Strona 1 z 2

Nowe tłumiki a nadal głośno w środku

: śr cze 11, 2008 09:46
autor: prezesik25
Witam wszystkich.

Czy u Was w autkach też jest tak głośno przy seryjnych tłumikach?

Jakiś czas temu zmieniłem tłumiki:

były:
środkowego nie miałem (przelotówka)
końcowy sportowy ULTER

które później wywaliłem i wstawiłem nowe seryjne:

- środkowy jakiś tańszy za 50 zeta, bo nie było Bosala na stanie za 100 zeta
- końcowy Bosal za 150 zeta

Wszystkie tłumiki są dobrze skręcone, nie dotykają podłogi, poduszki silnika też nie przenoszą drgań.

Czy jak zmienię środkowy tłumik na jakiś firmowy np. Bosal to będzie ciszej w środku?


Może napiszcie proszę jakiej firmy tłumiki seryjne polecacie? - chodzi mi o to, aby było jak najciszej w aucie.

: śr cze 11, 2008 10:33
autor: T.O.B.I.
kiedys uslyszalem taka opinie ze wszystkie tlumiki normalnie zalecane jako zamienniki serii sa glosniejsze niz te montowane orginalnie w fabryce, masz katalizator?

: śr cze 11, 2008 10:42
autor: prezesik25
T.O.B.I. pisze:masz katalizator?
mam i nawet nie wiem, czy to on nie jest taki głośny, chociaż np. w kolego nexii katalizator się w środku rozsypał to słychać jest teraz taki metaliczny dźwięk, a u mnie nie ma takiego dźwięku, słychać tak jakbym miał zaraz pod sobą zamontowany sportowy tłumik, wydech słychać przy wyższych obrotach oczywiście jadąc na biegu lub wyprzedzając.
Przeglądam tematy nt. wywalania kata i wstawiania rury, ale za bardzo mnie to nie przekonuje, wolałbym wymienić kat na nowy.
Zastanawiam się, czy ten głośniejszy wydech nie jest przez elastyczny łącznik... lub tańszy środkowy tłumik.

: śr cze 11, 2008 11:00
autor: abpel
prezesso pisze:Zastanawiam się, czy ten głośniejszy wydech nie jest przez elastyczny łącznik
proponuje sprawdzic..ja u siebie pare dni temu wymienialem to złacze bo stare sie rozsypalo i naprawde jest roznica w glosnisci przed i po wymianie

: śr cze 11, 2008 11:03
autor: prezesik25
abpel pisze:ja u siebie pare dni temu wymienialem to złacze bo stare sie rozsypalo
ale było już dziurawe i było słychać i czuć przedmuchy?

: śr cze 11, 2008 12:35
autor: T.O.B.I.
ja wymienialem tlumik koncowy i lacznik elastyczny na jakies niemieckie zamieniki i nie jest jakos glosno, ale w sumie nie pamietam pracy zdrowego tlumika bo moj mial dziurki i z rok na nim jezdzilem, powolutku zwiekszal swoj basik

[ Dodano: 11 Cze 2008 12:37 ]
a zapomnialem dodac jak chcesz zlokalizowac dokladnie dzwiek to na kanal jedz w dwie osoby, jedna gazuje druga slucha, moze kolektor wydechowy moze jakas laczowka przed katem

: śr cze 11, 2008 12:37
autor: prezesik25
popatrzyłem na ceny nowych katów i się przeżegnałem...
Wstawię jakąś przelotówkę w miejsce kata, wspawam sondę i wymienię elastyczny łącznik, oczywiście wszystko u tłumikarza.
Wiem, ze kat jest już nieźle przypchany - po 250 tys. km przebiegu, w tym 150 na LPG...

[ Dodano: 11 Cze 2008 12:38 ]
T.O.B.I. pisze:a zapomnialem dodac jak chcesz zlokalizowac dokladnie dzwiek to na kanal jedz w dwie osoby, jedna gazuje druga slucha, moze kolektor wydechowy moze jakas laczowka przed katem
chyba tak zrobię

: śr cze 11, 2008 12:59
autor: jgkurczak
Chyba na to nie ma lekarstwa, u mnie seryjny wydech to nie dość że głośno np przy redukcji gdy silnik ma 3 tys rpm to strasznie buczy jakby jakiś przelot, więc żeby to cicho chodziło trzeba by odwiedzić ASO a tam jak walną cenę to :crazy:

Z tymi przedmuchami to też różnie może być bo u mnie teoretycznie nie ma a jak zapalam samochód i dzieje się tylko jak jest zimny to pierdzi jakby był wydech dziurawy a jak sie zagrzeje to się wycisza i za cholerę nie mogę dojść co jest.

Katalizator w sumie też jak się wypali to hałasuje patrze u mnie jest cały niewypalone nic a hałas denerwujący...

Więc z tym wydechem to do :ass:

: śr cze 11, 2008 14:18
autor: T.O.B.I.
prezesso, nie wywalaj kata ja tez mam 250 kkm nastukane a kat zdrowiutki, mialem badane spaliny ostatnio na przegladzie i wszystko wpozadku

tłumik

: śr cze 11, 2008 15:36
autor: bombel-g2
co moge to powiem ze do nie dawna jezdziłem bez srodkowego tłumika i zamiast kata-strumiennica- a tył przelotowa kwasówka- do 100 km/h było ok pozniej uszy bolały- wiec załozyłem srodkowy tłumik ale oryginał vw/audi NIE przelotowy-jak jest wiekszosc i moge powiedziec cos ze bardzo sie wyciszył-takze dobry srodkowy tłumik i bedzie cichutko / te zamienniki mają w srodku tą rurke prosto-przelot--a w oryginale srodek jast pod skosem ustawiony i nie ma przelotu ..... róznica jest duza

: śr cze 11, 2008 18:14
autor: tadix
Właśnie te tłumiki.. Przyłącze się do wątku. Miałem oryginalne tłumiki w swoim MK3 GTI (115 koni) było cichutko i miło. Długo bawiłem sie z tłumikami różnych producentów.. Wszystko buczy.Teraz środek mam Walkera ( dalem okolo 400zł) konćowy polmostrów (100zł) nie jestem zadowolony z pracy wydechu.. Nadal coś buczy. Jest rożnica miedzy srodkowym tłumikiem walkera a np asmeta czy polmostrowa, ale to nie jest to.. Zastanawiam sie czy to końcowy daje jeszcze taki dzwięk ? Bo mi sie caly czas wydaje ze jednak środkowy buczy (walker).. Jest ktoś może kto przerabiał już to z tłumikami. Jakiej firmy kupić żeby nie było słychać pracy wydechu, żeby w samochodzie była cisza?

: śr cze 11, 2008 19:34
autor: falla_x
prezesso, ten ulter co miales to glosny byl ? bo zastanwiam sie nad zamonowaniem dedykowanego ulterka ale nigdy nie slyszalem na zywo jakie one maja dzwiek powiedz jak wrazenia z jazdy i czy ejst godny polecenia dlaczego fo wymieniles ?

a co do tlumikow przerabialem juz 3 kocowe tlumiki roznych firm jesli chodzi o seryjne i karzdy nastepny byl glosnijszy od poprzedniego , wkurzylem sie pospawalem niemiecki orginal ten na ktorym przyjechal z niemcowni i jest 100razy lepiej niz na tych nowych zamiennikach s rodkowy wymienialem raz i tez wrucilem do orginalu ale na tych orginalnych zrobilo sie jzu glosno chodzi jak sportowy z przewaga dziwnego pierdzenia :) wiec na dzien dzisiejszy sam juz nie wem co mam kupic zeby nie zmarnowac kasy, dlatego zastanwam sie nad dedykowanym ulterem te podobno maja nawet ladny delikatny basik

: czw cze 12, 2008 07:14
autor: prezesik25
bombel-g2 pisze:te zamienniki mają w srodku tą rurke prosto-przelot
no właśnie po kupnie zdziwiłem się, że przez tłumik można patrzyć jak przez lunetę
falla_x pisze:prezesso, ten ulter co miales to glosny byl ? bo zastanwiam sie nad zamonowaniem dedykowanego ulterka ale nigdy nie slyszalem na zywo jakie one maja dzwiek powiedz jak wrazenia z jazdy i czy ejst godny polecenia dlaczego fo wymieniles ?
Autko kupiłem 2 lata temu z prawie nowym tłumikiem ULTER - kolega zakładał w jakiejś firmie i dał prawie 600 zł. Autko miało wtedy przebieg 197 tys. km, tłumik chodził super, w środku było go niewiele słychać, a na zewnątyrz taki ładny delikatny basik. Niestety przy przebiegu ok. 240 tys. tłumik ULTER stał się tak głośny, że jedynie przy jeździe 90 km/h nie bolała głowa, na zewnątrz na biegu jałowym było słychać głośne "duum duum", o którym to nie jeden użytkownik forum marzy. To wszystko przez jazdę na LPG. Jak sprzedawałem tłumik (jeszcze za 100 zeta koledze) to na zewnątrz był super, ani nie pordzewiały , nawet gdzie niegdzie miał jeszcze połysk, natomiast jak go przechylałem gór-dół to był słychać przesypywanie się wnętrza tłumika - prostu od LPG wszystko w środku zgniło.
Kupiłem końcowy tłumik seryjny BOSAL (150 zł) i środkowy (akurat BOSALA nie mięli) "NO NAME" za 55 zł (BOSAL 100 zł). No i trochę się auto wyciszyło, ale teraz jest wg mnie do d...

[ Dodano: 12 Cze 2008 07:45 ]
Teraz przeglądam allegro i... czy ja mam właściwe tłumiki??

taki układ mam pod swoim autem - jest to dedykowany do 1.4

Obrazek

Obrazek

a nie mógłbym założyć np. układu tłumików od 1.6?? takich jak ten:

Obrazek

lub

Obrazek

A może dołożyć trzeci tłumik np. ten z 3 zdjęcia??

Proszę o odpowiedź.

: czw cze 12, 2008 07:48
autor: falla_x
prezesso, wiec polecasz ulera jesli ktos nie ma LPG ? no tlumik zrobil sie glosny z tego co mowisz po 40 tys, na lpg sie ten proce przyspiesza bo wiadomo jak jest z tym LPG wiec moze zamiast szukac kolejnego zamiennika to kupie jakis dedykowany ulter za 530zl i bede "moze" zadowolony

ja uwarzam prezesso, ze jak kupic to tylko orginal w dobrym stanie zobacz namoim przykladzie mialem 3 zamienniki i kazdy chodizl jeszcze glosnij a jak zalozylem niemiecki nawet juz lzejszy pusty w srodku prawie od tych podrubek chodizl o Wiele ciszej ale powiem ci ze nawet na allegro ciezko dostac uzywany w dobrej cenie, ja poluje teraz na tlumik og GTI 2 proste rury are orginal i nie ma takowych :/ a zamiennikow kupowac nie bede , a zeby tego bylo malo to placisz za bosala od 150 do 300 zl i wiesz co to samo g.... roznia sie tylko cena a glosnosc jest taka sama ! wiec za co dawac te 300zl ? jak dolozysz jeszcze 200 masz dedykowany ulter a w cnnei 300zl masz uniwersalny ulter chociaz ja bym wolal jednak dolozyc te 200 i miec dedykowany podk konkretny silnik i zalozysz sobie sam za 0 zl 0 gr. :) a tak dolicz jeszcze 100zl za spawanie i masz juz 400zl sie rozpisalem :helm:

[ Dodano: Czw Cze 12, 2008 7:49 am ]
prezesso, to ze zmienisz od silnika 1.6czy nawet ten ostani taki wlasnie ja mam to nic nie zmieni to w glosnosci a moze pogorszyc osiagi bo nie jest obliczony pod twoj silnik ja bym nie ryzykowal sammam taka zagwostke z tlumikiem od GTI pod silnik 1.8 czyli moj ADZ