Strona 1 z 2
Od czego ten kabel?
: wt cze 10, 2008 11:38
autor: Gutekspc
Witam, przy szukaniu awarii zapłonu znalazłem kabel, na odległośc pasujący do - w aku. Kabel biegnie tak jakby do dechy rozdzielczej, to jest ten po lewej, obok serwo, zamieszczony na foto:
Dodam, że jest czarny, co sugeruję masę, albo -
I od czego on jest?
: wt cze 10, 2008 15:01
autor: Maćkooo
Witam
Jest to kabel od gaźnika. Z przodu gaźnika pierburg 2e2- taki jak ty masz , biegnie przewód. Dochodzi on do czujnika/włącznika czegoś na przedniej ściance tegoż gaźnika. Słyszałem że podobno podaje on mase na wentylator chłodnicy gdy gaźnik zbytnio sie nagrzeje. Myślę że to prawda.
: wt cze 10, 2008 16:58
autor: Mis
na moje oko są to wtyczki od bocznych kierunków
Wlącz awaryjne i sprawdź czy będzie czasowe napięcie
: wt cze 10, 2008 17:22
autor: Gutekspc
na moje oko są to wtyczki od bocznych kierunków
Wlącz awaryjne i sprawdź czy będzie czasowe napięcie
Bocznych kierunków nie mam - nie było w wyposażeniu. Wszystkie światła działają.
Maćkooo pisze:Witam
Jest to kabel od gaźnika. Z przodu gaźnika pierburg 2e2- taki jak ty masz , biegnie przewód. Dochodzi on do czujnika/włącznika czegoś na przedniej ściance tegoż gaźnika. Słyszałem że podobno podaje on mase na wentylator chłodnicy gdy gaźnik zbytnio sie nagrzeje. Myślę że to prawda.
Witam ponownie.
Chłodzenie gaźnika? Jest takie urządzenie w ogóle?
Ale wydaje mi się, że nie masz racji - przewód ten biegnie bezpośrednio od aku do blachy od strony deski rozdzielczej - poniżej foto, z dodaną strzałką o który kabel chodzi:
: wt cze 10, 2008 18:21
autor: Mis
[quote="Gutekspc"]
Bocznych kierunków nie mam - nie było w wyposażeniu. Wszystkie światła działają. [/quote
nie masz, ale masz fabryczną wiązkę od tych kierunków. Golfy tak miały. Mówię, sprawdź napięcie na tych wtyczkach, i wtedy wykluczysz moją teorię.
Ja również nie miałem na wyposażeniu kierunków bocznych, ale już sobie dorobiłem do takich właśnie wtyczek
i ja mówię o wtyczkach, a teraz dopiero zrozumiałem, że chodzi Ci o inny przewod
: wt cze 10, 2008 20:14
autor: Gutekspc
Mis pisze:nie masz, ale masz fabryczną wiązkę od tych kierunków. Golfy tak miały. Mówię, sprawdź napięcie na tych wtyczkach, i wtedy wykluczysz moją teorię.
Ja również nie miałem na wyposażeniu kierunków bocznych, ale już sobie dorobiłem do takich właśnie wtyczek
i ja mówię o wtyczkach, a teraz dopiero zrozumiałem, że chodzi Ci o inny przewod
Spoko wywód, szkoda, że nie na temat.
Ale przy tej pogodzie to się zdarza.
: wt cze 10, 2008 22:31
autor: Maćkooo
Ok więc specjalnie byłem sprawdzić jak to wygląda u mnie. No i niestety nie mam takiego przewodu w tym miejscu. tak wogóle to wydaje mi sie że ty masz skrzynie autoamata tak na marginesie. Ale do rzeczy, przewód o którym napisałem wczesniej to tez nie bedzie, bo biegnie on do wiązki tuz pod podszybiem. To musi byc cos dodatkowego, nie wiem może podświetlenie dzwigni zmiany biegów(widziałem takie cos w automatach). Chyba że ktoś coś dokładał i sobie tam puścił przewod. Naprawde cięzko to rozgryźc.
Najlepiej sprawdzic czy to masa czy +, jaki przewód ma grubość, kolor, gdzie dochodzi i po tym dojść.
: śr cze 11, 2008 00:05
autor: Gutekspc
Maćkooo pisze:Najlepiej sprawdzic czy to masa czy +, jaki przewód ma grubość, kolor, gdzie dochodzi i po tym dojść.
Po pierwsze - mam skrzynię manualną. Po drugie, jak pisałem, przewód jest czarny, z jednej strony dochodzi do aku na bank - końcówkę ma akurat, żeby założyć na gwint klemy. Nie wiem, czy to + czy masa, ale + to raczej nie, bo nie iskrzy przy przykładaniu do klem na aku, jednej, jak i drugiej. Jeśli to masa do czegoś, to szła by iskra? Napięcia na kablu nie sprawdzałem, bo moim zdaniem go nie ma, jeśli przewód zamyka czegoś obieg, czy coś.
A po trzecie - gdzie dochodzi z drugiej strony? Bez częściowej choćby rozbiórki deski rozdzielczej nie stwierdzę tego, bo nie jestem małym chińczykiem.
Piszesz, że nie masz tego przewodu
Maćkooo.. Hmm.. A ten co na zdjęciu jest po prawej od tego wskazanego masz?
: śr cze 11, 2008 00:46
autor: jackyz
Jest to częsć wiązki elektrycznej na światła przeciwmgielne i dochodzi ona do skrzynki bezpieczników.
: śr cze 11, 2008 01:01
autor: forevwers
to ma 100% nie jestkabel od oryginalnej instalacji. ktos kiedys cos zamontowal (tzn odciecie paliwa, zaplonu itd. itp. ) jesli nie ma na tym kablu pradu to go zostaw( nie ma ryzyka zwarcia. ja u siebie wydarlem okolo 10m niepotrzebnych kabli tego typu ale moj tata jest elektronikiem i orientuje sie gdzie coma isc
: śr cze 11, 2008 01:08
autor: Sztomel
od bieguna "+" akumulatora idą :
- dwie wiązki zasilające (jedna do rozrusznika, druga do zacisku D+ alternatora),
- dwie wiązki (w osobnych przewodach - zasilanie skrzynki bezpieczników) i za akumulatorem dochodzi do nich trzecia w osobnym przewodziedo tzw. prawa wiązka przewodów.
Wychodzi na to, że to kabel tzw. prawej wiązki gdyż ten czerwony jest od zasilania skrzynki bezpieczników i przekaźników.
[ Dodano: 11 Cze 2008 01:15 ]
zychu4 pisze:to ma 100% nie jestkabel od oryginalnej instalacji
widzę, że robi się zamieszanie i teraz to już sam zbaraniałem,
Gutekspc to który w końcu kabel chodzi:
ten gruby czarny po lewej stronie tego grubego czerwonego czy
ten cienki biegnący poziomo od strony serwa bo ta strzałka na fotce może wkazywać jeden jak i drugi, więc o który chodzi ?
: śr cze 11, 2008 01:58
autor: Gutekspc
Sztomel pisze:widzę, że robi się zamieszanie i teraz to już sam zbaraniałem,
To wyjaśnijmy:
Sztomel pisze:ten gruby czarny po lewej stronie tego grubego czerwonego
to jest ten właśnie.
zychu4 pisze:to ma 100% nie jestkabel od oryginalnej instalacji. ktos kiedys cos zamontowal (tzn odciecie paliwa, zaplonu itd. itp. ) jesli nie ma na tym kablu pradu to go zostaw( nie ma ryzyka zwarcia. ja u siebie wydarlem okolo 10m niepotrzebnych kabli tego typu ale moj tata jest elektronikiem i orientuje sie gdzie coma isc
Ja mam sporo zbędnych przewodów - to wiem. Zresztą widać to na foto - te nie podpięte do niczego kostki są wiązką, która zastąpiła oryginalne mocowanie przewodów do blachy.
Sztomel pisze:- dwie wiązki (w osobnych przewodach - zasilanie skrzynki bezpieczników) i za akumulatorem dochodzi do nich trzecia w osobnym przewodziedo tzw. prawa wiązka przewodów.
Jak to za akumulatorem dochodzi trzecia? Znaczy się idzie pod "-", czy idzie z drugiej strony do "+"? Trochę pogubiłem się w Twojej wypowiedzi..
Jutro może zrobię foto w lepszej rozdzielczości - powyższe jest robione telefonem. Przy okazji zrobię foto przy aku jak to wygląda.
: śr cze 11, 2008 03:05
autor: Sztomel
Gutekspc pisze:Jak to za akumulatorem dochodzi trzecia? Znaczy się idzie pod "-", czy idzie z drugiej strony do "+"? Trochę pogubiłem się w Twojej wypowiedzi..
z "+" aku idą wiązki w stronę przegrody czołowej auta i pomiędzy aku a przegrodą czołową do tych wiązek dochodzi jeszcze jedna, która biegnie z prawego boku auta również do przegrody czołowej z tymi wcześniej wymienionymi.
: śr cze 11, 2008 17:21
autor: Gutekspc
Hm.. Zrobiłem foto, ale popatrzyłem, i już nic nie rozumiem.
1.
Przewód zaznaczony na niebiesko, to ten, o który wyjściowo chodziło. Pod maską zaczyna się tam gdzie widać na powyższym zdjęciu, a kończy się taką końcówką:
2.
Natomiast, przewód zaznaczony na zdjęciu nr. 1 na czerwono kończy się niespodziewanie obok zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy. Jest ucięty. Tak po prostu. W związku z tym w głowie poleciało parę pomysłów, może to nie jest oryginalny przewód? Jeden z drugim?
Chociaż czy mogły by te przewody być np. zasilaniem do prędkościomierza, który mi nie działa?