Strona 1 z 1

Silnik AEE - problem z obrotami

: śr cze 11, 2008 00:52
autor: smok_wawelski
Witam serdecznie.
Moje autoto nie VW lecz silnik bliźniaczy a problem dotyczy właśnie obrotów silnika stąd post na tym forum z prośbą o pomoc.
Temat opisany może przydługawo lecz starałem się podać wszystkie informacje dot. problemu łącznie z odczytami z VAG'a

Cordoba 1998, silnik AEE, przebieg ok. 75,000km. sterownik Magneti Marelli

Problem dotyczy:
1/ Nierównomierne obroty na zimnym silniku
podskoki do ok 1600 i spadki do ok 500
czasem powodujący zgaśnięcie silnika.

2/ Obrotów na ciepłym ok. 90st silniku
podskok do ok. 1100-1200 i raptowny spadek
czasem powodujący zgaśnięcie silnika.
-----------------------------------------------------------
Wykonane dotąd:
1/ Wymiana kable+świece, wymiana i regul. aparatu zapł.
2/ Przepustnica wyczyszczona z demontażem i zadoptowana
w nastawach podstawowych z pozytywnym skutkiem.
3/ Wymieniona uszczelka pod gardzielą przepustnicy.
4/ Czujnik temp. cieczy chłodzącej - sprawny
5/ Czujnik temp. powietrza zasysanego - wyczyszczony,
reaguje pokazując na Vagu zmianę temp.
6/ Sprawdzenie linki gazu-luźna
-----------------------------------------------------------

VAG - wskazania podczas pracy na biegu jałowym - podaję oddzielając pola Vaga trzema ukośnikami ///

napięcie inst.=13,2V

grupa 1
RPM=832-864 /// temp. płynu=90st /// U czujnika tlenu=0,00-0,69 śr. ok 0,50 /// pole4=00000000 bit

grupa 2
RPM=832-864 /// czas wtrysku=4,59 /// pole 3=NA /// temp. zasys. powietrza=44st

grupa 3
RPM=832-864 /// obc. cilnika=26% /// kąt uchyl. przepustn.=6,9-7,7 /// kąt-nastawnik=30-32stopnie

grupa 4
RPM=832-864 /// obc. cilnika=28% /// sygn. prędk=255 /// st. rob. przepustn.=0100 0000 - !!! tu chyba boli

grupa 5
RPM=832-864 /// wspólcz. imp. zaw par paliwa=19,9% - !!! też za dużo

grupa 6
wart. kor. mieszanki=121-166 /// --- /// --- /// wyucz. wart przepustn. zamkn.=25
-------------------------------------------------------------------------

Prośba o interpretację wyników i możliwe porady.
Logi z Vaga mogę powiesić w necie lub przesłać na e-mail.

: śr cze 11, 2008 13:24
autor: Jacenty85
Sprawdź (odłącz i zatkaj palcem przewód) zawór odpowietrzania zbiornika paliwa. Zdejmij z niego węzyk idący do przepustnicy i szczelnie zamknij go palcem. Niech ktoś wowczas odpali silnik. Jeśli auto przestanie świrowac znaczy że zaworek jest uszkodzony.

: śr cze 11, 2008 13:51
autor: witus29
smok_wawelski pisze:wymiana i regul. aparatu zapł.
A czujnik halla też?
Może to on.

: czw cze 12, 2008 20:13
autor: hudy007
A czujnik halla??

: pn cze 16, 2008 22:04
autor: smok_wawelski
witus29 pisze:
smok_wawelski pisze:wymiana i regul. aparatu zapł.
A czujnik halla też?
Wymieniony razem z aparatem

[ Dodano: 16 Cze 2008 22:06 ]
Jacenty85 pisze:Sprawdź (odłącz i zatkaj palcem przewód) zawór odpowietrzania zbiornika paliwa. Zdejmij z niego węzyk idący do przepustnicy i szczelnie zamknij go palcem. Niech ktoś wowczas odpali silnik. Jeśli auto przestanie świrowac znaczy że zaworek jest uszkodzony.
Robione, bezskutecznie - dalej to samo

: pn cze 16, 2008 22:23
autor: Jacenty85
a czy przed wprwadzeniem nastaw kasowane były wyuczone wartości i przegrane nowe (tzw. soft lub program -jak kto woli)??

: pn cze 16, 2008 22:38
autor: smok_wawelski
Jacenty85 pisze:a czy przed wprwadzeniem nastaw kasowane były wyuczone wartości i przegrane nowe (tzw. soft lub program -jak kto woli)??
tak na kanale 00, kasowane i zapamiętane Vagiem, czy o to pytasz ?

: pn cze 16, 2008 22:58
autor: Jacenty85
to zależy co rozumiesz przez zapamiętanie Vagiem? Czy w profesjonalnym zakładzie byly robione te rzeczy?? Jeśli tylko przez jakiegos majsetr klepke z Vagiem do "użytku domowego" to nie przyniesie efektu. Trzeba zapisac nowy soft czyli przegrac do kompa nowe wartosci.

: pn cze 16, 2008 23:27
autor: smok_wawelski
Jacenty85 pisze:to zależy co rozumiesz przez zapamiętanie Vagiem?.
Rozumię to co mówi instrukcja VAG-COM czyli:
W przypadku adaptacji kanał 00 pełni specjalną funkcję. Kliknięcie przycisku [Zapisz]
na kanale 00 powoduje przywrócenie wszystkich wartości adaptacyjnych w danym sterowniku do oryginalnych ustawień fabrycznych.

Program był rodem z rostech'a Vag-Com v. 3,11 - więc chyba nieistotne czy robił
to "Wielki Wyuczony Diagnosta" czy też rozgarnięty majsterklepka - instrukcja jest
napisana łopatologicznie i wg mnie jasno zrozumiała.

Zamiarem było przywrócenie stanu fabrycznego sterownika.

Inne czynności wgrywania softu jak na razie nie były podejmowane.

: wt cze 17, 2008 01:04
autor: Jacenty85
słyszałem kiedys z profesjonalnego zakładu tuningowego zajmujacego sie silnikami VAG ze to kasowanie wyuczonych wartosci sprawdza sie tylko w silnikach do 1.4 i cos w tym jest. Musisz dokonac przegrania softu z bazy i tyle. NIe zrobisz tego to mozesz sobie kombinowac do woli. Pisze to na podstawie autopsji.