Silnik AEE - problem z obrotami
: śr cze 11, 2008 00:52
Witam serdecznie.
Moje autoto nie VW lecz silnik bliźniaczy a problem dotyczy właśnie obrotów silnika stąd post na tym forum z prośbą o pomoc.
Temat opisany może przydługawo lecz starałem się podać wszystkie informacje dot. problemu łącznie z odczytami z VAG'a
Cordoba 1998, silnik AEE, przebieg ok. 75,000km. sterownik Magneti Marelli
Problem dotyczy:
1/ Nierównomierne obroty na zimnym silniku
podskoki do ok 1600 i spadki do ok 500
czasem powodujący zgaśnięcie silnika.
2/ Obrotów na ciepłym ok. 90st silniku
podskok do ok. 1100-1200 i raptowny spadek
czasem powodujący zgaśnięcie silnika.
-----------------------------------------------------------
Wykonane dotąd:
1/ Wymiana kable+świece, wymiana i regul. aparatu zapł.
2/ Przepustnica wyczyszczona z demontażem i zadoptowana
w nastawach podstawowych z pozytywnym skutkiem.
3/ Wymieniona uszczelka pod gardzielą przepustnicy.
4/ Czujnik temp. cieczy chłodzącej - sprawny
5/ Czujnik temp. powietrza zasysanego - wyczyszczony,
reaguje pokazując na Vagu zmianę temp.
6/ Sprawdzenie linki gazu-luźna
-----------------------------------------------------------
VAG - wskazania podczas pracy na biegu jałowym - podaję oddzielając pola Vaga trzema ukośnikami ///
napięcie inst.=13,2V
grupa 1
RPM=832-864 /// temp. płynu=90st /// U czujnika tlenu=0,00-0,69 śr. ok 0,50 /// pole4=00000000 bit
grupa 2
RPM=832-864 /// czas wtrysku=4,59 /// pole 3=NA /// temp. zasys. powietrza=44st
grupa 3
RPM=832-864 /// obc. cilnika=26% /// kąt uchyl. przepustn.=6,9-7,7 /// kąt-nastawnik=30-32stopnie
grupa 4
RPM=832-864 /// obc. cilnika=28% /// sygn. prędk=255 /// st. rob. przepustn.=0100 0000 - !!! tu chyba boli
grupa 5
RPM=832-864 /// wspólcz. imp. zaw par paliwa=19,9% - !!! też za dużo
grupa 6
wart. kor. mieszanki=121-166 /// --- /// --- /// wyucz. wart przepustn. zamkn.=25
-------------------------------------------------------------------------
Prośba o interpretację wyników i możliwe porady.
Logi z Vaga mogę powiesić w necie lub przesłać na e-mail.
Moje autoto nie VW lecz silnik bliźniaczy a problem dotyczy właśnie obrotów silnika stąd post na tym forum z prośbą o pomoc.
Temat opisany może przydługawo lecz starałem się podać wszystkie informacje dot. problemu łącznie z odczytami z VAG'a
Cordoba 1998, silnik AEE, przebieg ok. 75,000km. sterownik Magneti Marelli
Problem dotyczy:
1/ Nierównomierne obroty na zimnym silniku
podskoki do ok 1600 i spadki do ok 500
czasem powodujący zgaśnięcie silnika.
2/ Obrotów na ciepłym ok. 90st silniku
podskok do ok. 1100-1200 i raptowny spadek
czasem powodujący zgaśnięcie silnika.
-----------------------------------------------------------
Wykonane dotąd:
1/ Wymiana kable+świece, wymiana i regul. aparatu zapł.
2/ Przepustnica wyczyszczona z demontażem i zadoptowana
w nastawach podstawowych z pozytywnym skutkiem.
3/ Wymieniona uszczelka pod gardzielą przepustnicy.
4/ Czujnik temp. cieczy chłodzącej - sprawny
5/ Czujnik temp. powietrza zasysanego - wyczyszczony,
reaguje pokazując na Vagu zmianę temp.
6/ Sprawdzenie linki gazu-luźna
-----------------------------------------------------------
VAG - wskazania podczas pracy na biegu jałowym - podaję oddzielając pola Vaga trzema ukośnikami ///
napięcie inst.=13,2V
grupa 1
RPM=832-864 /// temp. płynu=90st /// U czujnika tlenu=0,00-0,69 śr. ok 0,50 /// pole4=00000000 bit
grupa 2
RPM=832-864 /// czas wtrysku=4,59 /// pole 3=NA /// temp. zasys. powietrza=44st
grupa 3
RPM=832-864 /// obc. cilnika=26% /// kąt uchyl. przepustn.=6,9-7,7 /// kąt-nastawnik=30-32stopnie
grupa 4
RPM=832-864 /// obc. cilnika=28% /// sygn. prędk=255 /// st. rob. przepustn.=0100 0000 - !!! tu chyba boli
grupa 5
RPM=832-864 /// wspólcz. imp. zaw par paliwa=19,9% - !!! też za dużo
grupa 6
wart. kor. mieszanki=121-166 /// --- /// --- /// wyucz. wart przepustn. zamkn.=25
-------------------------------------------------------------------------
Prośba o interpretację wyników i możliwe porady.
Logi z Vaga mogę powiesić w necie lub przesłać na e-mail.