Strona 1 z 1

Kąty pochylenia koł p/t

: śr cze 11, 2008 12:12
autor: spawacz
wie ktos ile st. powinno byc w geometrii pochylenia kola chodzi o GTI 8v/16v wartosci tylu i przodu ,to bylo chyba po -2mm. przod i chyba -3mm. tyl .

: śr cze 11, 2008 12:47
autor: marbor
Po pierwsze kąta pochylenia koła nie mierzy się w "mm" tylko STOPNIACH, po drugie z tyłu kąt ustala belka poprzeczna jak jest przegięta to tylko wymiana.

Kąt pochylenia koła - to kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła Jeżeli koło przy widoku pojazdu z przodu lub z tyłu jest pochylone na zewnątrz, to pochylenie jest dodatnie. Jeżeli pochylone jest do wewnątrz, występuje pochylenie ujemne. Tylne koła napędzane osią sztywną mają najczęściej pochylenie równe 0°, koła prowadzone na wahaczach mają niewielkie pochylenie ujemne. W przypadku pochylenia dodatniego koło wywiera zwiększony nacisk na łożysko wewnętrzne piasty, a więc łożysko zewnętrzne i nakrętka mocująca koło na czopie są odciążone. Koła o takim pochyleniu tworzą na płaszczyźnie jezdni stożki odtaczane, powodujące rozchodzenie się kół podczas ruchu pojazdu do przodu, co ogranicza tendencję do drgań samowzbudnych. Koła przednie o dużym pochyleniu mają dużą zbieżność. Działanie stożków odtaczanych, utworzonych przez koła, w tak znaczny sposób przeciwdziała zbieżności, że przy jeździe do przodu powoduje równoległe ustawienie kół. Małe pochylenie lub pochylenie równe zero wiąże się przeważnie z małą lub zerową zbieżnością. Ujemne pochylenie, przy szybkiej jeździe na zakrętach, zwiększa poprzeczną sprężystą reakcję opony, przeciwstawiającą się odśrodkowej sile bezwładności. Pochylenie koła mierzone jest w stopniach kątowych, a koła, w trakcie pomiaru, powinny znajdować się w położeniu do jazdy "na wprost". Niektórzy producenci samochodów wymagają pomiaru pochylenia koła przy jego zbieżności połówkowej równej zeru. Obrazek

: śr cze 11, 2008 13:01
autor: vision
:wink:

: śr cze 11, 2008 13:04
autor: spawacz
Chlopie nie pisz mi takich rzeczy bo ja doskonale wiem o co chodzi. Celowo nie napisalem w st. tylko w mm, ale to bez roznicy i to i tak da sie zamienic z 1na 2. Dlatego napislem jaki (-) ma byc , pozatym w tabieli GTI / a GT /a 1,3 ,1.6 i zwykly 1,8 maja calkiem inne wartosci , W GTI Fabrycznie jest (-) nawet na tylenj osi, i tego mi nie powiesz bo mialem kiedys 16V a tez mam 8V -tzn. diesla w budzie z GTI. I kola zawsze z tylo byly w minusie jak byla zbnierznosc robiona i zawsze w normie, o tym ze auto sie lepiej trzyma w - tojest jasne , tylko to zurzywanie sie opon odsrodka. Ale to juz inna inszosc. Panowie jakie maja byc te wartosc pochylu?

[ Dodano: Sro 11 Cze, 2008 ]
Vision dzieki wiekie o to mi chodzilo.

[ Dodano: Sro 11 Cze, 2008 ]
ale dziwne z przodu by bylo tylko -0,4st pochylu a z tylu -1,4 ?

: śr cze 11, 2008 13:34
autor: jaszczur
to ci podam jeszcze 8 v jak chciałeś,(to niżej)

Obrazek

: śr cze 11, 2008 15:02
autor: spawacz
I ustawilem sobie na -1st przod i 1,55 st tył -tego akurat sie nie dalo przestawic z wadomych przyczyn :D . Mysle ze bedzie ok. tyle ze oponiki szybciej odsrodka zjem.