Od czego ten kabel?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Od czego ten kabel?
Witam, przy szukaniu awarii zapłonu znalazłem kabel, na odległośc pasujący do - w aku. Kabel biegnie tak jakby do dechy rozdzielczej, to jest ten po lewej, obok serwo, zamieszczony na foto:
Dodam, że jest czarny, co sugeruję masę, albo -
I od czego on jest?
Dodam, że jest czarny, co sugeruję masę, albo -
I od czego on jest?
Everyone dies. Not everyone lives.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Jest to kabel od gaźnika. Z przodu gaźnika pierburg 2e2- taki jak ty masz , biegnie przewód. Dochodzi on do czujnika/włącznika czegoś na przedniej ściance tegoż gaźnika. Słyszałem że podobno podaje on mase na wentylator chłodnicy gdy gaźnik zbytnio sie nagrzeje. Myślę że to prawda.
Jest to kabel od gaźnika. Z przodu gaźnika pierburg 2e2- taki jak ty masz , biegnie przewód. Dochodzi on do czujnika/włącznika czegoś na przedniej ściance tegoż gaźnika. Słyszałem że podobno podaje on mase na wentylator chłodnicy gdy gaźnik zbytnio sie nagrzeje. Myślę że to prawda.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Bocznych kierunków nie mam - nie było w wyposażeniu. Wszystkie światła działają.na moje oko są to wtyczki od bocznych kierunków
Wlącz awaryjne i sprawdź czy będzie czasowe napięcie
Witam ponownie.Maćkooo pisze:Witam
Jest to kabel od gaźnika. Z przodu gaźnika pierburg 2e2- taki jak ty masz , biegnie przewód. Dochodzi on do czujnika/włącznika czegoś na przedniej ściance tegoż gaźnika. Słyszałem że podobno podaje on mase na wentylator chłodnicy gdy gaźnik zbytnio sie nagrzeje. Myślę że to prawda.
Chłodzenie gaźnika? Jest takie urządzenie w ogóle?
Ale wydaje mi się, że nie masz racji - przewód ten biegnie bezpośrednio od aku do blachy od strony deski rozdzielczej - poniżej foto, z dodaną strzałką o który kabel chodzi:
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 17:24 przez Gutekspc, łącznie zmieniany 1 raz.
Everyone dies. Not everyone lives.
[quote="Gutekspc"]
Bocznych kierunków nie mam - nie było w wyposażeniu. Wszystkie światła działają. [/quote
nie masz, ale masz fabryczną wiązkę od tych kierunków. Golfy tak miały. Mówię, sprawdź napięcie na tych wtyczkach, i wtedy wykluczysz moją teorię.
Ja również nie miałem na wyposażeniu kierunków bocznych, ale już sobie dorobiłem do takich właśnie wtyczek
i ja mówię o wtyczkach, a teraz dopiero zrozumiałem, że chodzi Ci o inny przewod
Bocznych kierunków nie mam - nie było w wyposażeniu. Wszystkie światła działają. [/quote
nie masz, ale masz fabryczną wiązkę od tych kierunków. Golfy tak miały. Mówię, sprawdź napięcie na tych wtyczkach, i wtedy wykluczysz moją teorię.
Ja również nie miałem na wyposażeniu kierunków bocznych, ale już sobie dorobiłem do takich właśnie wtyczek
i ja mówię o wtyczkach, a teraz dopiero zrozumiałem, że chodzi Ci o inny przewod
Spoko wywód, szkoda, że nie na temat. Ale przy tej pogodzie to się zdarza.Mis pisze:nie masz, ale masz fabryczną wiązkę od tych kierunków. Golfy tak miały. Mówię, sprawdź napięcie na tych wtyczkach, i wtedy wykluczysz moją teorię.
Ja również nie miałem na wyposażeniu kierunków bocznych, ale już sobie dorobiłem do takich właśnie wtyczek
i ja mówię o wtyczkach, a teraz dopiero zrozumiałem, że chodzi Ci o inny przewod
Everyone dies. Not everyone lives.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ok więc specjalnie byłem sprawdzić jak to wygląda u mnie. No i niestety nie mam takiego przewodu w tym miejscu. tak wogóle to wydaje mi sie że ty masz skrzynie autoamata tak na marginesie. Ale do rzeczy, przewód o którym napisałem wczesniej to tez nie bedzie, bo biegnie on do wiązki tuz pod podszybiem. To musi byc cos dodatkowego, nie wiem może podświetlenie dzwigni zmiany biegów(widziałem takie cos w automatach). Chyba że ktoś coś dokładał i sobie tam puścił przewod. Naprawde cięzko to rozgryźc.
Najlepiej sprawdzic czy to masa czy +, jaki przewód ma grubość, kolor, gdzie dochodzi i po tym dojść.
Najlepiej sprawdzic czy to masa czy +, jaki przewód ma grubość, kolor, gdzie dochodzi i po tym dojść.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Po pierwsze - mam skrzynię manualną. Po drugie, jak pisałem, przewód jest czarny, z jednej strony dochodzi do aku na bank - końcówkę ma akurat, żeby założyć na gwint klemy. Nie wiem, czy to + czy masa, ale + to raczej nie, bo nie iskrzy przy przykładaniu do klem na aku, jednej, jak i drugiej. Jeśli to masa do czegoś, to szła by iskra? Napięcia na kablu nie sprawdzałem, bo moim zdaniem go nie ma, jeśli przewód zamyka czegoś obieg, czy coś.Maćkooo pisze:Najlepiej sprawdzic czy to masa czy +, jaki przewód ma grubość, kolor, gdzie dochodzi i po tym dojść.
A po trzecie - gdzie dochodzi z drugiej strony? Bez częściowej choćby rozbiórki deski rozdzielczej nie stwierdzę tego, bo nie jestem małym chińczykiem.
Piszesz, że nie masz tego przewodu Maćkooo.. Hmm.. A ten co na zdjęciu jest po prawej od tego wskazanego masz?
Everyone dies. Not everyone lives.
- forevwers
- Użytkownik
- Posty: 384
- Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
- Lokalizacja: Sandomierz
- Kontakt:
to ma 100% nie jestkabel od oryginalnej instalacji. ktos kiedys cos zamontowal (tzn odciecie paliwa, zaplonu itd. itp. ) jesli nie ma na tym kablu pradu to go zostaw( nie ma ryzyka zwarcia. ja u siebie wydarlem okolo 10m niepotrzebnych kabli tego typu ale moj tata jest elektronikiem i orientuje sie gdzie coma isc
od bieguna "+" akumulatora idą :
- dwie wiązki zasilające (jedna do rozrusznika, druga do zacisku D+ alternatora),
- dwie wiązki (w osobnych przewodach - zasilanie skrzynki bezpieczników) i za akumulatorem dochodzi do nich trzecia w osobnym przewodziedo tzw. prawa wiązka przewodów.
Wychodzi na to, że to kabel tzw. prawej wiązki gdyż ten czerwony jest od zasilania skrzynki bezpieczników i przekaźników.
[ Dodano: 11 Cze 2008 01:15 ]
Gutekspc to który w końcu kabel chodzi:
ten gruby czarny po lewej stronie tego grubego czerwonego czy
ten cienki biegnący poziomo od strony serwa bo ta strzałka na fotce może wkazywać jeden jak i drugi, więc o który chodzi ?
- dwie wiązki zasilające (jedna do rozrusznika, druga do zacisku D+ alternatora),
- dwie wiązki (w osobnych przewodach - zasilanie skrzynki bezpieczników) i za akumulatorem dochodzi do nich trzecia w osobnym przewodziedo tzw. prawa wiązka przewodów.
Wychodzi na to, że to kabel tzw. prawej wiązki gdyż ten czerwony jest od zasilania skrzynki bezpieczników i przekaźników.
[ Dodano: 11 Cze 2008 01:15 ]
widzę, że robi się zamieszanie i teraz to już sam zbaraniałem,zychu4 pisze:to ma 100% nie jestkabel od oryginalnej instalacji
Gutekspc to który w końcu kabel chodzi:
ten gruby czarny po lewej stronie tego grubego czerwonego czy
ten cienki biegnący poziomo od strony serwa bo ta strzałka na fotce może wkazywać jeden jak i drugi, więc o który chodzi ?
To wyjaśnijmy:Sztomel pisze:widzę, że robi się zamieszanie i teraz to już sam zbaraniałem,
to jest ten właśnie.Sztomel pisze:ten gruby czarny po lewej stronie tego grubego czerwonego
Ja mam sporo zbędnych przewodów - to wiem. Zresztą widać to na foto - te nie podpięte do niczego kostki są wiązką, która zastąpiła oryginalne mocowanie przewodów do blachy.zychu4 pisze:to ma 100% nie jestkabel od oryginalnej instalacji. ktos kiedys cos zamontowal (tzn odciecie paliwa, zaplonu itd. itp. ) jesli nie ma na tym kablu pradu to go zostaw( nie ma ryzyka zwarcia. ja u siebie wydarlem okolo 10m niepotrzebnych kabli tego typu ale moj tata jest elektronikiem i orientuje sie gdzie coma isc
Jak to za akumulatorem dochodzi trzecia? Znaczy się idzie pod "-", czy idzie z drugiej strony do "+"? Trochę pogubiłem się w Twojej wypowiedzi..Sztomel pisze:- dwie wiązki (w osobnych przewodach - zasilanie skrzynki bezpieczników) i za akumulatorem dochodzi do nich trzecia w osobnym przewodziedo tzw. prawa wiązka przewodów.
Jutro może zrobię foto w lepszej rozdzielczości - powyższe jest robione telefonem. Przy okazji zrobię foto przy aku jak to wygląda.
Everyone dies. Not everyone lives.
z "+" aku idą wiązki w stronę przegrody czołowej auta i pomiędzy aku a przegrodą czołową do tych wiązek dochodzi jeszcze jedna, która biegnie z prawego boku auta również do przegrody czołowej z tymi wcześniej wymienionymi.Gutekspc pisze:Jak to za akumulatorem dochodzi trzecia? Znaczy się idzie pod "-", czy idzie z drugiej strony do "+"? Trochę pogubiłem się w Twojej wypowiedzi..
Hm.. Zrobiłem foto, ale popatrzyłem, i już nic nie rozumiem.
1.
Przewód zaznaczony na niebiesko, to ten, o który wyjściowo chodziło. Pod maską zaczyna się tam gdzie widać na powyższym zdjęciu, a kończy się taką końcówką:
2.
Natomiast, przewód zaznaczony na zdjęciu nr. 1 na czerwono kończy się niespodziewanie obok zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy. Jest ucięty. Tak po prostu. W związku z tym w głowie poleciało parę pomysłów, może to nie jest oryginalny przewód? Jeden z drugim?
Chociaż czy mogły by te przewody być np. zasilaniem do prędkościomierza, który mi nie działa?
1.
Przewód zaznaczony na niebiesko, to ten, o który wyjściowo chodziło. Pod maską zaczyna się tam gdzie widać na powyższym zdjęciu, a kończy się taką końcówką:
2.
Natomiast, przewód zaznaczony na zdjęciu nr. 1 na czerwono kończy się niespodziewanie obok zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy. Jest ucięty. Tak po prostu. W związku z tym w głowie poleciało parę pomysłów, może to nie jest oryginalny przewód? Jeden z drugim?
Chociaż czy mogły by te przewody być np. zasilaniem do prędkościomierza, który mi nie działa?
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 17:22 przez Gutekspc, łącznie zmieniany 1 raz.
Everyone dies. Not everyone lives.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości