Strona 1 z 3
Wymiana uszczelki pod glowica
: śr cze 11, 2008 18:39
autor: KaRBoW
Mam do wymiany uszczelke pod glowica w Golfie 3 1.6 ABU. Nigdy tego wczesniej nie robilem ale jako takie pojecie mam co tam sie kreci.
Przy okazji chce zrobic foto-poradnik i wstawic go na tym forum jezeli bedzie komuś potrzebne.
Prosil bym o jakies porady i sugestie na co trzeba zwracac szczegolna uwageo. Rozkrecic silnik potrafie zdjac pasek tez.
Mam pare pytan na poczatek:
1.Uszczelka byla juz wymieniana i przy okazji glowica byla rowniez planowana(nie wiem czy to tak sie pisze). Jezeli uda mi sie rozkrecic silnik to czy ponownie musze planowac glowice.
2. Czy istnieje jakas magiczna kolejnosc odkrecania srub glowicy bo wiem ze przy przykrecaniu jest.
3.Jaka jest magiczna kolejnosc przykrecania srub glowicy i wiem ze trzeba do tego uzyc klucza dynamometrycznego (rowniez nie wiem czy to poprawnie) jak sila musi wystapic?
To na tyle na poczatek
: śr cze 11, 2008 19:03
autor: dziejo
KaRBoW pisze: czy ponownie musze planowac glowice.
należało by kolejnośc dokręcania śrub oczywiście że tak
[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 19:10 ]
KaRBoW pisze: jak sila musi wystapic?
dokręcasz etapami postaram ci się coś znależć na ten temat
[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 19:30 ]
no i klapa córka pozyczyła aparat nie zapodam ci teraz materiałów
: śr cze 11, 2008 19:59
autor: marek2907
: śr cze 11, 2008 20:36
autor: jgkurczak
Głowicę tylko planujemy w nagłych wypadkach ! Jak już była planowana to co tam jest do zbierania ? Tam już nie ma co zapewne podebrać więc lipa.
Kup dobrą uszczelkę i montuj, przy okazji uszczelniacze zaworowe sobie sprawdź bo warto wymienić...
: śr cze 11, 2008 20:40
autor: bombel-g2
DOKREC KLUCZEM DYNANOMETRYCZNYM -TYLKO!!! NAJPIERW 40N WSZYSTKIE PO KOLEI POTEM 60N A ZA 3TRZECIM RAZEM SRUBE 180 STOPNI-LUB DWA RAZY 90 JEDNYM CIĄGIEM
: śr cze 11, 2008 20:52
autor: KaRBoW
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie.
Wiec musze kupic klucz dynanometryczny.
Co z tymi uszczelniaczami zaworow duzo jest z tym zabawy i jak sprawdzic czy sa dobre czy zle?
: śr cze 11, 2008 20:59
autor: bombel-g2
JESLI NIE BYŁY WYMIENIANE a zbliza ci sie juz 200 tys km to lepiej wymienic kosztują 4 zł za sztuke -przynajmniej oleju nie bedzie ci brał i nie bedzie kopcic a w konsekwencji smierdziec.tylko przypilnuj zeby dobrze go nasadzic na trzpien zaworu-bo mi sie jednego nie udało dobic i musiałem jeszcze raz rozebrac-bo brał olej- teraz jest git... klucza nie musisz kupowac -jak masz nie daleko jakiegos mechanika-to zwiń go jakos po robocie-dasz mu na flaszke i ci dokreci kluczem-oni mają dobre klucze bo klucz kosztuje pow. 200zł.
: śr cze 11, 2008 21:12
autor: KaRBoW
Spoko wiec wymienie to tez.
Co do tego klucza to musze go kupic bo jestem za granica i tu raczej zaden mechanic nie zaufa polakowi. Powiedzcie mi jeszcze jakie specjalne klucze potrzebuje. Chodzi mi o te sruby ktore trzymaja glowice i moze jakies dodatkowe na przyklad pompa ktora napina pasek.
: śr cze 11, 2008 21:46
autor: marek2907
Głowicę tylko planujemy w nagłych wypadkach !
a co to za herezje
zawsze po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować , zawsze
: śr cze 11, 2008 22:00
autor: bombel-g2
W głowicy są takie gwiazkowe sruby i z tego co wie to kluczami (torxy) z toya albo yato nie odkrecisz bo pękają
: czw cze 12, 2008 00:22
autor: jgkurczak
marek2907 pisze:Głowicę tylko planujemy w nagłych wypadkach !
a co to za herezje
zawsze po zdjęciu głowicy trzeba ją splanować , zawsze
Tak ? no to ciekawe że to usłyszałem od mechanika który zna się trochę lepiej na samochodach...więc
jestem ciekaw co Ty chcesz planować jak już nie ma co zebrać. Raz głowice to da radę ale tak profilaktycznie zupełnie bez sensu.
A koledze kto naopowiadał że zawsze planujemy ?
: czw cze 12, 2008 00:50
autor: jackyz
Głowica jak jest prawidłowo zdemątowana to nie trzeba jej planować.Marek 2907 dowiedz się najpierw zanim coś głupiego napiszesz.
: czw cze 12, 2008 08:07
autor: norek111
warto oddac do sprawdzenia czy głowica jest płaska nie zawsze oznacza to dosłownie planowanie
: czw cze 12, 2008 12:51
autor: Jarowo
KaRBoW pisze:Co do tego klucza to musze go kupic bo jestem za granica i tu raczej zaden mechanic nie zaufa polakowi.
Nie wiem czy KaRBoW nas jeszcze czyta bo na razie jest prowadzona akademicka dyskusja planować, nie planować . Wymieniać , nie wymieniać uszczelniaczy, a gość jest za granicą ma problem z uszczelką. Chce to zrobić i wrócić pewnie tym autem do kraju. Kazdy ma trochę racji pod warunkiem że jesteście w domach, a przynajmniej na terenie Polski. Za granica realia są nieco inne. Liczy się zrobić po minimalnych kosztach, aby wrócić.
KaRBoW jeżeli się jeszcze grzebiesz to sprawdź czy głowica w miarę prosta liniałem, długą suwmiarką czy czymś długim i prostym i olej wymianę uszczelniaczy jak nie masz wprawy w ich wymianie i do tego nie masz czegoś co pozwoli Ci je prawidłowo nabić bo jak nabijesz źle to oleju silnik czasem łyka więcej niż na starych. Składaj po minimalnych kosztach i wracaj a w kraju będziesz robił dokładnie bo tu i taniej i możliwości inne.