spalanie i moc w ABU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 24, 2008 16:46
- Lokalizacja: Szczucin
spalanie i moc w ABU
witam
testowałem mojego ABU na spalanie:
trasa przy lekkim bucie to 8l.... i dodatkowo z mocą przy nim kiepsko... jeśli porównać go z 1.4ABD to niestety słabszy od niego...
świece+kopułka nowe+ filtr powietrza wymieniony, kat wycięty
te silniki są takie łakome na paliwo i przy tym słabe??
testowałem mojego ABU na spalanie:
trasa przy lekkim bucie to 8l.... i dodatkowo z mocą przy nim kiepsko... jeśli porównać go z 1.4ABD to niestety słabszy od niego...
świece+kopułka nowe+ filtr powietrza wymieniony, kat wycięty
te silniki są takie łakome na paliwo i przy tym słabe??
nie to nie prawda ze sa slabe, jak na 1,6 na jednopunkcie to daje rade, mysle ze zrobiles sobie kolo tylka jesli sam wycioles kata, dlatego ze sada jest w katalizatorze, co jest wstawione zamiast kata? wypisze ci zeczy kture powinnes sprawdzic i moga miec wplyw na taki stan rzeczy(kolejnosc wazna):
1. rozrzad
2. zaplon mozna go przyspieszyc lekko z -6 do -8 stopni
3. przepustnica do czyszczenia
4. wywal z obudowy filtra ta trabke co zasysa z nad filtra powietrze do silnika i zdejnij ta rurke co idzie do kolektora wydechowego
5. do sprawdzenia sada o ile ja posiadasz po wywaleniu kata
na koniec troche pocieszajacych informacji, moj ABU palil mi na trasie 6,5l (jak nie trzeba bylo jezdzic na swiatlach) a teraz w miescie przy jezdzie na swiatlach pali mi 7,5l
1. rozrzad
2. zaplon mozna go przyspieszyc lekko z -6 do -8 stopni
3. przepustnica do czyszczenia
4. wywal z obudowy filtra ta trabke co zasysa z nad filtra powietrze do silnika i zdejnij ta rurke co idzie do kolektora wydechowego
5. do sprawdzenia sada o ile ja posiadasz po wywaleniu kata
na koniec troche pocieszajacych informacji, moj ABU palil mi na trasie 6,5l (jak nie trzeba bylo jezdzic na swiatlach) a teraz w miescie przy jezdzie na swiatlach pali mi 7,5l
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 24, 2008 16:46
- Lokalizacja: Szczucin
male sprostowanie co do spalania, teraz udalo mi sie po niemieckich drogach w trasie (jazda przepisowa do 110-120) uzyskac spalanie 6l
posprawdzaj te zeczy co wypisalem bo cos musi byc nie tak, propo rozrzadu strzaleczka do kropoczki na kole walka rozrzadu a naciecie na kole walu korbowego na znak OT w wycieciu obudowy paska scianka blizej kabiny
posprawdzaj te zeczy co wypisalem bo cos musi byc nie tak, propo rozrzadu strzaleczka do kropoczki na kole walka rozrzadu a naciecie na kole walu korbowego na znak OT w wycieciu obudowy paska scianka blizej kabiny
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 24, 2008 16:46
- Lokalizacja: Szczucin
witam też mam abu ostatnio w trasie cos mi nie raz gaśniei jest ciężko go zapalić , i róznie jest z tą mocą podejrzewam czujnik halla moze z was ktos wymieniał ?? bo nie wiem jaki jest w środku a zeby kupic to musze miec stary i to trzaba rozkręcić aparat a, moze ktos wie jakie ma numery ten czujnik i jak wygląda w abu ???
wymieniłem u siebie ostatnio kopułke palec cewkie i kable i cos mi po tej wymianie osłab delikatnie na gazie, czy po tych wymianach musze jechać na regulacje gazu?
wymieniłem u siebie ostatnio kopułke palec cewkie i kable i cos mi po tej wymianie osłab delikatnie na gazie, czy po tych wymianach musze jechać na regulacje gazu?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: sob maja 24, 2008 16:46
- Lokalizacja: Szczucin
wymieniłem u siebie ostatnio kopułke palec cewkie i kable i cos mi po tej wymianie osłab delikatnie na gazie, czy po tych wymianach musze jechać na regulacje gazu?[/quote]
raczej na nowych powinno być lepiej niż gorzej :-/
jaki masz gaz zamontowany?? I czy II generacji?? sprawdź czy na benzynie też osłabł....
raczej na nowych powinno być lepiej niż gorzej :-/
jaki masz gaz zamontowany?? I czy II generacji?? sprawdź czy na benzynie też osłabł....
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
lukasz 8402. miałem 1,6 ABU benz+gaz mk3 palił jak dzidzia chodził jak lalunia .spalanie to rewelka jak na tą pojemność na 20 litrach gazu przeleciał 315 km na paliwie w trasie oczywiście 7,5 litra a szedł szczerze na gazie max 175/h aż żal było go gonić ale wiek troche dokuczał papucie w nim miałem 175/80/14 zbierał sie na krzyżówkach jak kuna spod kurnika. :jezor:osiągi podaję oczywiście pod obciążeniem cztery sztuki na pokład +full bagażniczek i to szczerze bez jaj.
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2008 17:06 przez wielblad2, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
T.O.B.I.,
ja juz raz pisalem do ciebie ze moj ABU pali okolo 14 litrow na baku gazu (butla w kole) zrobię kolo 280 km raz zrobiłem na trasie na butli 315 km i to byl rekord.
napisz mi co ma rozrzad do tego no i o co biega z tym przestawieniem zapłonu ?? też tak masz przestawione??
aha no i jeszcze mam pytanie o jaką trabkę ci chodzi??? może jakieś foto?? nie jestem mechanikiem a nie stac mnie na zabawy w sprawdzanie i płacenie za kazda poprawkę mechanikowi bo zdziercy sa jak cholera (przynajmniej u mnie ) i w dodatku kombinatorzy
ja juz raz pisalem do ciebie ze moj ABU pali okolo 14 litrow na baku gazu (butla w kole) zrobię kolo 280 km raz zrobiłem na trasie na butli 315 km i to byl rekord.
napisz mi co ma rozrzad do tego no i o co biega z tym przestawieniem zapłonu ?? też tak masz przestawione??
aha no i jeszcze mam pytanie o jaką trabkę ci chodzi??? może jakieś foto?? nie jestem mechanikiem a nie stac mnie na zabawy w sprawdzanie i płacenie za kazda poprawkę mechanikowi bo zdziercy sa jak cholera (przynajmniej u mnie ) i w dodatku kombinatorzy
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 23:02
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam mój ABU jest tylko w benzynie bo zal go na gaz przerabiać tak od 1,8 można w mieście pali mi ok 8 latem zimą zamknę sie w 11 zaś na trasie 6.5 gdzieś co jest jak najbardziej normalne nie ma sie co dziwić że słaby to a tylko 75 koników ale jak dobrze ustawisz apłon i resztę to idzie jak ta lala naprawdę coś pięknego jak na 1,6
mobil01, jak pisalem w drugim poscie do kolegilukasz8402, przy duzym spalaniu trzeba wszystko sprawdzac od poczatku, wypisalem to w punktach ktore trzeba sprawdzic pokolei, w obudowie filtra powietrza (ta gorna czesc) ma w srodku taka trabke mozna ja wyciagnac ale w zaleznosci od kondycji silnika przy malych obrotach moze lekko przygasac, natoniast leprze efekty daje sciagniecie tej rurki co z kolektora wydechowego wchodzi do obudowy filtra (podaje cieple powietrze z kolektora)
odpowiedzialne za spalanie sa czujniki temperatury (powietrza i wody - powinny przy tej samej temperaturze miec takie same opornosci), sada lambda i czujnik polozenia przepustnicy (dlatego pisalem o jej wyczyszczeniu)
jezeli wszystkie wymienione przezemnie rzeczy sa sprawne i dobrze ustawione to bedziemy szukac dalej
nadmienie krotko ze kiedys mialem problemy z odpalaniem auta jak bylo chlodno i postanowilem zamienic czujnik temperatury plynu, no i bylem zadowolony bo mi trzymal na zimnym wyzsze obroty i sie szybciej nagrzewal, co spowodowalo wzrost spalania o 1,5l na 100km wiec szybko wrocilem do poprzedniego czujnika
odpowiedzialne za spalanie sa czujniki temperatury (powietrza i wody - powinny przy tej samej temperaturze miec takie same opornosci), sada lambda i czujnik polozenia przepustnicy (dlatego pisalem o jej wyczyszczeniu)
jezeli wszystkie wymienione przezemnie rzeczy sa sprawne i dobrze ustawione to bedziemy szukac dalej
nadmienie krotko ze kiedys mialem problemy z odpalaniem auta jak bylo chlodno i postanowilem zamienic czujnik temperatury plynu, no i bylem zadowolony bo mi trzymal na zimnym wyzsze obroty i sie szybciej nagrzewal, co spowodowalo wzrost spalania o 1,5l na 100km wiec szybko wrocilem do poprzedniego czujnika
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 184 gości