czy krzyżak z układu kier. może sam "wyskoczyc" ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kropek1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz sty 20, 2008 17:59
Lokalizacja: Inowrocław

czy krzyżak z układu kier. może sam "wyskoczyc" ?

Post autor: kropek1980 » sob cze 07, 2008 14:27

Witam. Mam pytanie dotyczące wymiany krzyżaka na kolumnie kierowniczej. (golf 3 układ bez wspomagania) Byłem się popytać w sklepie i u mechaników. A więc krzyżak kosztował by mnie jakieś 40zł tyle że mechanik stwierdził że osobiście się nie podejmie takiej wymiany ponieważ jest możliwość że nowy krzyżak cyt. wyskoczy?? Oraz że on osobiscie zaleca wymiane całości czyli koszt jakieś 500zł :/ Dla mnie wydaje sie to troche dziwne bo jak ma wyskoczyć krzyżak jeśli jest od tego modelu i jest dobrze założony. Tak czy inaczej prosze o wasze komentarze co o tym sądzicie i co byście sami zrobili dodam że mam luz na układzie kier góra - dół.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob cze 07, 2008 16:02

Luz góra-dół - to raczej normalne - ten luz kasowany jest przez dwie sprężyny i jak ciągniesz za kierę, to one po prostu się poddają i powsataje ten luz. Tzn. piszę tutaj o luzie osiowym. Jeżeli kierownica ma luzy góra dół, prostopadle do osi obrotu, to masz padnięte łożysko w stacyjce.
A jeżeli chodzi o krzyżak - wymontowałeś stary wałek przegubowy i sprawdziłeś, czy jest na nim luz (na przegubach)? Ja w swoim mkII kiedyś wymontowałem i okazało się, że wałek jest jak nowy - zero jakiegokolwiek luzu. Siły przenoszone przez przegub nie są zbyt wielkie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob cze 07, 2008 19:24

Wału z przegubami nie trzeba demontować.
Wystarczy uklęknąć i trzymając dłonią za przegub górny stwierdzisz czy jest na nim luz ruchem kierownicy.
Dolny - potrzeba kogoś kto poruszy kierownicą.Odsuniesz osłonę i tryb postępowania podobny.
Krzyżaki są zabezpieczane spęczeniem przy szklankach.
Możesz mieć też luz na wielowpuście jak była słabo zakręcona nakrętka śruby zaciskowej - miałem takie cosik...Z dwóch wałów trzeba było zrobić jeden - dobry i zrobiłem. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob cze 07, 2008 21:57

quote="oldstaszek"]Możesz mieć też luz na wielowpuście jak była słabo zakręcona nakrętka śruby zaciskowej - miałem takie cosik[/quote] - no to nie jesteś sam.... :) Mechanik nie dokręcil śruby na przegubie, siły nie były przenoszone przez wielofrez, tylko przez śrubę i te podcięcie na frezie - efekt taki, że śruba pokaleczona, frez wyjechany, podcięcie rozwalone.... No i oczywiście luz na kierownicy, dziwne "pykanie" przy kręceniu kierą....


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 303 gości