Strona 1 z 2

Problem z odpalaniem

: sob cze 07, 2008 14:55
autor: marinowo
Witam jestem posiadaczem golfa III 1,6B na pełnym wtrysku. Mój problem polega na tym że z rana czy też po dłuższym postoju tak ok. 8 godz. mój golfik ciężko pali, wymaga ok 6 razy przekręcenia rozrusznikiem. Jak już zaskoczy to chodzi tak jakby miał sgasnąć, czyli widocznie bez ssania. Przewody, świece, palec, kopułka sprawdzone. Tak więc w czym może tkwić przyczyna?

: sob cze 07, 2008 15:06
autor: cezarek
Cześć reset kompa wykonaj po przez zdjecie klemy z akumulatora na pare minut i sprawdz czy cos pomogło przed tym np 8 godzinnym postoju i zobaczy czy pomogło pozdr.

: sob cze 07, 2008 15:09
autor: marinowo
cezarek pisze:Cześć reset kompa wykonaj po przez zdjecie klemy z akumulatora na pare minut i sprawdz czy cos pomogło przed tym np 8 godzinnym postoju i zobaczy czy pomogło pozdr.
no niestety to nie pomaga, gdyż raz już zostawiłem go na noc z odłączonymi klemami i problem ten sam, może jeszcze jakieś pomysły które pomogłyby znaleźć przyczynę??

: ndz cze 08, 2008 12:09
autor: cezarek
Moge być w błedzie ale tez mi kiedyś golf MK3 cieżko palił jak miałem padnieta pompe paliwa raz palił a raz nie a sie okazło ze pompa była trafiona ze raz chodziła a raz nie i tez po kilku godzinnym postoju i w życiu bym nie pomyslał że to może być pompa paliwa juz padnieta z tego co mowił mechanik ze ona mi sie zawieszała i standardowo po wymianie starej na nowa pompy paliwa dostałem starą w prezencie i pierwsze co to sprawdziłem ja juz w garażu patrze działa no to niezle wybuliłem kase na cos co było sprawne po czasie test ponowny i było juz tylko buczenie zaro oznak zycia mały wstrzas działała ponownie. ale tu na forum sa fachowcy wiec razem coś wymyslimy pozdrawiam szanownych kolegów z forum :)

: ndz cze 08, 2008 12:18
autor: Wałek
wiesz co sprawdz dokładnie przewód masowy od a do zet
bo może być gdzieś przetarty i na zimnym silniku ma problem z podaniem prądu ja tak miałem wymieniłem i jest super a predzej tez ciężko palił rano lub po dłuższym postoju i odkręć go i wyczyść końcówki bo może sniedź

: wt cze 10, 2008 08:37
autor: marinowo
Wałek pisze:wiesz co sprawdz dokładnie przewód masowy od a do zet
bo może być gdzieś przetarty i na zimnym silniku ma problem z podaniem prądu ja tak miałem wymieniłem i jest super a predzej tez ciężko palił rano lub po dłuższym postoju i odkręć go i wyczyść końcówki bo może sniedź
Witam.... sprawdzałem przewód i wszystko jest z nim ok. Ciągle podejrzewam pompę paliwa też no ale boję się trochę ryzykować bo wydać kasę to nie problem, pozatym nie wiem czy to może jakiś zbieg okoliczności... ale wczoraj skończył mi się gaz i wróciłem do domu na benzynie... no i dzisiaj rano zaskoczył za raz. Ale czy to wina gazu hmmm.... nieraz tak miałem że gasiłem go z gazu na noc i czasami za raz zaskakiwał rano. I co wy na to ?? :|

: wt cze 10, 2008 10:54
autor: spawacz
A ja proponuje wyczyscic/wymienic filtry paliwowe , bo przeciez przy rozruchu potrzeba najwiecej paliwa, a jezeli za przytkane to wlasnie tak to bedzie wygladac jak u ciebie.

: wt cze 10, 2008 11:52
autor: cezarek
dodam że - wiedze że auto masz na LPG dodatkowo. I tak na przysłość pamietaj żeby nie doprowdzac do notorycznej jazdy na rezerwie w baku gdyż to szkodzi pompie paliwowa, pomimo pracy silnika na LPG cały czas pracuje ona a co za tym idzie jest jest smarowana paliwem dodam tylko hehe :grin: ja moją zajezdziłem szybko jak założyłem LPG i ponad 3 lata temu kosztowało mnie to z robocizna i ogledzinami 500 PLN. (pamietajmy o paliwie w baku :helm: ) pozdrawiam
ps. A czy u ciebie zawsze odpala na Pb i po przekroczeniu pewnych odrotów automatycznie przechodzi na LPG czy możesz odpalac i na tym i na tym (obojetnie czy to LPG czy PB)

: wt cze 10, 2008 12:15
autor: kamilos33
Ja mam GTI 2.0 8V, tylko benzyna nie truty zadnym gazem silnik po ogolnym przegladzie wymianie filtrow i wymianie oleju, i mam to samo, troche mnie to drazni, rano ciezko pali i do tego przez pierwsze 2 km szarpie... To chyba moze byc pompa paliwowa...

: wt cze 10, 2008 13:10
autor: dolar25
witam. Ja mam podobny problem. Mam golfa 1,6 benzyna + LPG. Rano jak jest zimny nie chce za bardzo odpalić, mocno nim telepie, muszę dodać trochę gazu aby miał większe obroty i tak go przetrzymuje. Po przełączeniu na gaz jest ok, odpalam zawsze na benzynie, jak ma 1600 obrotów przeskakuje na gaz.Mój mechanik powiedział mi, że to może być silniczek krokowy albo czujnik temperatury.
Wolałbym, aby to był czujnik bo kosztuje 30-50 zł, a silniczek krokowy na 11 pinów około 250 zł. Czy komputer pokaże te błędy?

: wt cze 10, 2008 14:08
autor: marinowo
cezarek pisze:dodam że - wiedze że auto masz na LPG dodatkowo. I tak na przysłość pamietaj żeby nie doprowdzac do notorycznej jazdy na rezerwie w baku gdyż to szkodzi pompie paliwowa, pomimo pracy silnika na LPG cały czas pracuje ona a co za tym idzie jest jest smarowana paliwem dodam tylko hehe :grin: ja moją zajezdziłem szybko jak założyłem LPG i ponad 3 lata temu kosztowało mnie to z robocizna i ogledzinami 500 PLN. (pamietajmy o paliwie w baku :helm: ) pozdrawiam
ps. A czy u ciebie zawsze odpala na Pb i po przekroczeniu pewnych odrotów automatycznie przechodzi na LPG czy możesz odpalac i na tym i na tym (obojetnie czy to LPG czy PB)
Mam sekwencję, a więc golfik odpala tylko na benzynie, dodatkowo po uzyskaniu około 30st i przy niewielkiej zmianie obrotów następuje przełączenie na gaz. Jeśli chodzi o stan paliwa w baku to nigdy wskazówka nie dotknęła praktycznie rezerwy od kiedy mam założony gaz żeby właśnie nie zatrzeć tej pompki, mimo wszystko ciągle podejrzewam że to jest główna przyczyna. Filtry wszystkie powymieniane... gdzie więcej zajrzeć to nie mam zielonego pojęcia

: wt cze 10, 2008 14:42
autor: kamilos33
Widze ze to problem wielu golfow, torche meczocy, bo auto zachowuje sie jak 30 letni rupiec

[ Dodano: 10 Cze 2008 14:50 ]
Ja mam jeszcze pytanie gdzie w MK3 jest filtr paliwa, czy jest jak w 2 przy tylnym kole czy widac go pod pokrywa wilnika, do odtstnio wymienialem amorki z tylu nie wpadlo mi w oko takie urzadzenie, a chodzilem w kanale troche?

: wt cze 10, 2008 15:17
autor: cezarek
dolar25 pisze:witam. Ja mam podobny problem. Mam golfa 1,6 benzyna + LPG. Rano jak jest zimny nie chce za bardzo odpalić, mocno nim telepie, muszę dodać trochę gazu aby miał większe obroty i tak go przetrzymuje. Po przełączeniu na gaz jest ok, odpalam zawsze na benzynie, jak ma 1600 obrotów przeskakuje na gaz.Mój mechanik powiedział mi, że to może być silniczek krokowy albo czujnik temperatury.
Wolałbym, aby to był czujnik bo kosztuje 30-50 zł, a silniczek krokowy na 11 pinów około 250 zł. Czy komputer pokaże te błędy?

Wykonaj reset kompa i zobaczysz że na jakis czas to pomoże ja u siebie wymieniałem czujnik temperatury i dałem za orginał w ASO ok 90 zeta i niestety to nie pomogło było to samo to jest poprostu zła emulacja sondy lambda na gazie i niestety ECU łapie błedy z LPG i dlatego masz takie a nie inne objawy

: wt cze 10, 2008 16:17
autor: Paweł Marek
Prośba do wszystkich pytających w tym temacie.
Macie różne silniki, zagazowane lub nie. Absolutnie nie można upatrywać takiej samej przyczyny usterki, robi sie z tematu mirsz-masz marsz i jest bezwartościowy.
Temat należy sprecyzować, typ silnika ew. rodzaj instalki LPG. Wczesniej użyć wyszukiwarki bo o wszystkim tym było juz i dopiero potem zakładać własny.
cezarek, reset jest skuteczny tylko we wtryskach jednopunktowych