBoW
Moje 1.6 ABU pali w miescie 12 trasa od 8 do 9 (GAZU). Na benzynie nie wiem bo nigdy nie sprawdzalem.

: pn cze 16, 2008 19:05
autor: kidler10
witam też mam abu ostatnio w trasie cos mi nie raz gaśniei jest ciężko go zapalić , i róznie jest z tą mocą podejrzewam czujnik halla moze z was ktos wymieniał ?? bo nie wiem jaki jest w środku a zeby kupic to musze miec stary i to trzaba rozkręcić aparat a, moze ktos wie jakie ma numery ten czujnik i jak wygląda w abu ???
wymieniłem u siebie ostatnio kopułke palec cewkie i kable i cos mi po tej wymianie osłab delikatnie na gazie, czy po tych wymianach musze jechać na regulacje gazu?

: wt cze 17, 2008 00:05
autor: lukasz8402
wymieniłem u siebie ostatnio kopułke palec cewkie i kable i cos mi po tej wymianie osłab delikatnie na gazie, czy po tych wymianach musze jechać na regulacje gazu?[/quote]

raczej na nowych powinno być lepiej niż gorzej :-/
jaki masz gaz zamontowany?? I czy II generacji?? sprawdź czy na benzynie też osłabł....

: wt cze 17, 2008 19:51
autor: wielblad2
lukasz 8402. miałem 1,6 ABU benz+gaz mk3 palił jak dzidzia chodził jak lalunia .spalanie to rewelka jak na tą pojemność na 20 litrach gazu przeleciał 315 km na paliwie w trasie oczywiście 7,5 litra a szedł szczerze na gazie max 175/h aż żal było go gonić ale wiek troche dokuczał papucie w nim miałem 175/80/14 zbierał sie na krzyżówkach jak kuna spod kurnika. :jezor: :jezor: :jezor:osiągi podaję oczywiście pod obciążeniem cztery sztuki na pokład +full bagażniczek i to szczerze bez jaj. :jezor: :jezor:

: wt cze 17, 2008 21:44
autor: mobil01
T.O.B.I.,
ja juz raz pisalem do ciebie ze moj ABU pali okolo 14 litrow na baku gazu (butla w kole) zrobię kolo 280 km raz zrobiłem na trasie na butli 315 km i to byl rekord.
napisz mi co ma rozrzad do tego no i o co biega z tym przestawieniem zapłonu ?? też tak masz przestawione??

aha no i jeszcze mam pytanie o jaką trabkę ci chodzi??? może jakieś foto?? nie jestem mechanikiem a nie stac mnie na zabawy w sprawdzanie i płacenie za kazda poprawkę mechanikowi bo zdziercy sa jak cholera (przynajmniej u mnie ) i w dodatku kombinatorzy :grrr:

: wt cze 17, 2008 22:09
autor: horacjuszz
Witam mój ABU jest tylko w benzynie bo zal go na gaz przerabiać tak od 1,8 można w mieście pali mi ok 8 latem zimą zamknę sie w 11 zaś na trasie 6.5 gdzieś co jest jak najbardziej normalne nie ma sie co dziwić że słaby to a tylko 75 koników ale jak dobrze ustawisz apłon i resztę to idzie jak ta lala naprawdę coś pięknego jak na 1,6

: śr cze 18, 2008 07:57
autor: T.O.B.I.
mobil01, jak pisalem w drugim poscie do kolegilukasz8402, przy duzym spalaniu trzeba wszystko sprawdzac od poczatku, wypisalem to w punktach ktore trzeba sprawdzic pokolei, w obudowie filtra powietrza (ta gorna czesc) ma w srodku taka trabke mozna ja wyciagnac ale w zaleznosci od kondycji silnika przy malych obrotach moze lekko przygasac, natoniast leprze efekty daje sciagniecie tej rurki co z kolektora wydechowego wchodzi do obudowy filtra (podaje cieple powietrze z kolektora)

odpowiedzialne za spalanie sa czujniki temperatury (powietrza i wody - powinny przy tej samej temperaturze miec takie same opornosci), sada lambda i czujnik polozenia przepustnicy (dlatego pisalem o jej wyczyszczeniu)

jezeli wszystkie wymienione przezemnie rzeczy sa sprawne i dobrze ustawione to bedziemy szukac dalej

nadmienie krotko ze kiedys mialem problemy z odpalaniem auta jak bylo chlodno i postanowilem zamienic czujnik temperatury plynu, no i bylem zadowolony bo mi trzymal na zimnym wyzsze obroty i sie szybciej nagrzewal, co spowodowalo wzrost spalania o 1,5l na 100km wiec szybko wrocilem do poprzedniego czujnika